Singel probleem, Wie kan mij helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chichika

Re: Singel probleem, Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:27

Een mattes singel van bont anatomisch gevormd ! helpt zeker

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:35

Die heb ik inderdaad ook gehad voor mijn vorige paard, maar die was helaas te kort voor mijn huidige paard, dus weg gedaan...
missschien toch maar weer op zoek naar een nieuwe die wat langer is...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:54

Ik had het zelfde probleem met mijn ruin. Om gek van te worden.
Hoop geprobeerd. Neopreen, gel , banaansingel, katoen, leer, los bontje. Verschillende zelfs.

Heb nu een mattes singel met vast bont. En nergens geen last meer van.

esmeeploeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 09:04

@FelineNanet, Zo een Bojon singel had ik nog niet geprobeerd, heb hem wel aangeboden gekregen om te lenen dus dat ga ik dan maar doen :+

@Ellen, Ik heb op de site van Van Rijs gekeken, maar kon geen singels vinden. Misschien ligt het aan mij, maar wat voor soort singel is dat? via google afbeeldingen, is het dan zo een met een "groot rond" middenstuk?

@Utixo, Oh dat zou ik echt super fijn vinden! ik heb in principe maat 60 nodig. Ik hoor het graag!

@Viphorse, Ik zal het topic eens gaan bekijken!

De mattes met vast bond, tja ik ben beetje sceptisch omdat het losse bontje dus niet gewerkt heeft (geld groeit me helaas niet op de rug om het 'zomaar' te kopen), maar ik hou hem als optie open! zeker omdat nu meerdere mensen het aanraden

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:20

Heb je al eens een FRA supersingel geprobeerd? Deze is geheel van elastiek en schuift daarom (bij de meeste paarden) niet. Het materiaal is niet heel erg zacht, maar omdat je aangeeft dat het vooral voor de singel geïrriteerd raakt heb ik het idee dat het eerder door het bewegen van de singel komt dan door het materiaal (de gelhoes is ook wat slipvaster zeg maar).

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:21

hier een fairfax singel, wil nooit meer anders. Beperkt veel minder in de bewegingsvrijheid en zadel blijft beter liggen. Waar woon je? Mijn zadelmaker die uit regio rotterdam komt verkoopt de singels en daar mag je ze eerst testen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:29

Je weet zeker dat het niet gewoon een kwestie is van een te korte singel gebruiken..?

Daarbij zie je namelijk vaak dit soort plekken ontstaan, simpelweg omdat de elleboogplooitjes dan steeds over de singel heen bulken en in contact komen met de gesp... een langere singel kan dit probleem oplossen omdat de gespen dan hoger komen te liggen - mits je de ruimte hier voor hebt onder je zadel natuurlijk :)

esmeeploeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 09:47

@SuperZodiaX, Ik kom uit Noord-Brabant. Ik weet niet hoe de procedure van jouw zadelmaker is, maar als ik de fairfax eerst mag testen zou ik dat graag een keer proberen!

@pmarena, Nee het is geen kwestie van een te korte singel. volgens mij heb je wel helemaal gelijk over dat de plooi over de singel heen gaat tijdens het rijden. Maar mijn gespen zitten altijd hoger dan de plekken.

@turtlelito, FRA supersingel heb ik nog niet geprobeerd. Maar zoals ik hier boven zeg, lijkt het alsof de plooien over de singel heen gaan. Misschien is het wel een combinatie van zowel beweging als materiaal

Bedankt iedereen voor het meedenken!

Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:16

Klopt. De van rijs singel heeft een ronding in het midden. Hij is vergelijkbaar met de fairfax alleen is die van van rijs groter in het middenstuk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:30

Waar ergens in NB? Als het in de buurt is mag je mijn mattes wel probeten als deze past.

KnoLLyBoLLy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 00:02

Mischien een Wintec elastische of super soft singel proberen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 00:05

Emmers in Belgie kun je ook de fairfax eerst uit proberen. Geen idee of dat ver bij je vandaan is.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 06:43

Zadelmaker is nienke bergsma van Equiritme, je zou eens contact met haar op kunnen nemen. Bij mij komt ze elk haar voor een zadelcheck en toen heb ik de fairfax getest. En anders is Emmers een optie als ze daar ook laten testen, die zitten bij eindhoven in de buurt. Ik wilde ook perse van tevoren testen omdat ze zo duur zijn.