Welk springzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: Welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:37

Er staat een 2e hands koof op mp, maar idd niet voor de wat bredere of rondere paarden (althans dat vind ik :+)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:54

De kent en master vzh vind ik wel heel veel wrong hebben. Het springzadel niet dus?

Jammer! Ik ben zelf ook het kijken dus lees even mee voor opties buiten de zadeld die ik al weet!

De kieffer norbert koof heb ik gehad. En behalve dat je knie onder de wrong vast zit is het verder gewoon een zadel met een plat stuk onder die kniewrong met een half diepe zit. Het val er niet af gaat helaas ook niet altijd op. Ik vind dit zadel wel heel fijn met zadel maken. Ondanks dat ik ook van dit zadel wel gevallen ben, heeft dit zadel mij ook meerdere malen gered.

Ik ben zelf erg gek op de Kieffer CT europe springzadel. Die had ik en die had hele fijne zachte wrongen. Dit zadel heb ik nu weer gekocht, maar helaas dus net een ander model die wel de zelfde wrong onder het zadel heeft maar niet dat zachte gedeelte op het zweetblad.

De BR JOs Lansink heeft flinke wrongen. Ik heb hem liggen maar ik moet er nog een keer mee rijden.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:29

Ik vind dat de K&M gewoon een gemiddeld springzadel is qua wrong.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:59

MoniekV schreef:
Ik vind dat de K&M gewoon een gemiddeld springzadel is qua wrong.

Het springzadel heb ik nog nooit opgezeten. Alleen 1 x op een VZH. maar die vond ik wel een goede flinke wrong hebben en heel zacht. Zadel zat lekker iig!

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:09

Butet, CWD, Antares, Bates australia, Prestige, Pessoa, Equiline, Equipe, Delgrange,
Jaguar, Passier, Ruiz diaz (geschikt voor lange benen) Eric thomas, WOW

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:23

Prestige vind ik wel meevallen eigenlijk. Zitten wel heel zacht! maar geen overdreven wrong.

CDW is een zadel dat je moet kunnen betalen want die zijn erg duur (en heel erg mooi, er stond een stand op Jumping Amsterdam).

Eric Thomas vind ik slechte kwaliteit.

Butet ken ik niet. zal ik eens opzoeken net als nog een aantal andere

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:27

Ik heb nu sinds een tijd de Prestige Paris! Erg fijn zadel, altijd last van rug en niet klachten ivm met een val maar niet met deze. Zit erg lekker en hebt veel steun iets wat ook een must was bij mij.

Echt een aanrader. Als je niet te ver woon mag je er zo een keer op rijden als je wil proberen! :D

Btw: hiervoor had ik de Jade van eurorider (volgensmij) op mijn haffie liggen, die zat als een stoel. Maar paste helaas niet niet op mijn dikzak.

Wel een fijn zadel super diepe zit met kei veel wrong.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 13:02

Bedankt voor al jullie suggesties!
Ik woon helemaal in het zuiden, Kozbi.

Ben er ook nog niet uit. Heb een zadel om uit te proberen, maar heb al even niet meer kunnen springen, helaas.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:59

Ik woon in limbrug? Dus idk ahaha!
Maar je mag je zo komen dan weet je dat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:08

Ik wou voor dressuur ook graag een zadel waar ik stevig in zat aangezien ik een blijvend letsel heb tov de iliopsoas en zenuwschade, en daarvoor heb ik een kieffer lusitano.

Voor te springen ben ik echter aangenaam verrast door mijn prestige versailles. Platte(re) zit, weinig wrong maar ik zit als een huis! Soms zit ik hier denk ik zelfs steviger op dan op mijn kieffer met diepe zit en veel wrong :o Helaas vind ik Prestige niet zo zacht als iedereen roept, mijn kont deed zeer na de eerste rit. Nu kan ik 'm echter niet meer missen hoor.

Wat ook zeker een aanrader is, maar dan moet je wel het budget ervoor hebben (begint bij 2500 en stijgend), is het close contact eventingzadel van Erreplus. De zadels van dat merk kunnen tem boommaat 38 en voor rondere paarden kan er zeker gewerkt worden met meer schoudervrijheid. Dat zadel had een zachtere zit, ik denk halfdiep en tikje wrong en daar ook dezelfde ervaring mee, ik zat vanaf het 1e moment gewoon heerlijk stevig.

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:45

Ik kan ook niet springen met een 'plat' zadel, en heb 2 hele goede zadels gehad wat betreft zit en wrong. BR Jos Lansink en Piet Raijmakers. De Raijmakers heeft geen overdreven wrong maar zet je wel in een goede houding en zit lekker diep. Succes!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:51

Erreplus heb ik ook al goede dingen van gehoord. Prestige vind ik ook hard zitten. Heb eens een passier FS gehad was ook een heel erg fijn zadel maar manlief gaf m mee toen dat paard verkocht werd. Zweer nu bij CWD zit niks zachter en past op de meeste paarden hier

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:56

Een kieffer norbert koof AT is een heel fijn zadel. Hij is niet diep, maar ook geen vlak zadel, je wordt qua zit niet gedwongen. De wrongen geven veel steun. Vind het een fijn zadel voor springen en buitenritten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:17

Ik heb een dealerpunt van Erreplus in de buur zitten en met een ander punt ook al contact gehad en bij beide was de service echt top. Je mag de zadels 2 weken testen voor je ze koopt, en daarvoor komen ze het zadel eerst aanpassen op je paard zodat je testzadel ook echt weergeeft wat je zou moeten hebben als je het koopt.

Ze zijn ook erg aanpasbaar, dat scheelt. Maar helaas fikse hap uit je spaarboek.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 09:47

@kozbi; daar kom ik wellicht nog op terug.

Vind het erg lastig; idd uitproberen. Is alleen voor mij fysiek nu even lastig. Heb echt totaal geen ervaring met springzadels.