Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaricoGraphy schreef:Heb mijn kennis al gezegd dat het nerveuze ook iets medisch kan zijn (iets aan de eierstokken, baarmoeder, ofzo) als ik wist hoeveel een onderzoek kostte wou ik zeker helpen hoor. Alleen momenteel is ze nog niet van ons en kan ik dus enkel voorstellen doen aan de eigenaar, die ik tevens ook amper zie.
tamary schreef:Ga eerst met de haflinger een flink stuk basiservaring opbouwen, van wat je hier post kom je een groot stuk kennis en ervaring (uren/km's) tekort. Niet meteen met flink verschillende dieren aan de slag willen, eerst van 1 paard de handleiding leren lezen. Problemen qua gezondheid en gedrag zijn verantwoordelijkheid van de eigenaar. Jouw verantwoordelijkheid ligt bij jouw eigen veiligheid en bij jouw eigen pony. Laat dit dier lekker staan zolang er geen basis in zit waar jij van kan leren en daar is een betrokken eigenaar voor nodig.
Zoe_97 schreef:Snoep is geen goede trainingstechniek. En laat haar eerst 1 balk stappen en zo gangen opbouwen. Elk paard dat lichamelijk in orde is kan (met wat geduld) balkjes lopen. Ook zelf niet gefrustreerd raken, daar doe je de merrie enkel meer kwaad mee
hwn schreef:Van grondwerk zouden ze normaal kalmer moeten worden als jij de leider bent, dus je zou dan begeleiding moeten hebben hierin. Maar ik vind het paard idd ook niet lekker in zijn vel zitten. Stand van de voorbenen in de wei is idd verre van oké (heb er hier al 2 gehad met een grasvoetje, en die stonden bijlange zo niet), maar ik vind haar in de achterhand ook wel wat strak en gespannen voor een grazend paard.
Aangezien de eigenaars het paard gratis gekregen hebben, vind ik juist dat ze wat extra budget overhouden voor medische onderzoeken, toch? Persoonlijk zou ik hen aanraden het paard uit handen te geven bij iemand die ervaring heeft met NH, grondwerk en gymnastiseren/revalidatietraining, tenzij ze het paard natuurlijk als grasmaaier willen aanhouden.