Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoe_97 schreef:ze heeft gewoon een korte rug, maar ik heb zeker niet een te kleine pony (pony is 1.48 ik ben maar 1.65). Dit zadel is in overleg met mijn zadelmaker gekocht. Hij zeg nog iedere keer dat het allemaal past, maar dat ik voor het voor het ideale beeld beter met een 16 inch zadel/kussens kan rijden. Mijn zus dr fjord heeft ook voor het ideale beeld kussen 16.5 inch nodig, hoe zou jij dat oplossen dan? De fjord is bijna 1.60. Zou ik dan alleen nog maar grote lange paarden mogen rijden omdat het anders qua zadel niet voor een 10 ligt?Lisa__Beau schreef:Mijn pony heeft 'helaas' een korte rug. Op haar rug zou een 16 inch zadel het mooiste liggen, daar ga ik met mijn 17.5 inch zitvlak niet inpassen. Ik heb nu een 17.5 inch zadel met 17 inch kussens, dit leg ik altijd verder naar achter omdat ik er zeker van wil zijn dar haar schoft en schouders vrij zijn. Ik denk dat sommige mensen hier niet bewust van zijn, of met een soortgelijk probleem zitten als ik zelf. Heel vervelend, want meer dan ik nu doe kan ik helaas ook niet.
dat vind ik erg oneerlijk tegenover de pony... Omdat jij perse op een "te kleine" pony wil moet hij maar lopen met een zadel op de nieren... sommige mensen passen nu eenmaal niet op alle pony's (geen belediging, ik heb zelf ook een 17.5 inch nodig). Maar het is niet eerlijk voor je pony dat hij omdat jij perse wilt rijden hij maar moet afzien...
Lisa__Beau schreef:Zoe_97 schreef:ze heeft gewoon een korte rug, maar ik heb zeker niet een te kleine pony (pony is 1.48 ik ben maar 1.65). Dit zadel is in overleg met mijn zadelmaker gekocht. Hij zeg nog iedere keer dat het allemaal past, maar dat ik voor het voor het ideale beeld beter met een 16 inch zadel/kussens kan rijden. Mijn zus dr fjord heeft ook voor het ideale beeld kussen 16.5 inch nodig, hoe zou jij dat oplossen dan? De fjord is bijna 1.60. Zou ik dan alleen nog maar grote lange paarden mogen rijden omdat het anders qua zadel niet voor een 10 ligt?
dat vind ik erg oneerlijk tegenover de pony... Omdat jij perse op een "te kleine" pony wil moet hij maar lopen met een zadel op de nieren... sommige mensen passen nu eenmaal niet op alle pony's (geen belediging, ik heb zelf ook een 17.5 inch nodig). Maar het is niet eerlijk voor je pony dat hij omdat jij perse wilt rijden hij maar moet afzien...

maralyn schreef:Heb even voor je gekeken, maar heb geen standfoto.[naam], nee ik vind je zadel niet te ver naar achteren liggen.
Echter zou ik het paard graag in stand met het zadel willen zien.
Naar mijn ogen, is het zadel te lang, en komt achter de laatste rib van het paard uit.

Momenteel hebben we ons debuut in het M2 gehad met 188 punten.

Lisa__Beau schreef:Ik zeg ook zeker niet dat mn pony dan maar pijn moet hebben voor mijn 'plezier'. Maar dit zadel is in overleg gekocht met mijn zadelmaker, die 2x per jaar ter controle langs komt. Hij zegt dat mijn huidige zadel iets wat aan de lange kant is, maar dat het zeker niet te groot is.[/quote]te kort is ook te klein. en ik denk dat je zo'n pony dan idd beter een klein mager iemand laat rijden die wel in ene passend zadel past. De pony kan er niets aan doen dat ie kort is, en dan moet ie maar pijn hebben?
wizewo schreef:hehe, ik heb een paard waarbij vrijwel alle zadels naar voren over de schouder schuiven. (kwestie van licht overbouwd, weinig schoft of schouder, overgewicht, rond geribt, flinke beweging, singelplek ongeveer tussen de voorbenen). Langs de achterkant wordt het naar voren geduwd en langs voor, wordt het naar voor getrokken.
Ondertussen, na echt heel veel merken geprobeerd te hebben op aanraden van mijn buurvrouw (da paard van je heeft de bouw van een quarter, leg er westernzadel op als je toch geen wedstrijden meer rijdt) overgestapt naar westernzadel wat volgens mij beter blijft liggen. Maar goed daarvoor zou je me vaak hebben kunnen zien met een zadel dat te ver naar voor lag.
KoudbloedKim schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.
We hebben er in het afgelopen jaar ook 5 verschillende zadelmakers bij gehad, omdat we bij de eerste 4 gewoon niet tevreden waren met het resultaat en de manier van 'hun' merken aansmeren.
Het is enorm zoeken! Zoveel mensen die zich voordoen als zadelmaker, maar het gewoon niet zijn of in ieder geval niet goed.
Gentlegiant schreef:Klopt, wij hebben het zadel van 1 van onze paarden door een zadelmaker laten aanmeten die daarvoor ruim 2 uur moest rijden en dan weer 2 uur terug, pas bij die (de 5de) waren we tevreden.[naam] schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.
We hebben er in het afgelopen jaar ook 5 verschillende zadelmakers bij gehad, omdat we bij de eerste 4 gewoon niet tevreden waren met het resultaat en de manier van 'hun' merken aansmeren.
Het is enorm zoeken! Zoveel mensen die zich voordoen als zadelmaker, maar het gewoon niet zijn of in ieder geval niet goed.
Lastig blijft het idd
Daarom ben ik een aantal jaar terug opzoek gegaan naar eentje met goede recensies en drukpad waar ik zelf mee kan kijken
Ben zeer tevreden over deze en hoef nooit meer een andere
Zeker die drukpad en dat ik achteraf zelf ook kon kijken vind ik echt geweldig
T kost wel extra die drukpad maar dan weet ik wel dat het goed ligt

KoudbloedKim schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.
even een zadel zonder dekje!!