Groen 'beslagen' zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xChatun

Re: Groen 'beslagen' zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:55

Ik heb ook gehoord dat je ergens bij den Hollander (?) goedkoop zadels kan meenemen en ook nog eens een lange pas tijd hebt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:57

Indringverf en je zadel is weer als nieuw (qua leer kleur) goed onderhouden met Rapide en je leer is ook meteen weer goed.

Is fantastisch spul

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:02

Het toch voornamelijk aan de onderzijde van het zadel, niemand doet ziet wanneer je hem op je paard hebt liggen.

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 15:10

cobiie schreef:
Het toch voornamelijk aan de onderzijde van het zadel, niemand doet ziet wanneer je hem op je paard hebt liggen.

Je ziet het heel erg

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:13

ik ha dook een zadel dat dit deed. Ik heb het eerst volledig schoongemaakt en dan een ontvetter erover. Vervolgens indringverf (kon je hier in de ruitersportzaak kopen) erop. laten drogen en eventueelvergeten plekjes bijwerken Dan weer invetten met zadelolie (trekt beter in het zadel). en klaar :D dan ziet het er net als nieuw uit!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:34

Ik kocht juist verkleurde zadels goedkoop op, knapte ze op en verkocht ze weer. Niet echt om geld te verdienen hoor, maar soms als leuk 'koopje'. Dus af en toe een zadeltje die ik tegenkwam. Leuk om te zien hoe mooi ze weer opknappen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:31

arinazazoe11 schreef:
HorseTopShop schreef:
Klinkt als schimmel. En schimmel op leer is goed :)

Ik denk niet dat ze schimmel bedoelt. Schimmel krijg je er wel weer af als je het zadel een keertje schoonmaakt. Als het groen uitgeslagen is lukt dat niet ;) . Mijn zadel heeft het ook maar geen idee wat het is := . Ik krijg het er in ieder geval niet af.

Nu ik de foto's heb gezien, zie ik inderdaad dat het geen schimmel is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:38

xChatun schreef:
Ik heb ook gehoord dat je ergens bij den Hollander (?) goedkoop zadels kan meenemen en ook nog eens een lange pas tijd hebt

Als je Hollander uit Klarenbeek, bij Apeldoorn, bedoelt dan denk ik dat je gelijk hebt. Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, maar hij had altijd een hele zolder vol met 2e hands zadels.
Ik heb er ooit 3 tegelijk mee gekregen om te passen en hoefde pas te betalen als ik een zadel had gekozen en de andere weer terug bracht.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:40

xChatun schreef:
Ik kan dat zadel voor een prikkie overkopen.. Maar ik ben er niet zo zeker van of ik het moet doen

Belangrijker is dat het goed past op je paard/pony.

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:21

Is dat toevallig een Harry's Horse zadel? Lijkt op het zadel dat op mn verzorgpaard lag. Is ook zo groen, ook op de zitting.

Kan je die verf wel op de kussens smeren? (Trekt dat dan niet in de vulling?) :+