Zaldi Portugees zadel in stukjes gesloopt. (fotoverslag)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:35

Fabster schreef:
Dit is wat me verteld is. Als je het zadel op zijn voorkant legde (en dus de achterkant dus naar boven), zat het leerstuk van het midden van de kamer, niet in het midden van de kamer. Het had een afwijking naar rechts. Het rechterkussen was ook anders.

Maar wat maakt het uit hoe oud het was? Kun je daar iets uit aflezen? Op zich wel aardig te weten of de boom ook scheef was, maar maakt nu niet meer uit. Hij is al stuk :D

En zelfs bij getest, schiet er wel eens 1 tussendoor. Maar of het echt zo was, komen we nu niet meer achter. Geeft niks.

daarom , als het zadel helemaal kaal gehaald wordt, kan je dat wel zien aan de boom/lepel of die scheef is.
En ja, het zou kunnen dat er iets tussendoor schiet. Maar er wordt ook zeker garantie gegeven aan de boom. Maakt nu niet meer uit :+ idd.
Zelf denk ik eerder, zo te horen, dat de kussens scheef (gereden) waren. Dat kan namelijk wel. Door een scheef paard of scheef zittende ruiter. Of dat het zadel niet passend was voor het paard.

Overigens kan je testen of de wol synthetisch is of echt wol, door de brandproef te doen. Wol krijgt een verpulverbaar bolletje als je het in brand steekt, synthetisch een heel hard bolletje en smelt vaak.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:24

Ik heb een keer een Zaldi gehad (inmiddels aardige poosje geleden, denk zo'n 9 jaar geleden 2e hands gekocht) en mijn paard ging daar ook op bokken en raar doen. Ik dacht, deze is niet meer geschikt voor hem dus zou ik hem verkopen. De koper was een goede bekende, dus die heeft hem even een weekje geprobeerd, maar haar paard ging ook raar doen. Zadelmaker heeft de kussens er onder weg gehaald en gezien dat de boom scheef was. Contact opgenomen met Zaldi en Zaldi zelf heeft mij keurig netjes de service verleend om er een nieuwe boom in te zetten. In principe verviel de garantie als de zadelmaker de kussens er onderuit had gehaald, en niet Zaldi zelf, maar gelukkig begrepen ze ook zeker wel dat je anders niet kon zien of het de boom scheef was. Keurig nette service van Zaldi zelf! (had rechtstreeks contact met Zaldi zelf opgenomen)
Dus er kan zeker wat gebeuren met de boom inderdaad!

En wat leuk, een portugees zadel uit elkaar te zien!

Fabster

Re: Zaldi Portugees zadel in stukjes gesloopt. (fotoverslag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:20

Had ik misschien ook moeten doen. Maar ach. Dit is ook leuk :D

Betty62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:26

Ik heb sinds 4 dagen een Zaldi schooler tweedehands (was een testzadel) van Trekking Saddles. Het is voor mijn 18 jarige Fries en past hem goed. Ik vind zelfs dat hij wat ruimer loopt dan met zijn gebruikelijke engelse dressuurzadel. Ik vind zelf het zadel lekker zacht en vast zitten. Leuk om te zien hoe zo'n zadel er van binnen uit ziet, nu ben ik er ook zeker van dat het een kwalitatief goed zadel is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:34

Gaaf model van Zaldi .
T is dat het niet rechts was .
Want ik had zoiets
Waaaat dit zonde om te slopen