problemen met zadelpasser

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:53

Als jouw zadel maker goed werk heeft geleverd, dan heeft hij op papier een tekening staan van de rug van het paard. Als jij contact opneemt met deze beste man/ vrouw dan kan je samen kijken of je paard inderdaad is verandert. En aan de hand daarvan een oplossing zoeken. Geef altijd degene die je geholpen heeft ook de kans om dit op te lossen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:54

Is je paard nog flink de hoogte in gegaan, soms komt de schoft er in een keer uit. Blokjes , vreemde zaak. Ik zou toch nog de vraag aan je zadelmaker stellen, je bent altijd heel tevreden over hem geweest en misschien stelt hij wel een goede oplossing voor. Hulsebosch hoor je ook veel verschillende verhalen over en daarnaast een vierjarige die op de juiste manier getraind word kan ook na drie maanden weer uit je zadel gegroeid zijn. Dus even goed nadenken wat je gaat doen.

paardje2013

Re: problemen met zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 13:59

ik geloof niet dat mijn paard erg gegroeid is. maar goed ik zie hem ook elke dag. hij heeft inderdaad een tekening gemaakt. hulsebos hoor je inderdaad ook verschillende verhalen over. maar ik geloof dat dit met elke zadelmaker wel zo is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:03

Kan natuurlijk ook zo zijn dat je paard veel spekkies is kwijtgeraakt waardoor nu het zadel inderdaad weer te wijd is geworden, ik zou toch eerst naar je eigen zadelpasser gaan om te vragen of hij er nogmaals naar wil kijken, kan hij gelijk weer meten en weet je of het aan de bouw van je paard of aan het zadel ligt.

ladyybb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:53

Vraag aanbde zadrlmaker voor advies.
Misschien is je paard qua bouw veranderd door de trainingen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:39

Ik ben zelf zadelmaker en ik ken het fenomeen blokjes op de boom ook niet. Ik vind het advies van de eerste ook heel apart. Ik wil altijd het bijbehorende paard zien. Ik vind inderdaad ook dat je eerste zadelmaker een kans moet geven om de zaak te herstellen.