Wie heeft ervaring met Schutte zadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:31

S_en_Z schreef:
pantarhei schreef:
Op zich wel tevreden, maar zadel blijft wel schuiven naar rechts, paard is niet extreem scheef
Vind wel de reiskosten absobitant hoog geworden, ondanks dat er meerdere klanten in de buurt worden bezocht toch €65 betalen. Nu wel twee keer zonder kosten terug geweest om mee te denken over scheef zakken, dat is top. Probleem is nog niet opgelost

Of zelf naar osteo/manueel fysio. Mensen zijn ook niet recht/symmetrisch geboren.

Jep! Linde liep ook scheef, mede door een oude blessure (zwakke plek zullen we maar zeggen), maar toen ik zelf naar de chiropractor was geweest, liep ze aanzienlijk rechter.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:32

Babootje schreef:
pantarhei schreef:
Op zich wel tevreden, maar zadel blijft wel schuiven naar rechts, paard is niet extreem scheef
Vind wel de reiskosten absobitant hoog geworden, ondanks dat er meerdere klanten in de buurt worden bezocht toch €65 betalen. Nu wel twee keer zonder kosten terug geweest om mee te denken over scheef zakken, dat is top. Probleem is nog niet opgelost

Klinkt misschien raar, maar misschien moet je dan toch eens naar de veearts.

S_en_Z schreef:
Of zelf naar osteo/manueel fysio. Mensen zijn ook niet recht/symmetrisch geboren.

Idd, en in dat geval zijn ook een paar lessen centered riding aan te bevelen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:28

Babootje schreef:
pantarhei schreef:

Klinkt misschien raar, maar misschien moet je dan toch eens naar de veearts.

Daar zijn we al geweest, paard is loepzuiver en soepel in lijf

Overigens zowel bij mijn instructrice, die klein en licht is en super stil kan zitten als bij mij wat zwaardere ruiter schuift het, na de twee aanpassingen aanzienlijk minder, maar nog niet perfect

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:31

Tcm62 schreef:
Maar haar bezoek is toch niet alleen de reiskosten, toch ook het werk wat er mee komt en de tijd er mee gemoeid?

Uh nee, het consult kost ook €65, dus totaal €130

Indestal

Re: Wie heeft ervaring met Schutte zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:33

Ok, dat is fors ja....

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:08

pantarhei schreef:
Tcm62 schreef:
Maar haar bezoek is toch niet alleen de reiskosten, toch ook het werk wat er mee komt en de tijd er mee gemoeid?

Uh nee, het consult kost ook €65, dus totaal €130

Is t weer omhoog gegaan? Of zouden ze t afstemmen hoever ze rijden? Ik nl 45 reiskosten en 65 consult. Nog een hoop geld hoor, als je dieseltje rijd en een aantal in de buurt hebt.. Maargoed. Ze is dr geld wel waard (voor mij dan.)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 05:45

Rotterdam is nog wat verder dan Utrecht natuurlijk. Ik vind consultkosten wel netjes, maar reiskosten maakt het dan wel duur.
Zelf geen last meer van, ik denk dat ik niet snel meer voor een Schutte zadel ga. Mooie zadels, maar passen deed het helaas op veel vlakken niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:17

Dyonne schreef:
Rotterdam is nog wat verder dan Utrecht natuurlijk. Ik vind consultkosten wel netjes, maar reiskosten maakt het dan wel duur.
Zelf geen last meer van, ik denk dat ik niet snel meer voor een Schutte zadel ga. Mooie zadels, maar passen deed het helaas op veel vlakken niet.

Nee op die van mij ook niet. Toevallig ook een welshcob. Ik ben toen met paard en al bij haar geweest en zij heeft uitgebreid de tijd voor ons genomen (zonder kosten) om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat zij geen garantie kon geven dat ze een goed passend zadel voor hem zou kunnen leveren. Dat vond ik dan wel weer netjes.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:16

S_en_Z schreef:
Ik nl 45 reiskosten en 65 consult. Nog een hoop geld hoor, als je dieseltje rijd en een aantal in de buurt hebt.. Maargoed. Ze is dr geld wel waard (voor mij dan.)

Ik neem even jouw post als voorbeeld, maar mijn opmerking is algemeen bedoeld: jullie vergeten dat iemand als Ninon gedurende de tijd dat ze achter het stuur zit, geen werk kan verrichten. Reiskosten dekken niet alleen maar de pure autokosten, maar meer. Dus je kunt het duur vinden, maar dat is het gewoon niet. Als zij bijvoorbeeld 3 kwartier moet rijden en ze trekt haar autokosten eraf, houdt ze niets over. Ook niet als ze alleen maar de variabele kosten zoals het dieselverbruik rekent.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:34

Klopt ook en Ninon neemt alle tijd, die is niet na een flauwe opmerking zoef weer weg...ze wil het oplossen, ze wil steeds bijleren en als het niet lukt zegt ze het wel...

Ze is niet goedkoop dat klopt, maar op maar gemaakte zadels zijn als ze bekende merken zijn nog veel duurder, dan start je bij de 3000 en weet niet wat het kost als die mannen komen om te veranderen.

Ik heb dus ook een paard dat stilstaand het zadel goed past maar met lopen het zadel naar voren duwt en opzij...en dat is een bekend probleem maar ook een moeilijk probleem..het heeft ook met ruggebruik paard te maken, zit van de ruiter, maar ook mer bouw en beweging van het paard...

Mijn andere paard heeft 3 zadels gehad, waarvan 2 nieuw aangemeten en het derde 3 aangemeten hebben we bijna passend weten te maken, die had ook een bouw wat het moeilijk maakt.

Ik lees mee in het topic niet Engelse zadels en daar lees ik dat die zadels totaal anders zijn en dat die paarden een Engels zadel dus ook niet allemaal makkelijk zullen passen omdat de boom een pasvorm afdwingt...

De Engelse zadels voor dressuur gemaakt zjjn en het werk en de ruiter dus als hoofdzaak heeft voor de vorm van het zadel en dan passend moet worden...en veelal ook nog eens kort moet zijn vanwege de rug waardoor passend al weer moeilijker wordt.

Steeds meer mensen zijn zich bewust dat veel problemen, gedrag, kreupelheden. Blesures enz voortkomen uit een slechtzittend zadel en de zadelwereld moet hierin mee gaan met alle problemen van dien.

Heb je een zadelmaker die niet creatief kan denken en durft uit te proberen wordt je al snel het bos ingestuurd.

Zoals met een genormeerd merk wat ik had, zadel 8 cm te lang, dragende kussens niet voor paard geschikt, maar stug volhouden dat het door mijn zit kwam en maar les moest nemen....tja, 2000 door de gootsteen...deze dame rekende ook forse voorrijkosten....maar wist niks ondanks haar cursusje...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:37

Aan de andere kant, nu worden alle reiskosten af Epe gerekend, terwijl dat niet altijd zo is want ze plannen altijd een aantal mensen bijelkaar in de buurt. Eerlijker zou zijn dit te delen.
Zeker als er op een stal meerdere mensen staan die een afspraak hebben. Nu betalen we allemaal €65 reiskosten terwijl er tussen de afspraken geen meter gereisd is.

Dan lopen de kosten erg op voor een naloopbeurtje.

Over het zadel zelf ben ik erg tevreden, daar absoluut geen klachten over, over de servicegerichtheid ook niet. Ik word altijd prima en snel geholpen.
Destijds voor Schutte gekozen omdat de levertijden nog enigzins acceptabel waren, vriendin heeft een Custom besteld en was 4 maanden levertijd verder.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:42

Volgens mij is dat nooit hoor...we mogen blij zijn dat onze hoefsmeden dar niet doen, want dan werd het onbetaalbaar.

Maar als jij een monteur besteld, dan reken ze ook een vast bedrag, ook al zit je op een route en zijn ze bij de buren geweest.

Als ze dat overal steeds moeten uitrekenen...zo een bus is niet goedkoop in onderhoud en benzine.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:44

Op stal, sta misschien moet je dat regelen om de voorijkosten te delen...op kantoor worden fakturen gemaakt op huisadres denk ik zo en dat gaat dan apart...daar is misschien op een later moment geen inzicht in?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:38

[quote="pantarhei"]

Daar zijn we al geweest, paard is loepzuiver en soepel in lijf

Overigens zowel bij mijn instructrice, die klein en licht is en super stil kan zitten als bij mij wat zwaardere ruiter schuift het, na de twee aanpassingen aanzienlijk minder, maar nog niet perfect[/quote

Ik heb dit ook gehad en geloof me mijn paard ook in alles na laten kijken, maar je voelt zelf echt wel of het aan jezelf, je paard, of je zadel ligt...

Ninon heeft bij mij terwijl ik op mijn paard zat met haar hand onder het zadel gevoeld. Daardoor kon ik goed voelen waar ik steun onder mijn zitbeenknobbel miste, dit heeft ze met een kleine aanpassing en opvulling geweldig opgelost en het zadel schoof niet meer. Maar dit os wel een punt waar we een even mee bezig zijn geweest. Patricia ia eerst 2 x geweest maar zij kon het helaas niet goed krijgen.
Zadels die scheef gaan zijn lastig te corrigeren...

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:25

Malibu schreef:
Ik heb dit ook gehad en geloof me mijn paard ook in alles na laten kijken, maar je voelt zelf echt wel of het aan jezelf, je paard, of je zadel ligt...

Was dat maar waar, dan liepen er niet zoveel paarden met slecht passende zadels rond.
Ik voel het ook als het niet klopt, maar ik ken erg veel mensen die zo krom als een banaan op een paard zo krom als een banaan zitten, en er niets van merken. Laat staan dat ze er wat aan doen 8)7

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:31

ingvdh schreef:
Aan de andere kant, nu worden alle reiskosten af Epe gerekend, terwijl dat niet altijd zo is want ze plannen altijd een aantal mensen bijelkaar in de buurt. Eerlijker zou zijn dit te delen.
Zeker als er op een stal meerdere mensen staan die een afspraak hebben. Nu betalen we allemaal €65 reiskosten terwijl er tussen de afspraken geen meter gereisd is.

Op 1 stal wordt er gedeeld, dat staat ook op haar website, en zo vergaat het mij en mijn vriendin hier ook elke keer. Als dat bij jullie niet zo is, moet je een klacht indienen, want dan is er iets niet goed gegaan.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:51

Laten we het goed stellen, Ninon doet er alles aan om het goed te krijgen en het wordt ook per keer beter, maar is nog niet helemaal goed.

Op een stal mag he de reiskosten delen idd, maar als je 10 min van andere locatie zit waar ze is, dan betaal je volle mep

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:21

Laten we voor de grap een voorbeeldberekening maken. Uitgangspunt 3 adressen, 85 km vanaf Epe, 10 km vanaf elkaar.

Opbrengst: ieder adres 65 consult + 45 voorrijkosten = 110 euro. Dus 330 euro totaal.

Tijd: het kost haar een uur heen, minimaal een kwartier tussen ieder adres (inpakken, rijden, uitpakken) en een uur terug. En dan de consulten nog, een uurtje per stuk.

Dus ze is minimaal 5,5 uur bezig voor die 330 euro. Bruto. Daar gaat om te beginnen de BTW vanaf: ong. 60 euro.

Blijft over 270 euro, dat komt neer op een zeer krappe 50 euro per uur. Daarvan moet ze in ieder geval betalen: autokosten (brandstof/verzekering/wegenbelasting/afschrijving/onderhoud), verzekeringen (aov/aansprakelijkheid), gereedschappen/materialen/voorraad, huisvesting bedrijf, administratietijd en inkomstenbelasting. En dan vergeet ik vast nog wat.

Hoeveel zou ze netto per uur overhouden? Rond de 15 euro, gok ik. Niet bepaald een vetpot…

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:35

Dorien66 schreef:
Laten we voor de grap een voorbeeldberekening maken. Uitgangspunt 3 adressen, 85 km vanaf Epe, 10 km vanaf elkaar.

Opbrengst: ieder adres 65 consult + 45 voorrijkosten = 110 euro. Dus 330 euro totaal.

Tijd: het kost haar een uur heen, minimaal een kwartier tussen ieder adres (inpakken, rijden, uitpakken) en een uur terug. En dan de consulten nog, een uurtje per stuk.

Dus ze is minimaal 5,5 uur bezig voor die 330 euro. Bruto. Daar gaat om te beginnen de BTW vanaf: ong. 60 euro.

Blijft over 270 euro, dat komt neer op een zeer krappe 50 euro per uur. Daarvan moet ze in ieder geval betalen: autokosten (brandstof/verzekering/wegenbelasting/afschrijving/onderhoud), verzekeringen (aov/aansprakelijkheid), gereedschappen/materialen/voorraad, huisvesting bedrijf, administratietijd en inkomstenbelasting. En dan vergeet ik vast nog wat.

Hoeveel zou ze netto per uur overhouden? Rond de 15 euro, gok ik. Niet bepaald een vetpot…

Mooie berekening, veel mensen vergeten alle niet te declareren uren en andere kosten. Zo zie je maar dat t gras bij een ander vaak groen lijkt maar nader bekeken valt t dan echt wel mee! Zit zelf in een omgeving met veel ondernemers en de een lijkt t soms nog beter dan de ander te hebben maar ze werken zich een slag in de ronte en als hun 40 uur erop zit zijn ze vaak pas op de helft van hun werkweek....

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:44

Dorien66 schreef:
S_en_Z schreef:
Ik nl 45 reiskosten en 65 consult. Nog een hoop geld hoor, als je dieseltje rijd en een aantal in de buurt hebt.. Maargoed. Ze is dr geld wel waard (voor mij dan.)

Ik neem even jouw post als voorbeeld, maar mijn opmerking is algemeen bedoeld: jullie vergeten dat iemand als Ninon gedurende de tijd dat ze achter het stuur zit, geen werk kan verrichten. Reiskosten dekken niet alleen maar de pure autokosten, maar meer. Dus je kunt het duur vinden, maar dat is het gewoon niet. Als zij bijvoorbeeld 3 kwartier moet rijden en ze trekt haar autokosten eraf, houdt ze niets over. Ook niet als ze alleen maar de variabele kosten zoals het dieselverbruik rekent.

Ik snap m hoor Dorien :P

Nja ik ben bijna 250,- kwijt alleen aan de tandarts ieder jaar omdat er maar 1 iemand aan mag komen van me. Daar is Ninon zeer betaalbaar bij. Maar t loopt altijd zo snel op. Wou graag iedere 6mnd een checkup maar dat vind mn portemonnee/spaarpot niet leuk. Nu 1x per jaar, mocht k voelen dat t eerder nodig is doen we dat wel maar dat valt mee. Ninon had ook al 1x per jaar gezegd maar goed.. Heb al zon gevoelig paardje (nouja.. Dat valt mee.. Ik denk altijd vanalles te voelen :P )

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:47

Maar misschien kan je naar haar toe?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:49

Volgens mij is t ook mogelijk om een afspraak te maken bij haar idd, maar voor mijzelf geen optie. Heb geen eigen trailer en als ik die moet huren ben ik meer kwijt dan de reiskosten :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:52

Ja...maar het is ook fijn als je zelf heel gied kan zien of je zadel nog gied ligt en of je het tijdelijk kan op,ossen met een dikker of dunner dekje..paarden veranderen..zomer met gras winter minder vetjes...

Als je zelf kan zien dat er meer gedaan moet worden dan bestel je ninon...

Dus zelf weten hoe een zadel goed ligt en wat het probleem is...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 06:55

Babootje schreef:
Dyonne schreef:

Nee op die van mij ook niet. Toevallig ook een welshcob. Ik ben toen met paard en al bij haar geweest en zij heeft uitgebreid de tijd voor ons genomen (zonder kosten) om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat zij geen garantie kon geven dat ze een goed passend zadel voor hem zou kunnen leveren. Dat vond ik dan wel weer netjes.

Voor ons is er wel eentje gemaakt. Zelf had ik gelijk al twijfels bij de hoge druk achterop, maar er werd gezegd dat dit door gebruik wel beter zou worden. Had ik toen maar naar mijn eigen gevoel geluisterd, dan had die niet met een blessure komen te staan.

Dorien66, ik begrijp de berekening, maar het is natuurlijk ook een stukje service.
En je wilt toch wel 1-2x per jaar een check up van het zadel. Mijn huidige zadel is al meermalen aangepast in een half jaar. Kwam wel door de rugblessure natuurlijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:19

Voor wat voor zadel ben jij uiteindelijk geslaagd Dyonne?
Ik ben uiteindelijk geslaagd met een Albion SLK 16,5 inch. Groter kon hij niet hebben. Zadel geeft een flinke schoudervrijheid (wat je direct kon merken). Groter kon hij niet hebben vanwege zn bouw.
Breed tussenkanaal dat de wervelkolom mooi vrij laat. Aangemeten met een zadeldrukmeting waarvan de kosten weer in mindering gebracht werden bij aankoop vh zadel. Ik heb ca 4 modellen gepast, die zouden kunnen. Daarvan bleef de Busse en de Albion SLK over. De duurdere Albion was ook minder voor hem.
De Busse zat ik teveel in opgesloten.