[WN] korte pad voor onder boomloos zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 21:54

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: korte pad voor onder boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:57

Ja is een fijn ding. Heel erg licht, maar werkt perfect.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:59

Ik neig naar de Reinsman M2 Lite pad, of de cush-n-air (met eventueel een blanket eroverheen)..
Ik blijf alleen zo bang dat 30x30 (dus 76 cm lang) zo groot is op zijn rug.. Maar die ponymaten hebben allemaal geen ruggengraatvrijheid -O-

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:15

Grandeur kan je op elk gewenst vorm en maat en materiaal laten maken. Misschirn ook een optie? dus ook met inlages terwijl kort genoeg en met kleurtjes eyc

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 12:25

Raamzicht schreef:
Grandeur kan je op elk gewenst vorm en maat en materiaal laten maken. Misschirn ook een optie? dus ook met inlages terwijl kort genoeg en met kleurtjes eyc

Grandeur is inderdaad ook een optie, ben alleen persoonlijk niet zo van de effen dekjes (maar bijna al mijn opties hebben effen kleuren, dus dat zal ik maar gewoon moeten accepteren :+ )

De HKM protection met inlages bijvoorbeeld vind ik erg leuk, is alleen veel te lang helaas..
Denk dat het de Reinsman M2 Lite of de Grandeur wordt, moet er alleen nog achter komen of 30x30 inch gaat passen, anders blijft alleen de Grandeur over namelijk.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:26

De kifra pad willen ze wellicht ook wel op maat maken (en evt verzoek kleur?) geen idee hoor maar is van een bokker

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:27

Ja ik heb ook al een verzoekje doorgegeven aan Kifra, maar ze moesten nog inventariseren wat de mogelijkheden zijn en ik heb geen haast met een nieuwe pad. Ze zijn iig erg meedenkend en servicegericht!

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 17:12

De Kifra pads zijn ook een goede optie inderdaad, alleen wel wat prijziger dan de Grandeur en de Cush-n-air..

Ik heb net even met een handdoek gemeten hoe lang de pad ongeveer mag zijn, en ik kwam uit op de 66cm (dus 28x28 inch is echt maximaal ben ik bang)
Heb de cush-n-air pad wel in 28x28 gevonden: http://catalog.fabri-tech.com/item/hors ... ads-2/7703
Daar leg ik dan waarschijnlijk wel een leuke blanket overheen

Nu nog beslissen... Deze of Grandeur? :?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:28

saai kleurtje of niet, ik heb net een tweede Barefoot pad besteld, vind ze erg fijn. Geen ervaring met Kifra, kunnen die ook in de wasmachine?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 17:42

_Cindy schreef:
saai kleurtje of niet, ik heb net een tweede Barefoot pad besteld, vind ze erg fijn. Geen ervaring met Kifra, kunnen die ook in de wasmachine?

Op de site staat van wel :)

Edit: Ik zie nu pas dat ik verkeerd heb gekeken, ik zat naar de grandeur pads van Barefoot te kijken, maar het merk Grandeur heeft zelf ook pads, die zijn dan wel weer een stuk prijziger maar makkelijk aan te passen aan mijn wensen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:02

Barefoot verkocht vroeger pads die door Grandeur voor hen gemaakt werden, tegenwoordig hebben ze al jaren alleen nog maar eigen Barefoot-pads.

Dus Barefoot levert geen Grandeur pads meer :)

Grandeur heeft inderdaad behoorlijk wat keuze qua model, kleur en materiaal en ze hebben natuurlijk de patronen / modellen nog van de pads die ze voor Barefoot maakten :j

De Csh 'n Air, waren dat niet de pads die gewoon gevuld waren met een stuk bubbelplastic?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:23

pmarena schreef:
Barefoot verkocht vroeger pads die door Grandeur voor hen gemaakt werden, tegenwoordig hebben ze al jaren alleen nog maar eigen Barefoot-pads.

Dus Barefoot levert geen Grandeur pads meer :)

Grandeur heeft inderdaad behoorlijk wat keuze qua model, kleur en materiaal en ze hebben natuurlijk de patronen / modellen nog van de pads die ze voor Barefoot maakten :j

De Csh 'n Air, waren dat niet de pads die gewoon gevuld waren met een stuk bubbelplastic?

Aah zo! Grandeur is een hele goede optie (maar wel aan de prijzige kant)

Is dat zo? Van de cush-n-air? Was namelijk geneigd voor deze pad te gaan vanwege de mogelijkheid om 28x28 inch te nemen, maar als het geen goede kwaliteit is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:35

Nouja dat heb ik ook maar wel eens gehoord hoor, daarom het vraagteken er achter.
Op zich gefet dat natuurlijk niks, als het werkt dan werkt het :j

Dingen die men heel bijzonder laat klinken zitten vaak toch heel simpel in elkaar, en als mensen het er voor over hebben om bubbeltjesplastic dik te betalen en het werkt super...tja :P

Maar kan ook goed een andere pad zijn hoor waar dat zo bij was.
Het is natuurlijk wel een makkelijke manier om een pad met lucht te vullen :P

En beter allemaal bubbeltjes op zich, dan 1 grote zak met lucht waarbij de lucht wordt weggeduwd.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:37

pmarena schreef:
Nouja dat heb ik ook maar wel eens gehoord hoor, daarom het vraagteken er achter.
Op zich gefet dat natuurlijk niks, als het werkt dan werkt het :j

Dingen die men heel bijzonder laat klinken zitten vaak toch heel simpel in elkaar, en als mensen het er voor over hebben om bubbeltjesplastic dik te betalen en het werkt super...tja :P

Maar kan ook goed een andere pad zijn hoor waar dat zo bij was.
Het is natuurlijk wel een makkelijke manier om een pad met lucht te vullen :P

En beter allemaal bubbeltjes op zich, dan 1 grote zak met lucht waarbij de lucht wordt weggeduwd.

Dat is een goed punt inderdaad.. De ervaringen die ik erover heb gelezen zijn positief, dus ik neem aan dat het toch een goed systeem is (met welk materiaal dan ook :P )

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:58

pmarena schreef:

Dat zeiden ze van de Airrides van PC, niet de Cush-n-airs.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:35

pmarena schreef:
Rije schreef:
Klopt, iemand had een beschadiging aan de pad en zag de binnenkant. Bleek dus idd bubbeltjesfolie te zijn.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:55

DubbelDun schreef:
pmarena schreef:
Rije schreef:
Klopt, iemand had een beschadiging aan de pad en zag de binnenkant. Bleek dus idd bubbeltjesfolie te zijn.

Ah oke, bedankt!
Ik denk dat ik voor de cush-n-air van 28x28 ga als die niet veel te lang is, met voor de variatie wellicht een blanket eroverheen. (anders wordt het de Grandeur van 66cm)
Heel erg bedankt voor het meedenken _/-\o_

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:44

_Cindy schreef:

De Kifra-pads kunnen in de wasmachine, wel even de inlages eruit halen ;)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:04

Die reinsman pads zijn qua lengte ideaal. Past hier zelfs op mijn arab fjord kruising van 1.45m. Ik vind ze erg fijn in gebruik en heb dan wel de variant met het bontje eronder voor meneer op de erwt hier maar dat werkt super. Arthur heeft ze altijd wel liggen in leuke patroontjes en kleurtjes.