Wel/geen barebackpad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:56

Ik rijd ook met barebackpad, op dit moment om de communcatie en mijn balans te verbeteren. Eerst deed ik een paar keer zonder iets, want had nog niks maar dan was ik altijd ontzettend voorzichtig ivm mijn knobbels en zijn rug. Nu met de pad voel ik zijn ruggegraat niet meer, maar wel de bewegingen. Hij loopt lekker ontspannen en het zit echt lekker zacht. Ik singel hem niet helemaal vast omdat mijn paard een hoge schoft heeft en dan drukt het teveel daarop dus ik altijd dat het net net zit en het nog gewoon kan schuiven, maar blijft altijd liggen :) Mijne koste 89 euro nog wat.

danton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:02

Ik gebruik nu twee jaar de Libra Barepackpad op mijn paardje. Ik zit er zelf heerlijk op en hij loopt ook veel ontspannender dan met zadel. De pad kost 100 euro, is er geloof ik in twee kleuren en is kan gewassen worden. Ook ik leg er een dekje onder voor de haren en het zweet.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:03

Ik heb die van PaardNatuurlijk. Was rond de 60 euro. Prima dingetje, stroef voor ruiter, zacht voor paard. Ik gebruik m af en toe, als ik even snel een relax-ritje wil doen.Bij dagelijks gebruik zou ik verder kijken naar de Barefoot+wolzitting.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:07

danton schreef:
Ik gebruik nu twee jaar de Libra Barepackpad op mijn paardje. Ik zit er zelf heerlijk op en hij loopt ook veel ontspannender dan met zadel. De pad kost 100 euro, is er geloof ik in twee kleuren en is kan gewassen worden. Ook ik leg er een dekje onder voor de haren en het zweet.

Aan dit pad zitten beugelriemen bevestigd toch? Voor het zicht een fijn pad, enkel zie ik veel met beugels er aan rijden. Dat is echt niet goed, daar zit niet voldoende druk verdeling voor in om dat op te vangen waardoor er 1 plek te veel druk komt. Ben daarom ook geen fan van barebackpads waar beugels aan kunnen, twijfel dan al te snel aan de juiste druk verdeling.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:15

EliseXJoelle schreef:
Aan dit pad zitten beugelriemen bevestigd toch? Voor het zicht een fijn pad, enkel zie ik veel met beugels er aan rijden. Dat is echt niet goed, daar zit niet voldoende druk verdeling voor in om dat op te vangen waardoor er 1 plek te veel druk komt. Ben daarom ook geen fan van barebackpads waar beugels aan kunnen, twijfel dan al te snel aan de juiste druk verdeling.

Ben ook geen fan van beugels eraan je hebt geen boom die de druk verdeeld. En het geeft ook een vals gevoel van veiligheid naar mijn mening. Als je je balans verliest en je hangt iets naar links/rechts schuift de hele pad mee. Je ligt er als nog naast en paard heeft een pad op zijn buik en beugels op de grond. Geen situatie die ik graag mee zou willen maken.

XGabyvkeulen

Re: Wel/geen barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:30

Super bedankt, ik ga denk ik op marktplaats kijken eerst en daarna zie ik wel verder aangezien het altijd prijs/kwaliteit is. Super bedankt mochten jullie advertenties weten of jullie verkopen ze zelf mag je het me altijd melden :) iedereen super bedankt!! :D

danton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:49

EliseXJoelle schreef:
danton schreef:

Er zitten ringen aan voor beugels alleen die gebruik ik niet. Gewoon lekker zonder beugels rijden is het fijnst.

danton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:55

muzzy17 schreef:
EliseXJoelle schreef:

Ben ook geen fan van beugels eraan je hebt geen boom die de druk verdeeld. En het geeft ook een vals gevoel van veiligheid naar mijn mening. Als je je balans verliest en je hangt iets naar links/rechts schuift de hele pad mee. Je ligt er als nog naast en paard heeft een pad op zijn buik en beugels op de grond. Geen situatie die ik graag mee zou willen maken.

Aan deze pad zitten geen beugelriemen gevestigd. Wel zitten er ringen aan om eventueel beugelriemen eraan te hangen. Maar ik vind dit volkomen nutteloos.

Annamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:45

Hoi, beetje late reactie dit, maar hoop dat je er nog wat aan hebt omdat je overweegt de Barefoot Ride On Pad te kopen :)
Ik heb de Ride On Pad Physio van Barefoot, met de wollen zitting erbij en deze bevalt erg goed :j
Ik gebruik zowel de pad met de wollen zitting erop, als de pad zonder de zitting, en beide manieren bevallen goed, alhoewel ik de voorkeur heb om te rijden met de pad met de wollen zitting er op en dit ook vaker doe dan zonder. De pad zonder de wollen zitting zorgt vooral dat je minder (opzij) schuift, wat ik erg fijn vind.
Ik vind de Ride On Pad voor de niet al te hoge prijs een erg fijne barebackpad :j
En als hij bavalt zou je altijd nog de wollen zitting erbij kunnen kopen als dit je fijner lijkt zitten.
Ik heb dus de Physio versie van de Ride On Pad, maar omdat je zegt dat je zonder barebackpad al goed zit, lijkt de gewone RoP me voldoende voor jou.
Als je nog vragen over de pad hebt kun je ze altijd stellen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:01

Over het algemeen zal je als je goede kwaliteit wilt al snel bij nieuwprijzen van rond de 100 euro uitkomen.

Goedkoper zijn ze vaak van wat minder dik / veerkrachtig / duurzaam materiaal en/of erg recht van vorm waardoor de schoft af gaat knellen.

Maar je kan net een mazzeltje hebben natuurlijk :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:11

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:22

Ik heb de bbp van Barefoot de ride on fysio met inlages aangeschaft. Super fijn en paard loopt ook echt top eronder. Heb er wel een dekje onder liggen puur voor het schoon houden van de wollen onderkant. :o

Heb hem in Dld gekocht. Was net zo duur als de normale versie in NL ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:24

Op zich zou er geen verschil moeten zijn in prijzen van Barefoot artikelen, tussen verschillende verkopers / landen :)

Het zijn allemaal vaste prijzen vanuit Barefoot, kortingen mogen eigenlijk niet gegeven worden tenzij er iets mankeert aan een artikel of het bvb. niet helemaal nieuw meer is ofzo :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:30

Die van Paardnatuurlijk is volgens mij best populair, maar ik ben geen fan van die band die over de rug loopt.... Ik zou dan eerder kijken naar een pad met het singelsysteem zoals die van bijvoorbeeld Barefoot.

Ik heb zelf een FRA Jeany, die kost nieuw 70 euro. Vrij simpele pad maar wel redelijk dik en zit als een huis.

Bennie_MauddJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:35

Ik wil ook graag en bbp kopen maar ik heb geen idee welke, beetje veel keus :')
Die barefoot RoP vind ik mooi en lijkt me ook goede kwaliteit. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone en de Physio? :+ Normaal rijd ik ook gewoon zonder zadel maar lijkt me fijner zitten met bbp :)
Weet iemand ook nog een andere (goed kwaliteit) bbp die niet al te duur is ?

Edit: betere zinnen gemaakt :=

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:43

Kirsha schreef:
Die van Paardnatuurlijk is volgens mij best populair, maar ik ben geen fan van die band die over de rug loopt.... Ik zou dan eerder kijken naar een pad met het singelsysteem zoals die van bijvoorbeeld Barefoot.

Ik heb zelf een FRA Jeany, die kost nieuw 70 euro. Vrij simpele pad maar wel redelijk dik en zit als een huis.

Goede tip, die ga ik onthouden *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:45

De Physio daar kan je extra inlages in doen, handig voor paarden met een erg spitse of holle rug, of als je nòg meer bescherming / schokdemping wilt. Maar de gewone is voor de meeste paarden en ruiters helemaal prima hoor :j

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:25

Hoi, nogsteeds geen bbp gekocht blijft toch nog best lastig. Die FRA lijkt me ook goed kirsha

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:33

Ik heb zelf de RoP van Barefoot met daaronder nog een extra pad met dikke inlages, het is het enige middel waarmee ik op mijn paard kan rijden zonder de schouders en/of de schoft aan de zijkant en/of boven klem te zetten. Hij heeft een hoge schoft, spierartrofie naast de schoft, brede schouders, hoge ruggengraat en weinig rugspieren en onder de RoP loopt hij beter dan onder welk zadel dan ook. Hij heeft 4 zadels in een jaar tijd versleten, waarvan een boomloos met 3 pommels en een wintec met 4 bomen. Dit past goed, heeft een goede drukverdeling en zijn schoft blijft vrij.

Voor paarden met minder schoft is de RoP van Barefoot ook zonder pad (of inlages) uiterst geschikt. De drukverdeling is zeer goed. Overigens had ik de pad nog liggen, anders was ik voor de Physio RoP gegaan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:36

Mij is tevens geadviseerd dat als je wat zwaarder bent dan normaal (ik weeg 90 bij 183) dat je dan beter de Ride On Pad Fysio kunt bestellen, betere drukverdeler door de inlages. :Y)

Annamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:55

@Bennie_Maudd Bij de Physio zitten trouwens 2 soorten inlages.
De ene zijn van wat zachter schuim en de anderen van wat steviger schuim.
Maar jij zegt normaal ook al zonder zadel
te rijden en alleen wat comfortabeler te willen zitten, dus ga ik er van uit dat je paard geen hoge schoft ofzo heeft, dus lijkt de gewone RoP me genoeg voor je :j

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:00

ik heb de fra dardo en is zeker een leuke om mee te beginnen! niet al te duur en zit comfortabel... is niet de meest stevige maar mijn zit is wel heeeel veel verbeterd door deze barebackpad. echt een aanrader

Annamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:49

Volgens mij zijn de fra dardo en de barefoot RoP vergelijkbaar. Ik heb een keer op de fra Markus gereden, en volgens mij is deze hetzelfde als de dardo, alleen is de vorm anders(?). Ik vond deze in ieder geval qua zit wel vergelijkbaar met de barefoot RoP, alleen is ie wat zachter, dus wat makkelijker in te drukken, als je begrijpt wat is bedoel :P Om die reden vind ik de barefoot toch wat fijner. :j

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:59

Dus wat zou ik moeten doen barefoot of fra, ik wilde eerst een fra maar ze zijn beide goed.
(Ben ook erg tevreden over mijn fra hoofdstel)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:27

De Barefoot RoP en FRA Dardo zijn evengoed. Dezelfde kwaliteit, iets ander stiksel maar meer verschil zit er niet tussen. Voor mij is de keuze op barefoot gevallen omdat ik het oranje stiksel van de Dardo echt heel lelijk vond.