Hoe groot is jouw zadelkast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Haunting

Re: Hoe groot is jouw zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:17

Hmm. Onze zadelkasten: een van 60x90x180 (DxBxH), een van 60x200x90 en een van 70x90x130.

60 diep moet je echt wel hebben. In de kast van 70 diep kan je heel makkelijk het zadel leggen. Dus dieper is beter :D.

Groter is sowieso altijd beter want met 3 zadelkasten (waarvan de lage niet meer gebruikt wordt voor zadels) hebben we alsnog ruimte te kort :D.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:38

Haha ja, maar denk niet dat mn stalgenoten het daar ook mee eens zijn...

Echt lastig...

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:23

Ik heb een zadelkast van zadelkasten.com Hij is 150 x 75 x 75. De zadelsteunen en hoofdstelhangers kunnen verplaatst worden. Boven de zadels zit een plank die je in en uit kan schuiven. Ik vind het echt zo'n perfecte kast en ik ben er echt super blij mee.

Ik heb er twee zadels, twee hoofdstellen, twee cappen, mandjes met medische middelen en shampoos, zweep, een stuk of 4 halsters en twee poetskisten in.

Ik heb dan nog een kist waar de winterdekens in liggen en wat andere spulletjes. En ik heb nog een oude houten kast, hier heb ik twee zweetdekens in liggen, dekjes, longeerhulpen en nog wat reserve tuigage.

Kortom ik heb teveel spullen. :+

petitparis

Re: Hoe groot is jouw zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:44

60 diep is echt de minimum en breedte ook iets ve 70 voor zadels, tenzij je graag telkens tegen de wanden stoot/schuurt.

in link vind je de afmetingen van mijn zadelkast, er passen 2 zadels in en mijn laarzen kunnen net wel net niet onder het 2de zadel (heb wel korte benen) Maar je kan je kast zo hoog maken als je wil. Ik heb getekend en laten maken zodat ik weinig tot geen verlies had van de betonplex platen.
Verder kunnen er een aantal dekjes in, cap, bandages/peesbeschermers, sporen, ehbo-kit (grote emmer van Pavo-supplement), lederverzorgingsset, uitrijdekens.
Aan de deur hangen mijn hoofdstellen, hulpteugels, reserve halters en touwen

Maar voor dekens heb ik een aparte dekenbak.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=561DB64E