Zadels, om gek van te worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Zadels, om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:53

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 08:09

Heike schreef:
Verhoeven komt zelf kijken en maakt zelf de zadels. Dat vind ik een groot voordeel. Hij gaat dus niets doorgeven aan een ander. Hij heeft echt jaren en jaren ervaring. En met zoveel jaren ervaring zal er ook wel eens iets niet goed gaan denk ik. Ik vind hem echt heel kundig en je kunt goed met hem praten. Wil de dingen ook goed doen. En heeft gewoon hele goede service.

Je zou natuurlijk altijd eens kunnen afspreken om hem te laten komen met zadels. Kan je instructeur ook bij zijn. Dan zit je nog aan niets vast en kun je zelf ervaringen met hem opdoen. Hij komt ook aan huis met tweedehands zadels. Als het niets is, dan weet je dat ook.

Misschien toch maar een x een afspraak maken dan idd! Ik hoor en lees idd ook wel veel goede reacties.
Bedankt!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 08:12

Jessix schreef:
Kijk deze serie even op Youtube
https://www.youtube.com/results?search_ ... in+9+steps

Er zijn zoveel zadelfitters dat het gewoon slim is om er zelf ook wel iets van af te weten.
http://www.pegasosaddles.com/Zadelboek% ... lboek.html

Heeft Mariëlle je de maten doorgegeven die je paard heeft? Ik neem tenminste aan dat ze die genomen heeft en je advies heeft gegeven van welke zadels geschikt zijn? Dan kun je gerichter zoeken.

Ze gaf aan dat een verstelbaar zadel belangrijk is gezien de rug van mijn paard en hoe snel haar lichaam ook kan veranderen. Ze kwam met het idee om te kijken voor een thorowgood, aangezien die ook lager zijn in prijs. Ik ga deze filmpjes zeker kijken, enige kijk erop hebben is zeker niet verkeerd!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:18

Ik heb begin dit jaar voor het eerst een zadelmaker laten komen. Ik heb een zadel van een vriendin over gekocht. We hadden afgesproken dat de zadelmaker (tweespan) zou komen en dan kijken of het goed passend gemaakt kon worden. Ik stond op dat moment nog op een stalling waar ze zelf veel paarden beleren ed dus die mensen hebben er nog wel wat kijk op en mijn moeder heeft ook altijd op hoog niveau gereden dus die ziet ook wel wat. Het zadel zat goed bij de schoft en paste mij ook goed, als ze het goed hadden hoefde alleen het ``bannaan`` idee eruit. (lag op een paard met een doorgezakte rug en die van mij is vrij vlak). Dit klopte gelukkig! Uiteindelijk nog geen 200 euro kwijt voor een zadel en zadelmaker. Het is dan wel geen zadel voor altijd maar het eerste jaar /2 jaar samen kan ik mooi met deze vooruit.

Het kan dus echt wel. Misschien kun je ook iemand vragen om van te voren vast wat te kijken of als controle erbij ? Ik had ook 2 controleposten _O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:19

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:26

Thorowgood was ook t eerste wat in me opkwam. Een zadel ligt als t goed is, bij t kopen, perfect op je paard en jij moet er ook goed in kunnen zitten. Verandering in gewicht, bespiering etc heeft direct invloed op de pasvorm van je zadel. Dus t perfect liggende zadel ligt al heel snel niet meer perfect.
Met thorowgood kan je in ieder geval t kopijzer vervangen, dus te krap of te wijd kan je daarmee ondervangen. Met wol bijvullen of verwijderen kan de kussenvorm beinvloeden net als bij lederen zadels. Daarbij heb je best wel wat keuze in modellen, en de prijzen zijn vind ik heel Oke. De kwaliteit is goed, kwa onderhoud aan t materiaal heb je weinig werk.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 09:06

Akecheta schreef:
Thorowgood was ook t eerste wat in me opkwam. Een zadel ligt als t goed is, bij t kopen, perfect op je paard en jij moet er ook goed in kunnen zitten. Verandering in gewicht, bespiering etc heeft direct invloed op de pasvorm van je zadel. Dus t perfect liggende zadel ligt al heel snel niet meer perfect.
Met thorowgood kan je in ieder geval t kopijzer vervangen, dus te krap of te wijd kan je daarmee ondervangen. Met wol bijvullen of verwijderen kan de kussenvorm beinvloeden net als bij lederen zadels. Daarbij heb je best wel wat keuze in modellen, en de prijzen zijn vind ik heel Oke. De kwaliteit is goed, kwa onderhoud aan t materiaal heb je weinig werk.

Ja precies! Nu ben ik nog op zoek naar een betrouwbare zadelmaker die deze zadels verkoopt. Ik had een naam doorgekregen van van Marielle maar dat is echt anderhalfuur met de auto rijden, ik hoop iets goeds in de buurt te vinden anders ga ik daar maar gewoon naar toe.

Heel toevallig staat mijn paard sinds gister ineens kreupel, hoogst wss een verkeerde beweging gemaakt in de paddock dus voorlopig kan ik niks uitproberen, maar zogauw als ze weer oke is ga ik verder op onderzoek uit.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:19

Succes met je zoektocht. Ik ken wel een goede maar die zit ver bij je vandaan. Caroline van flevohorse support. O en sterkte met je paard.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 09:21

Akecheta schreef:
Succes met je zoektocht. Ik ken wel een goede maar die zit ver bij je vandaan. Caroline van flevohorse support. O en sterkte met je paard.

Dat is ook die ik door had gekregen! Toevallig :)
Misschien toch maar als ze weer goed staat de trailer pakken en er naar toe, dan maar een lange reis en wel een goed passend zadel. Daarna kan Marielle gewoon vragen om met regelmatig het zadel te komen checken en eventueel bijvullen/aanpassen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:09

Mocht je in de buurt van Amsterdam zitten: Bianca Koevoets verkoopt ook thorowgood en ze is erg goed.