barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:12

Garantie geldt bij zadels meestal alleen voor de boom omdat hiervoor een levensduur afgegeven kan worden. In dit geval is niet de boom kapot maar de singelstoot losgeschoten, dit is een onderdeel waar nooit garantie op zit. Puur omdat dit een aan slijtage onderhevig onderdeel is. Nu kan je zeggen dat het te snel kapot is gegaan maar weet rijdt TS wel 10-15 paarden per dag met dit zadel en valt het dan wel onder normaal gebruik, woord van TS tegen verkoper...

Daarnaast is er ook zoiets als controle van je zadel en alle aan slijtage onderhevige onderdelen. Dus regelmatig aan je singelstoten trekken is voor iedereen verstandig. Net zoals je zadel laten controleren als je een geluid hoort, kost misschien wat maar dan had dit voorkomen kunnen worden.

Ook al vind je het niet fair, toch heb je zelf ook verantwoordelijkheid in dit geval.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:13

@vjestagirl
Helemaal mee eens.

@sitasgatje
Ik ben ik van mening dat de reparatie kosten in dit geval onder service moeten vallen. Als de singel stoten aan beide kanten goed is vastgezet heb je vast nog veel plezier van dit zadel.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:18

Ik snap dat mensen zeggen voor dit geld kan je niet veel verwachten, dat is ook zo ben ik het mee eens, maar het is nog steeds geen broodje wat je koopt maar een even goed nog grote aankoop en een heel belangrijk onderdeel van het paardrijden.

Ik zal als ik jou was gaan sparen voor een goed zadel waar je dus ook veel langer garantie op hebt.

sitasgatje

Re: barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:25

ik rij 2 a 3x per week maximaal , heb hem altijd netjes vocht vrij opgeborgen en in de winter had ik het zadel in huis.
had een fleece hoes erom en het zadel is ook nooit nat geweest oid...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:28

Het is zo dat jij een deugdelijk product mag verwachten: een product wat geschikt is voor waar jij het voor wil gebruiken. Ook als je 10 paarden per dag zou rijden hoort dit niet te gebeuren, hooguit dat dan je singelstootgaatjes een keer uitscheuren oid.

De manier van bevestigen en hoelang je ermee hebt kunnen rijden voordat dit gebeurde geeft aan dat dit geen deugdelijk product is. Daarmee zou ik dus terug gaan, maar dan wel direct naar het hoofdkantoor.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 19-05-15 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:30

Ibonn schreef:
Garantie geldt bij zadels meestal alleen voor de boom omdat hiervoor een levensduur afgegeven kan worden. In dit geval is niet de boom kapot maar de singelstoot losgeschoten, dit is een onderdeel waar nooit garantie op zit.

Een singelstoot vastzetten met nietjes is ondeugdelijk en zelfs levensgevaarlijk.

Als je garage jouw wielen vastzet met stokjes ipv wielbouten kan dat toch ook niet...

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:32

het staat op de facebook van de epplejeck en bel zo gelijk het hoofdkantoor..
gezien het feit dat het niet veilig is zijn ik en mijn pony ook erg geschrokken!
we moeten beide straks het vertrouwen weer terug zien te vinden in het zadel... wat wel even kan duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:33

ehhhh zo'n zadel ga je er toch hopelijk niet weer op gooien?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:36

Groot gelijk TS dat je het er niet bij laat zitten.

Ik ben het eens dat je voor zo'n prijs niet een heel geweldig product kan verwachten, maar de singelstoten vastzetten met nietjes is echt te belachelijk voor woorden en levensgevaarlijk. Dan hadden ze dat zadel maar net iets duurder moeten maken en het wel gewoon deugdelijk aan elkaar moeten maken.

Ben benieuwd hoe ze reageren!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:38

Triest zeg ....en wat ik vooral erg vind is te bedenken dat er verscheidene kwalitatief "goede" ruitersport zaken failliet zijn gegaan bij ons in de buurt omdat mensen liever goedkope rotzooi hadden dan iets meer te betalen voor goed spul .....

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:39

Zie je berichtje nu op fb staan. Zou der zelf ook nog de foto van de nietjes bij doen want dt geeft dan ook nog een mooi overzicht van hoe die vast zit of nouwja zat :=

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:41

er zit nu een foto van de nietjes bij ...

@proudmama
ik heb juist eerst gekozen voor een goedkoper zadel zodat ik kon sparen voor een goed zadel als ze uitgegroeid was. hierbij kon ik de boom makkelijk vervangen

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:46

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:48

Oef, normaliter zitten je singelstoten vast aan een stuk webbing wat niet bestaat uit een aan elkaar geniet boeltje.. Waarschijnlijk is dit zadel gebouwd op een kunstof boom zonder webbing en zijn de singelstoten dus los er op gezet.. Normaliter wordt dit met schroeven gedaan ipv met nietjes.. als het zo snel heeft los gelaten zou ik als ik jou was een flinke klacht neerleggen en ook aangeven dat dit product niet veilig is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:51

Ik snap dat je als eerst heel boos bent en veel frustratie hebt, maar het staat bij de service en voorwaarden; 1 jaar fabrieksgarantie. Even daar gelaten of zoiets zou moeten kunnen of niet, het staat in de garantievoorwaarden blijkbaar en daar ben je destijds dan toch mee akkoord gegaan?

Als je dan ook aangeeft " ik wou reparatie eigenlijk ook niet accepteren.. ik vertrouw mijn zadel niet meer zo...." dan lijkt het me dat er dus in ieder geval wel over reperatie is gesproken door EJ zelf. Als je dat dan niet wil, dan weet ik ook niet helemaal wat je van EJ verwacht om eerlijk te zijn...

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:53

ik wil mijn geld terug omdat het geen veilig product is, reparatie zou ik zelf moeten betalen...
ik ben niet eens boos ik ben vooral heel erg geschrokken en als ik mij bedenk hoe dit af had kunnen lopen ... pff
je verwacht op zen minst dat je zadel langer dan een jaar mee gaat...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:00

In Nederland heb je twee jaar garantie op iets en het normaal hebt gebruikt waarvoor het is bedoeld, Zie Tros Radar.
Een beetje correcte stennis schoppen helpt altijd.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:01

Omdat iets goedkoop is betekent het niet dat het niet hoeft te functioneren...
Ik vind het raar dat mensen denken dat als iets weinig geld kost, het dan ook zijn werk niet hoeft te doen. Je legt een paar honderd euro neer voor zo een zadel, dat het leer niet hele goede kwaliteit heeft kan ik wel bij. Maar het moet wel veilig zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:02

Toen je het zadel kocht heb je dit toen niet gezien?

Een goede Wintec is slechts iets duurder, maar heb je veel betere garantie.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:04

Onali schreef:
Toen je het zadel kocht heb je dit toen niet gezien?

Een goede Wintec is slechts iets duurder, maar heb je veel betere garantie.

er was niks te zien aan het zadel het zat helemaal binnen in het zadel....

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:04

Jetta schreef:
In Nederland heb je twee jaar garantie op iets en het normaal hebt gebruikt waarvoor het is bedoeld, Zie Tros Radar.
Een beetje correcte stennis schoppen helpt altijd.

heb het op de facebook geplaatst en al aardig wat mensen die het met me eens zijn, alleen nog geen reactie van de epplejeck zelf..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... to_comment

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:05

@sitasgatje , sorry was niet zo bedoeld hoor, ik snap het wel, maar dit is mijn frustratie :Y)

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:08

proudmama schreef:
@sitasgatje , sorry was niet zo bedoeld hoor, ik snap het wel, maar dit is mijn frustratie :Y)

dat snap ik ook maar van een goedkoper zadel kan je mindere kwaliteit verwacht maar niet dat het onveilig is lijkt mij.
ik heb zelf ook liever een merk zadel maarja als het geld er niet is ... dit was een goeie oplossing toen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:09

sitasgatje schreef:
proudmama schreef:

dat snap ik ook maar van een goedkoper zadel kan je mindere kwaliteit verwacht maar niet dat het onveilig is lijkt mij.
ik heb zelf ook liever een merk zadel maarja als het geld er niet is ... dit was een goeie oplossing toen.

Dan spaar je langer.

Goede leer voor de volgende keer.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:12

ik heb zelf ook liever een merk zadel maarja als het geld er niet is ... dit was een goeie oplossing toen.[/quote]

Dan spaar je langer.

Goede leer voor de volgende keer.[/quote]

ik ben een scholier en sparen gaat erg moeilijk, ik hoef mijn situatie ook niet uit te leggen lijkt mij.. ik werk hard voor het onderhoud voor mijn paardje en dit zadel was nieuw en zat binnen mijn buget ...
ik hoop ook dat jullie snappen dat niet iedereen veel geld verdient oid...