Mijne koste 89 euro nog wat. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijne koste 89 euro nog wat. danton schreef:Ik gebruik nu twee jaar de Libra Barepackpad op mijn paardje. Ik zit er zelf heerlijk op en hij loopt ook veel ontspannender dan met zadel. De pad kost 100 euro, is er geloof ik in twee kleuren en is kan gewassen worden. Ook ik leg er een dekje onder voor de haren en het zweet.
EliseXJoelle schreef:Aan dit pad zitten beugelriemen bevestigd toch? Voor het zicht een fijn pad, enkel zie ik veel met beugels er aan rijden. Dat is echt niet goed, daar zit niet voldoende druk verdeling voor in om dat op te vangen waardoor er 1 plek te veel druk komt. Ben daarom ook geen fan van barebackpads waar beugels aan kunnen, twijfel dan al te snel aan de juiste druk verdeling.
iedereen super bedankt!!
EliseXJoelle schreef:danton schreef:Ik gebruik nu twee jaar de Libra Barepackpad op mijn paardje. Ik zit er zelf heerlijk op en hij loopt ook veel ontspannender dan met zadel. De pad kost 100 euro, is er geloof ik in twee kleuren en is kan gewassen worden. Ook ik leg er een dekje onder voor de haren en het zweet.
Aan dit pad zitten beugelriemen bevestigd toch? Voor het zicht een fijn pad, enkel zie ik veel met beugels er aan rijden. Dat is echt niet goed, daar zit niet voldoende druk verdeling voor in om dat op te vangen waardoor er 1 plek te veel druk komt. Ben daarom ook geen fan van barebackpads waar beugels aan kunnen, twijfel dan al te snel aan de juiste druk verdeling.
muzzy17 schreef:EliseXJoelle schreef:Aan dit pad zitten beugelriemen bevestigd toch? Voor het zicht een fijn pad, enkel zie ik veel met beugels er aan rijden. Dat is echt niet goed, daar zit niet voldoende druk verdeling voor in om dat op te vangen waardoor er 1 plek te veel druk komt. Ben daarom ook geen fan van barebackpads waar beugels aan kunnen, twijfel dan al te snel aan de juiste druk verdeling.
Ben ook geen fan van beugels eraan je hebt geen boom die de druk verdeeld. En het geeft ook een vals gevoel van veiligheid naar mijn mening. Als je je balans verliest en je hangt iets naar links/rechts schuift de hele pad mee. Je ligt er als nog naast en paard heeft een pad op zijn buik en beugels op de grond. Geen situatie die ik graag mee zou willen maken.

Normaal rijd ik ook gewoon zonder zadel maar lijkt me fijner zitten met bbp
Kirsha schreef:Die van Paardnatuurlijk is volgens mij best populair, maar ik ben geen fan van die band die over de rug loopt.... Ik zou dan eerder kijken naar een pad met het singelsysteem zoals die van bijvoorbeeld Barefoot.
Ik heb zelf een FRA Jeany, die kost nieuw 70 euro. Vrij simpele pad maar wel redelijk dik en zit als een huis.
Om die reden vind ik de barefoot toch wat fijner.