Myler bit, wie kan mij helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Re: Myler bit, wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 09:27

Bedankt allemaal, ik zit zelf nu ook te kijken naar een Sprenger, weet iemand of hier bij een bepaalde webshop ook omruilgarantie zit? Net als bij de Myler? Verder, zoals op de foto te zien is, heb ik nou niet bepaald veel druk op de teugels en evengoed gaat de mond al open.

Rije, ik heb hier een Billy Allen liggen, maar die heb ik na 1 keer rijden meteen ver weg opgeborgen. Veel te dik voor de mond van mijn paard, helaas. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Ik kan via google nergens een bitfitter vinden, dus tips daarover zijn ook welkom!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:53

Divoza heeft in ieder geval de terugstuuractie voor sprenger bitten, Volgens mij dochorse ook en die heeft ook die trustbitten om te proberen.

Als een bit snel te dik is kun je ook kijken naar Neue schule bitten.

Overigens voor de info of myler bitten. Mijn stalgenoot heeft wel een level 1 of 2 in 14.5 kunnen krijgen. Is volgens mij via de importeur in Nederland gegaan en na contact met Amerika.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:59

Zoe_97 schreef:
Mensen. Myler zelf is niet scherp, dat is de hand van de ruiter. Tuurlijk wordt hij dan scherp, elk bit wordt scherp als je maar genoeg druk uitoefend.

Dat is vrij logisch maar tov van wat ts eerder gebruikte is een myler gewoon scherper. Dunner dus meer druk op een kleiner oppervlak. Tuurlijk bepaal je de druk zelf maar er blijft natuurlijk een basis

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:13

Probeer van trust de flexi die is echt super en aangeraden door een bit fitter. Je kunt er gewoon wedstrijden mee rijden.
Echt het is een aanrader.
De myler vindt ik persoonlijk scherp omdat hij erg dun is, en als je paard gevoelig is dan is dit bit niks voor hem.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:10

Klaas15 schreef:
Probeer van trust de flexi die is echt super en aangeraden door een bit fitter. Je kunt er gewoon wedstrijden mee rijden.
Echt het is een aanrader.
De myler vindt ik persoonlijk scherp omdat hij erg dun is, en als je paard gevoelig is dan is dit bit niks voor hem.

Mijn paard is juist gevoelig en loopt er super op. Kan gewoon aanleuning vragen zonder dat ze in verzet komt. Iets wat met andere bitten altijd gebeurt.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:19

Zoals genoemd kun je bij Divoza de sprenger bitjes uit testen.

Elk paard reageert weer anders op de bit.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:23

Paul Versluis schijnt een goede bit fitter te zijn.