Brainless schreef:Het ligt eraan welk halster ze dragen en hoe je afrastering is.
Hier hebben we veel sloten/water en de brandweer raad aan een halster om te hebben, omdat dit het vergemakkelijkt om een paard uit de sloot te halen.
De kans dat een paard in de sloot beland is groter dan dat ze bv blijven haken aan een paal.
TS
Je kan de halsters ook een nachtje in bv biotex zetten en dan uitspoelen.
Dan ben je de meeste vuil ook kwijt.
Thokkadisje schreef:Nee die heeft hier niks aan, maar het gaat toch over het op de wei zetten, en eraf halen? Ik hoop echt dat de brandweer een paard uit de sloot kan halen zonder een sterk halster. Zou toch treurig zijn als hun actie daarop stukloopt... aangezien vele paarden zonder halster in de wei lopen.
Wolkje schreef:De brandweer heeft het halster niet nodig om een paard uit een sloot te halen. Een paard wordt namelijk niet aan het halster de sloot uitgetrokken.
Een halster is wel nuttig voor de tijd voor en na het uit de sloot halen.
Door de bovenste reactie dacht ik even dat er een halster zonder metaal werd gezocht, wat dan ook direct voor het advies van de brandweer bruikbaar was. Dus omdat de brandweer een halster aanraad, zodat het paard makkelijker uit de sloot gehaald kan worden, maar dan zonder metaal.
Vandaar dat ik dacht dat het rubberen halster daar niet voor geschikt is.
Maar ik heb er verder geen ervaring mee, heb sowieso geen paard en ze hebben hier ook geen sloten tussen de weilanden.