fouganza zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: fouganza zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:26

Ik was eigenlijk nogal negatief tegenover het merk.
Tot ik het zelf heb geprobeerd, die duurdere versie van 500 euro.
Het is eigenlijk een heel degelijk zadeltje, zeker voor die prijs.
Hij ziet er ook na een tijdje gebruik nog goed uit!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:28

Naar mijn idee en aan je reacties te zien heb je allang je keuze gemaakt. Dat je dit merk wil.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:34

nee die keuze staat helemaal niet vast, ik wil ookwel naar andere merken kijken die geadviseerd worden :) zoals rtekna lijken me ook ok zadeltjes, maar die zijn duurder, daaree dat ik in de winkel eerst naar deze zadels ga kijken (daarbij zijn de zadels in mijn link 2 verschillende merken ;) ) thorowgood spreekt e gewoon echt niet aan en een wintec heb ik eventueel tot mijn beschikking dus ga ik niet kopen :)

romylover, heb je een foto van jouw zadel? en welk model heb je?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:38

De zadels in je link zijn geen verschillend merk hoor ;) is beiden fouganza, het eigen merk van Decathlon. Net als dat divoza bijv pagony en rossner heeft.
Mijn ervaring met Decathlon is iig dat de prijs-kwaliteit verhouding van hun spullen prima is, en ja ik heb inmiddels al een behoorlijke collectie van ze ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:41

ene is fouganza de andere is romeo ;) dus verschillende takken van decathlon en verschillende merken zadels. ik hoo snel mijn rijbewijs te hebben, dan kan ik de zadels gaan bekijken. jammer dat ze in de decathlon in mijn stad geen zadels hebben :( is een erg kleine winkel, dus maar enkele van de spulletjes aanwezig

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:01

Als ik jou Was zou ik lekker nog even door sparen voor een wat duurder en kwalitatief beter zadel, met goedkope zadels en ik wil niet zeggen dat dat met alle zo is haal je je op een duur problemen op de hals die een stuk duurder zijn als een zadel :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:04

als het zadel goed zou passen zie ik niet hoe ik problemen op mijnhals haal?

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:06

Ik heb een thorowgood maxam en die ligt heel fijn op mijn paard! Ik vind hem ook fijn zitten, al krijg ik wel last van mijn rug tijdens een lange rit (maar ik heb zelf een hele zwakke rug).
Ik ben een beetje huiverig met fouganza zadels omdat ik er inderdaad niet veel goeds over gehoord..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:08

als je op thorowgoods last krijgt bevestigd mijn idee dat die voor mij ook niet gepast gaan zijn. ik heb namelijk zwakke knieen en schouders, bij intensief rijden kreeg ik op mijn wintec ook last. dankje voor jouw ervaring te delen

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:10

Het zadel kan in eerste instantie best goed passen, maar het 'binnenwerk' is vaak van veel mindere kwaliteit, waardoor het zadel anders op de rug gaat vormen dan een A-merk zadel,bijvoorbeeld.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:21

Ik denk dat je daar van zelf achter komt maar wel ten koste van je pony, en daar komt bij je geeft zelf aan snel last van je lichaam te krijgen dan zou ik zeker niet zo'n zadel nemen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:46

Zoe_97 schreef:
nee die keuze staat helemaal niet vast, ik wil ookwel naar andere merken kijken die geadviseerd worden :) zoals rtekna lijken me ook ok zadeltjes, maar die zijn duurder, daaree dat ik in de winkel eerst naar deze zadels ga kijken (daarbij zijn de zadels in mijn link 2 verschillende merken ;) ) thorowgood spreekt e gewoon echt niet aan en een wintec heb ik eventueel tot mijn beschikking dus ga ik niet kopen :)

romylover, heb je een foto van jouw zadel? en welk model heb je?

Het betreft het romeo model.
Ik heb geen foto's van het zadel.
Het is ook niet van mij, maar van een kennis.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:39

Dan zal het inderdaad geen goede keuze zijn! Sorry, ik denk dat ik daar overheen heb gelezen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:41

Ok dankje romylover!

Ik ben ook naar het tekna sline model veelzijdigheid aan het kijken. Als de zadels uit de op niet geschikt blijken zal het waarschijnlijk deze worden!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 12:41

ik ga morgen naar de ruitershop een bruine tekna veelzijdigheid S-line bestellen. de man van de ruitershop komt hem dan aanpassen en passend maken