Goed passend zadel (ervaring op maat maken?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:26

Flevo horse support uit Zeewolde komt in veel regio's en heeft heel veel type zadels liggen. Daarbij komt ook nog eens dat ze, als ze de zadels heeft, je meestal direct met je zadel kunt blijven rijden en niet eerst op een bestelling hoeft te wachten. :)
En oja, super service +:)+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 01:41

LdJ schreef:
Flevo horse support uit Zeewolde komt in veel regio's en heeft heel veel type zadels liggen. Daarbij komt ook nog eens dat ze, als ze de zadels heeft, je meestal direct met je zadel kunt blijven rijden en niet eerst op een bestelling hoeft te wachten. :)

heeft die thorowgood ?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:06

Elin_ schreef:
LdJ schreef:

heeft die thorowgood ?

Ja zeker!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:24

Ja, het kan zo zijn, dat jouw paard geen confectiezadel past. Als het paard in conformatie (bouw) zo is, dat een zadel net niet exact past, dan is een zadel op maat laten maken een betere optie.
mijn mening is, dat je voor een zadel 2000 euro opzij legt naast de aankoop van een paard. als het toeval wil, dat je goedkoper uit bent, door dat een confectiezadel wel past, heb je gewoon geluk.
je wilt het beste voor je paard, toch?
dan hoort een goed passend zadel daarbij. als je een goede zadelpasser hebt, kan die vrij goed inschatten of een paard veel gaat veranderen. en soms ontkom je niet aan een ander zadel... maar dan heb je over het algemeen ook iets in te ruilen.

succes!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 10:59

driebergen schreef:
Ja, het kan zo zijn, dat jouw paard geen confectiezadel past. Als het paard in conformatie (bouw) zo is, dat een zadel net niet exact past, dan is een zadel op maat laten maken een betere optie.
mijn mening is, dat je voor een zadel 2000 euro opzij legt naast de aankoop van een paard. als het toeval wil, dat je goedkoper uit bent, door dat een confectiezadel wel past, heb je gewoon geluk.
je wilt het beste voor je paard, toch?
dan hoort een goed passend zadel daarbij. als je een goede zadelpasser hebt, kan die vrij goed inschatten of een paard veel gaat veranderen. en soms ontkom je niet aan een ander zadel... maar dan heb je over het algemeen ook iets in te ruilen.

succes!

als het niet anders is dan is het absoluut niet erg, maar ik was gewoon opzoek naar een breder zicht wat betreft zadels /mogelijkheden.
en ik denk nu dat ik thorowgood wil aanschaffen en deze compleet wil laten aanpassen op de pony

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Goed passend zadel (ervaring op maat maken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:50

Mijn advies is, kies voor een zadelmaker met wat keus. Richt je vooral niet op één merk. Want het is gewoon moeilijk te zeggen wat gaat passen.

Een maatzadel is duur en mijn ervaringen daarmee nu heel slecht. Mijn pony had een forse rugblessure daardoor..
Nu een 'gewoon' zadel, ook nog wel 1500 euro hoor, maar wel passend. En hij is fysiek hersteld van het maatzadel nu een half jaar verder. Mentaal merken we het soms nog wel.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 10:40

Daar kan ik me ook weer in vinden inderdaad
tot nu toe hadden zadelmakers gewoon te weinig zadels (maximaal 6)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:44

Ik was enorm met zadels aan het klooien met mijn paard, nu heb ik een kent & master en ik ben helemaal happy! Ik heb een demo model kunnen kopen voor 750 euro. Over een tijdje kunnen we na training eventueel het kopijzer aanpassen en opnieuw opvullen.

Mijne heb ik gekocht bij http://linda-saddlery.com/
Top service! Ze kwam met een hele bus vol zadels.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 15:43

klinkt goed.ook haar ga ik even bellen