Als ik dit van tevoren had geweten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Als ik dit van tevoren had geweten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:55

Schutte hoor je zelden iets slechts over, dus dat is zeker een aanrader :j

Jammer van de onzin over boomloze zadels.... natuurlijk kan het gebeuren dat je even moet wennen, maar dat heb je waarschijnlijk met IEDER nieuw zadel dat je er op legt...het is immers altijd wat anders dan wat je gewend bent :)*

Ook worden er juist vrij veel boomloze / flexibele zadels verkocht aan mensen die ze gaan gebruiken op paarden met KS, juist het flexibele kan het voordeel bieden dat een zadel goed mee beweegt met de ronding van de rug, waardoor paarden comfortabeler durven de rug wat op te bollen omdat het zadel daar de ruimte voor geeft. En juist dat lang maken van de rug is wat je wilt bij KS gezien de doornuitsteeksels dan wat meer uit elkaar komen te liggen. (even simpel gesteld)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:25

Mij lijken de Flexibele zadels ideaal voor dit soort paarden. Zoals hier boven al eens genoemd. Zou dan wel gaan kijken naar bijvoorbeeld Flexible saddle (deze heb ik zelf voor mijn paard met moeilijke gevoelige rug) of de Heather moffet Flexee. Dit zijn flexibele engelse zadels die de zelfde zit/opbouw hebben als een boomzadel maar zonder een boom er in (wel een kopijzer, bij de Flexee is die verwisselbaar)