Skogan schreef:Hello!
Sinds kort ik heb nieuw zadel, 't is dressuur k&m s-serie met surface blocks 17,5".
De eerste dagen mijn paard liep zo goed! Maar toen zakte de wol beetje in - normal.. Zadelmaster weer gekomen, zadel opgevuld en goed nagekeken. En de ellende begon..
Mijn paard werd heel erg unhappy tijdens werken en hij begon op te zwellen net achter de schoft op de linkerkant. De zwelling was altijd over de volgende dag.
Zadelmaster zei dat we moeten meer wol in de voorkant van 't zadel zetten en dat de blocks zijn te dik voor mij en zetten ze mij uit zadel..
Ik kreeg dus 18" op proef.. De witte en de oranje bar.
Ok - ik heb wel ruimte voor mij benen, maar de zit is te groot en ik zwem erin. Erger. De paard krijgt steeds probleem van kleine zwelling.
Ik heb een keer met schapenbontje gereden, was veel beter maar niet perfect. En een keer met 3d vezels pad gereden, ging echt super, paard blij en voortwaarts en geen zwelling, zelfs als de pad is gemaakt voor de racezadels..
Dus ik moet nu een pad kopen voor onder dressuurzadel. ( iemand heeft nog Kingsley pad te koop...?)
MAAR de probleem van 't zadel is niet opgelost!
Nu wacht ik op andere zadel met blocks die verplaats kunnen worden, steeds k&m s-série maat 17,5"
Ben wel bang dat de zwelling zal weer opkomen.. Trouwens de zadels waren nagekeken al 3 keer. En mijn paard heeft geen letsels want met de ordinaire Henri de rivel vzh zadel met latex kussens (dus niet perfecte pasvorm!) is er geen zwelling. Hij was ook nagekeken door onze osteopathe.
Heeft iemand ooid problemen gehad met te zachte kussens?
Waarom denk je dat de kussens te zacht zijn?
Ik zie het causale verband tussen jouw verhaal van de drukking en je conclusie van de te zachte kussens niet.