zadelpads: gel, foam, wol??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: zadelpads: gel, foam, wol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:44

Haha ik zal aan je denken :D

Heb met wol veel meer het gevoel dat ik boven het paard hang, mijn foam pad is een stuk dunner.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:46

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:03

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:13

Ik heb sinds kort de Avavallo memory foam pad om mee te springen. Bevalt tot nu toe erg goed, en hij voelt ook comfortabel aan. Bij emmers.be was ie trouwens een stuk goedkoper dan wat ik zag in andere webshops.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:39

Nies_ schreef:
Graffi86 schreef:
Ik heb voor beide paarden Kingsley-pads. De ene heeft een enkel-laags, de andere dubbel. Ondanks goed passende zadels was de jongste ook wat gevoelig, en sinds de Kingsley-pad gaat dat super goed. Is een soort bubbeltjesplastic, dempt echt super. Wel prijzig (enkellaags 80euro, dubbellaags 100euro), maar ja, wat is er nu niet duur in de paardenwereld? ;-)

Wat is nou de reden waarom je voor een bepaald aantal lagen kiest? Merk je er verschil tussen? Bont vind ik niet fijn omdat je dan bijna boven je paard zweeft, maar dat lijkt me met die pads wel mee te vallen.

Zadelmaker heeft gekeken. Ene paard heeft niet zo veel ruimte meer over bij de schoft, en heeft daarom een enkellaags pad gekregen.
Andere paard moest nog veel groeien in de rug, en zadel heeft een wat bredere boom, dus bij hem pastte de dubbellaags beter.

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:22

Hi,
Ik vind de bontjes en de foams het best, ik heb namelijk jet idee dat bij de gelpads de gel onder de zadelkussens opzij word geduwd waardoor hij niet meer optimaal werkt. Mijn voorkeur van bontje of foam is bontje omdat ik die dan toch weer mooier vind staan dan een foam blok. Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:12

Lisa91 schreef:
Ik heb sinds kort de Avavallo memory foam pad om mee te springen. Bevalt tot nu toe erg goed, en hij voelt ook comfortabel aan. Bij emmers.be was ie trouwens een stuk goedkoper dan wat ik zag in andere webshops.

Ik wou hem ook bestellen, goed om te weten dat jij er blij mee bent! Merk je verschil bij Grace?
Is je zadel er nog voor aangepast of neemt hij niet zoveel ruimte in? :)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:37

Hij ziet er vrij dik uit, maar onder het zadel valt het eigenlijk wel mee. Hij paste er in ieder geval mooi onder.

Ik weet nog niet of ik nou echt verschil merk. Heb 'm twee keer gebruikt en toen sprong ze heel goed, maar dat is eigenlijk bijna altijd wel zo :') Ik wilde gewoon een fijne pad/schokdemper voor het springen omdat me dat voor het paard comfortabeler lijkt. Over deze had ik goede verhalen gehoord en hij blijft ook mooi liggen onder het zadel.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:13

Hier ook de Acavallo en bevalt super! Erg fijne pad :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:18

Ik heb hem net besteld, ben benieuwd! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:59

Gaat je echt niet tegenvallen! :D ben zo blij met de mijne.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:37

Welke maat hebben jullie? M of L?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:39

Een L heb ik :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:41

Die had ik ook besteld maar was niet meer op voorraad in bruin en moest uit Italië komen. Ze sturen nu een M op om te proberen.. Scheelde wel wat geld bij emmers en ze belde netjes op. Dus ga het wel mee maken

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:57

Volgens mij heb ik een M. Onder een 18" zadel.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:59

Ik heb 17,5 dus zou moeten passen. Hij kan anders retour maar dan word het eind september helaas. Dus duimen!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:48

Niet hele topic door gelezen. Maar géén gelpad gebruiken. De punten waar het zadel drukt gaat gel weg, en heeft vervolgens dus geen nut. Kingsley pads worden idd vaak aangeraden!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:55

Ik heb sinds kort de balance pad van harrys horse, heerljk ding.
En in vergelijking met kingsley een stuk gunstiger voor de portemonnee.
Heb nu een 4-laags omdat mijn zadel door ziekte van paard nog iets te breed is aan de voorkant.

Vriendin van mij heeft 3-laags die is vergelijkbaar met 2-laags kingsley.
Pad voelt in het begin erg stug aan maar bij warmte vormt hij heerlijk naar de rug van mijn paard.
Paard is een stuk vrolijker tijdens het rijden en losser in de rug waardoor ik ineens heerlijk kan doorzitten.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:09

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:10

Ik heb de pad binnen in M, en past prima onder m'n zadel! Past ook super bij de rest van mijn tuig. Ga hem vanavond even proberen, of paard er ook zo blij mee is. :))

Afbeelding

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:43

Twee weken geleden bestelde ik een sedologic pad op de site van sedologic zelf. De leverig ging niet zo vlot, maar na een mail werd dat direct recht gezet.
Tevoren had ik al alles geprobeerd: mattes wol, 2 soorten gels, prolite,.. mn paard werd er alleen maar nijdig van :p
Met de sedologic was het verschil wel heel groot. De eerste keer al was ze meer ontspannen en vanaf tweede derde keer rijden, veel meer schwung, veel meer los ruggebruik..
Het is een één laags pad, dus mn zadel ligt ook niet veel anders.