De hel die een zadel zoeken heet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 22:04

Leen schreef:
Dus de 250 is ook zonder de kosten van de wol vervangen/bijvullen? Want dan is dit wel haalbaar, alleen moet je goed zoeken naar een zadel met de juiste boommaat en inchmaat.

Klopt :j

Ik had dus een zadel gevonden, maar verkoper zegt verzenden=verkocht, echter wil de eigenaar van paard dat risico niet nemen omdat we nog een zadel hebben liggen wat al een jaar te koop is..
En dan kan ik zelf wel dat geld op de gok voorschieten, maar als ht zadel niet past zit ik met een zadel dat ik niet weer verkocht krijg waarschijnlijk..

Mungbean

Re: De hel die een zadel zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:06

Maar als er toch iemand bij komt is een maatje te wijd niet zo erg. Een Stübben met kunststof boom kun je vrij goed breder/smaller maken. De oude met houten boom niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:07

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 06:36

Ik neem hem in overweging. Ligt wel iets boven budget, maar wel enigszins in de buurt om even te passen.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:50

Heb je ook een stand foto van je paard? Ik heb hier een oudere Kieffer liggen met een smalle boom, heb hem helemaal opgeknapt. Dus nieuwe vulling, singelstoten omgezet naar V web en de zitting gerepareerd. Weet niet of er een beetje rek in het budget zit?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:27

Niet zonder zadel eropZou ik op mijn laptop moeten kijken vanavond of even foto maken als ik op stal ben. Heb sinds kort andere telefoon en foto's niet over gezet.

Budget is niet heel rekbaar. Eigenaar zegt dan ja je hebt ook nieuwe zadels van 250/300 te koop. Maarja daarbij twijfel ik dan weer aan de kwaliteit.
Zijn rug is aardig gevoelig en om er dan een keihard kunststof zadel op te gooien vind ik niet prettig voor hem..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:58

Je kan idd beter een goed merk nemen die wat ouder is.. :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:27

Niet elk kunststof zadel is hard. Wintec bijvoorbeeld wel, maar tekna is erg zacht. Al zit dat weer wel boven je budget, ook tweedehands vind je ze niet onder de 300-400 euro.

Je kan best gewoon voor een goed tweedehands merk gaan. Hier op bokt vind je wel topics over 'zadelmarkt' zadels. Daar staan topics bij waar ze letterlijk het metaal van een blikje fris gebruikt hebben. Wol wat geen wol was maar gewoon plukken bij een geklit in combinatie met kranten ed. Dus geen aanraders :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 19:57

Is Pfiff en goed merk? Weten jullie dat toevallig? Kwam de Pfiff Gino tegen en leek me wel een degelijk zadel maar jan er niks over vinden echt..

Hier standfoto:

Afbeelding
Hij wou niet vierkant staan, zakte elke keer op rust. Hij wordt nog wat voller op de schoft maar blijft smal.
Zijn nu veel bezig met wendingen en rondingen ontspanning en rechtrichten.