Dorien66 schreef:Laten we voor de grap een voorbeeldberekening maken. Uitgangspunt 3 adressen, 85 km vanaf Epe, 10 km vanaf elkaar.
Opbrengst: ieder adres 65 consult + 45 voorrijkosten = 110 euro. Dus 330 euro totaal.
Tijd: het kost haar een uur heen, minimaal een kwartier tussen ieder adres (inpakken, rijden, uitpakken) en een uur terug. En dan de consulten nog, een uurtje per stuk.
Dus ze is minimaal 5,5 uur bezig voor die 330 euro. Bruto. Daar gaat om te beginnen de BTW vanaf: ong. 60 euro.
Blijft over 270 euro, dat komt neer op een zeer krappe 50 euro per uur. Daarvan moet ze in ieder geval betalen: autokosten (brandstof/verzekering/wegenbelasting/afschrijving/onderhoud), verzekeringen (aov/aansprakelijkheid), gereedschappen/materialen/voorraad, huisvesting bedrijf, administratietijd en inkomstenbelasting. En dan vergeet ik vast nog wat.
Hoeveel zou ze netto per uur overhouden? Rond de 15 euro, gok ik. Niet bepaald een vetpot…
Mooie berekening, veel mensen vergeten alle niet te declareren uren en andere kosten. Zo zie je maar dat t gras bij een ander vaak groen lijkt maar nader bekeken valt t dan echt wel mee! Zit zelf in een omgeving met veel ondernemers en de een lijkt t soms nog beter dan de ander te hebben maar ze werken zich een slag in de ronte en als hun 40 uur erop zit zijn ze vaak pas op de helft van hun werkweek....