Dees schreef:In dit geval zou ik eerst even een paar maanden met een goedkoper wintecje gaan rijden en zorgen dat het paard zich weer optimaal in zijn vel gaat voelen en vullen. Of een tweedehandsje van een beter merk, liefst wat ietsjes breed en dan opvullen met zadelbont en dik shabrak. Pas daarna zou ik weer gaan kijken naar een op maat gemaakt zadel.
Praktisch alle A-merken zadels kunnen worden aangepast kwa boombreedte. Hiervoor heb je een goede zadelmaker nodig. Het is handig als de boom al enigszins op de juiste maat lijkt, want een groot verschil tast de duurzaamheid van de boom wel aan.
Wintec ligt helaas voor geen meter op de pony. Die hadden we als eerst geprobeerd
2e handsje is idd een leuke oplossing, maar de ene 17 inch merk A is langer dan de 17 inch van merk B. 17 inch is al niet in overvloed verkrijgbaar, dus dan is het wel fijn dat ik een beetje een indicatie heb welk merk past en welke niet.
LdJ schreef:Hier ook een Thorowgood & Kent&Masters fan !
Mooie zadels op korte & ronde pony's
Welk zadel en merk heb jij op je pony?
Maatwerk etc is voor in de toekomst misschien een oplossing, maar voor nu is dat weggegooid geld