Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Heike schreef:Verhoeven komt zelf kijken en maakt zelf de zadels. Dat vind ik een groot voordeel. Hij gaat dus niets doorgeven aan een ander. Hij heeft echt jaren en jaren ervaring. En met zoveel jaren ervaring zal er ook wel eens iets niet goed gaan denk ik. Ik vind hem echt heel kundig en je kunt goed met hem praten. Wil de dingen ook goed doen. En heeft gewoon hele goede service.
Je zou natuurlijk altijd eens kunnen afspreken om hem te laten komen met zadels. Kan je instructeur ook bij zijn. Dan zit je nog aan niets vast en kun je zelf ervaringen met hem opdoen. Hij komt ook aan huis met tweedehands zadels. Als het niets is, dan weet je dat ook.
Jessix schreef:Kijk deze serie even op Youtube
https://www.youtube.com/results?search_ ... in+9+steps
Er zijn zoveel zadelfitters dat het gewoon slim is om er zelf ook wel iets van af te weten.
http://www.pegasosaddles.com/Zadelboek% ... lboek.html
Heeft Mariëlle je de maten doorgegeven die je paard heeft? Ik neem tenminste aan dat ze die genomen heeft en je advies heeft gegeven van welke zadels geschikt zijn? Dan kun je gerichter zoeken.
Akecheta schreef:Thorowgood was ook t eerste wat in me opkwam. Een zadel ligt als t goed is, bij t kopen, perfect op je paard en jij moet er ook goed in kunnen zitten. Verandering in gewicht, bespiering etc heeft direct invloed op de pasvorm van je zadel. Dus t perfect liggende zadel ligt al heel snel niet meer perfect.
Met thorowgood kan je in ieder geval t kopijzer vervangen, dus te krap of te wijd kan je daarmee ondervangen. Met wol bijvullen of verwijderen kan de kussenvorm beinvloeden net als bij lederen zadels. Daarbij heb je best wel wat keuze in modellen, en de prijzen zijn vind ik heel Oke. De kwaliteit is goed, kwa onderhoud aan t materiaal heb je weinig werk.
Akecheta schreef:Succes met je zoektocht. Ik ken wel een goede maar die zit ver bij je vandaan. Caroline van flevohorse support. O en sterkte met je paard.