Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elmiran schreef:Ze heeft het laten zien dat er tussen mijn zadel 3 vingers moeten passen, en er bij de mijne maar 2 1/2 tussen kunnen. Als ik dan een wending zou rijden dat het zadel tegen haar wervels aankomt.
Mijn budget ligt rond de 1500. Kent en masters heb ik wel eens als leen zadel gehad maar dat vind ik zelf hele andere kwaliteit dan een kn of Kiefer. Kentaur vind ik ook niks. Had binnen een korte tijd slijtage.
Kent en masters vond ik vrij lang vallen.. Daar paste hij maar 17 inch van, terwijl hij van Albion en andere merken wel 17,5 kan hebben.
Mijn moeder heeft 2 schutte zadels en beide zijn super, de service is ook erg goed! Rhys schreef:JES Ride/Schleese.
Het is even een investering, maar dan heb je ook wat.
Zadels die op alle paarden goed liggen, bestaan niet...

elmiran schreef:Helaas kan ik weer opzoek gaan naar een ander dressuur zadel (7 zadel's gehad). Een 17 1/2 inch KN zadel komt voorbij de laatste rib, en het kussenkanaal is te smal volgens de zadelmaker.
Ik heb naar een Anatomica, en Albion gekeken. Alleen verkoopt de zadelmaker die niet. Waar zou ik deze het beste kunnen laten passen? Lees slechte ervaringen over het drunensruiterhuis. Het liefst laat ik een zadel door mijn eigen zadelmaker aanpassen i.v.m slechte ervaringen met andere zadelmakers.
- Ik zoek een zadel met korte kussens en een breed kussenkanaal
- Het zadel moet makkelijk aangepast kunnen worden
- Veel kniewrong maar niet te gedwongen
- Normale - diepe zit
- Zadel's zoals Kieffer, en Stubben vallen af. De rug van mijn paard loopt te recht hiervoor.