Welke kaptoom kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:58

komone schreef:
Ik ben een aantal nylon kaptooms tegen gekomen die eigenlijk meer op een halster lijken. Ik las dat Koper zelf een halster omgebouwd had. Bevalt dat?

Bevalt prima :j In het verleden heb ik een nylon kaptoom uit de winkel gehad, dat schoof en was erg onrustig. Leek ook net of met dat ding mijn hulpen vertraagd doorkwamen. Dat is met de knutsel van eigen maak niet, ik kan zijn hoofd er goed mee sturen.

komone

Re: Welke kaptoom kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:17

Hmm oke, dan ga ik ook eens kijken of ik iets zelf kan maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:40

mijn ervaring met de nylon kaptooms die op een halster lijken is dat ze snel gaan schuiven en aan 1 kant zo in het oog terecht komen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:43

Nouvel schreef:
mijn ervaring met de nylon kaptooms die op een halster lijken is dat ze snel gaan schuiven en aan 1 kant zo in het oog terecht komen

Kwestie van een goede kaakriem. Die zit bij die halsterachtige dingen vaak te hoog. Daarom heb ik de keelriem van het halster gehaald en een stuk lager er weer als kaakriem aan gezet ;)

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:17

Goeie tip van die kaakriem!
Heb je misschien ook nog een tip over waar je de ringen het beste vandaan kunt halen?
Of heb je die van een ander halster afgehaald?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:20

Geen idee meer waar die ringen vandaan komen, van een singel ofzo denk ik. Ik heb hele gewone D-ringetjes gebruikt.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:21

Oke thanks! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:24

Succes!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:25

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:00

Ik zou niet voor een nylon gaan, maar sowieso voor een leren (ook vanwege meer gebruik)
Ik heb zelf een van de FRA en de micklem multi en over beide zeer tevree. Zelfde probleem had ik met mijn micklem, maar je kan de keelriem laten verlengen :-) nu past hij perfect en zou eigenlijk niet meer anders willen...

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:25

Ik ben ook op zoek naar een rambo, maar heb ook de fra baro gezien.
Wat zou de beste keus zijn?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:53

Ik heb ze beide. (Alleen dan de keto variant heette hij van FRA)

Ben nog steeds meer tevreden over mijn micklem. Als ik ze als kaptoom gebruik zit er meer speling omhoog en omlaag in de kaptoom terwijl ik hem stil wil hebben. De keto heeft wel een stuggere, dikkere neusriem dus misschien dat dat met de baro opgelost is. Verder vind ik ook qua rijden de micklem fijner, omdat je meerdere opties hebt voor bitloos rijden. Bit gaat ook prima met de micklem, dat heb ik met mijn kaptoom nooit geprobeerd. Je paard moet een beetje het hoofd ervoor hebben denk ik. Mijn pony heeft een vrij breed hoofd en de micklem + verlenging zit echt perfect, terwijl de kaptoom wat blijft schuiven.

Volgens mij bij Dohorse (zoiets) kan je de Micklem testen. De goede naam staat ook in het topic over de micklem :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:20

Dochorse inderdaad, daar heb ik hem ook getest en gekocht. Fijne service!

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 20:54

Heb net mijn bestelling binnen heb de kaptoom fit pro van busse besteld. Mooi leer, lekker zacht onderlegd en past super, vormde vandaag gelijk naar het hoofd van mijn paard. Tot nu toe zeer tevreden!

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:40

_Melanietje_ schreef:
Heb net mijn bestelling binnen heb de kaptoom fit pro van busse besteld. Mooi leer, lekker zacht onderlegd en past super, vormde vandaag gelijk naar het hoofd van mijn paard. Tot nu toe zeer tevreden!

Bevalt hij nog goed? Overweeg deze ook :)

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 13:10

_Klein_83 schreef:
_Melanietje_ schreef:

Bevalt hij nog goed? Overweeg deze ook :)

Ja hij beviel super goed helaas is hij maar een korte periode gebruikt sinds dat ik van de zomer mijn paard heb in laten slapen. Maar kan je hem echt aanraden!!!