vegan paardrijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:52

vermeerkaren schreef:
sommige dingen zoals idd pijnstillers blijf ik slikken, maar ik wil voor de rest dat er zo min mogelijk dieren leed of geslacht dier aan te pas komt. Wol gebruik ik nog als het diervriendelijk is.

Geen tips, maar wel een high five!

Dat flauwe geneuzel over knullige details die mensen aanhalen om zelf vooral hun levensstijl niet aan te hoeven passen moet je maar een beetje naast je neerleggen.
Ik denk dat je reëel genoeg bent te weten dat je niet alles goed kunt doen, maar wel zoveel mogelijk!

De tip je huidige materiaal gewoon erg goed te onderhouden en daar dus duurzaam mee om te gaan vind ik een goede.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:54

Ik kan begrijpen dat je zoveel mogelijk dierenleed wil besparen, maar zoals al eerder hierboven is aangegeven zijn de dieren waar je zadel en hoofdstel van gemaakt is allang dood.
Dus dat kan niet meer ongedaan gemaakt worden.
Als ik jou was zou ik zo goed mogelijk voor mijn spullen zorgen zodat het zo lang mogelijk nog mee kan gaan.
Mocht het dan op den duur versleten zijn en / of aan vervanging toe zijn kan je altijd nog kijken naar iets waar zo min mogelijk dierenleed bij is komen kijken.

Het is inderdaad een hele interessante discussie en geeft veel stof om na te denken. Ook hoe je zelf tegen dingen aankijkt(ook al ben je zelf wel of geen veganist/vegetariër)
Hopelijk kun je een wijs besluit maken over wat je wilt qua spullen voor je paard TS. :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:14

Ik denk dat je inderdaad kan stellen dat je je vroegere beslissingen niet meer kan ongedaan maken, dat je eerder in de toekomst moet gaan denken.

Ik ben eens naar een milieu-kamp geweest en heb daar een workshop over veganisme gevolgd, de meeste veganisten vertelden daar dat ze hun spullen wel gehouden hebben maar gewoon geen nieuwe leren spullen meer bijkopen :)

romyamb

Re: vegan paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:23

waarom heb je je niet verdiept in pijnstillers... ik ben vegetarisch en ik heb er een alternatief voor hoor...
magnesium met nog wat en kun je kopen bij bio winkels.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:26

xSwanHeart schreef:
Overigens vind ik het 'aardolie komt ook van dieren'-idee wel erg ver gaan. Hiervoor is geen 'gebruik' gemaakt van dieren, deze dieren zijn gewoon een natuurlijke dood gestorven (tenminste, geen dood waar TS aan heeft bijgedragen omdat ze aardolie wilde gebruiken) en dat vind ik een compleet ander verhaal.

Ja, dat is ook zo, en vandaar mijn opmerking tussen haakjes. Misschien had ik er nog een ;-) aan toe moeten voegen.

Waar het natuurlijk écht om gaat is de bijdrage van fossiele brandstoffen zoals aardolie aan het broeikaseffect. Ofwel, wat wil TS? Een koe redden of de ijsbeer?

TS, bedenk daarbij dat die koe niet geslacht wordt voor zijn huid, maar voor zijn vlees. Door vegetarisch te eten is die koe al gered. Als de huid niet gebruikt wordt, gaat die naar de destructie. De meest duurzame manier is die huid dan maar nuttig te gebruiken.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:28

Je zou kunstleer kunnen aanschaffen, of kunststof inderdaad.