Daaleman zadel aanmeten? Wat is jouw ervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FairLady_

Re: Daaleman zadel aanmeten? Wat is jouw ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:49

Eens maar nooit meer voor mij daaleman!
Als er wat mee is dan is hij niet thuis en komt die met smoesjes etc aanzetten.

splashie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:13

In ieder geval niet geschikt voor paarden met een hoge(re) schoft!

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 13:40

Oei en zo zit je opeens weer met een gemiddelde waar mijn moeder niet blij mee was geweest op mijn vroegere schoolrapport ;)

vervelend als je dan na zo'n bedrag nog niet tevreden kunt zijn.
Lees alleen nog geen mensen die het nieuw hebben gekocht dat het niet past. Mijn paard heeft geen moeilijke rug dus zal pure routine klus zijn... Ik zou het middels een winkel kopen dus daar zit ook een heel stuk service en opvullen ter plaatse waardoor dat voor mij gelukkig een minder groot struikelblok zal zijn... Toch blijft het heel spannend. Vooral als ik de negatieve reacties lees. Kunnen jullie aangeven waarom nooit meer een Daaleman? Ook super fijn dat er mensen hebben aangegeven wat ze hebben gekocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:15

Hoe bedoel je via een winkel? Er zijn volgens mij niet zoveel winkels die Daaleman verkopen? Of koop je hem via Stubenitsky in Heemskerk?

De service heb ik ook altijd als perfect ervaren. Ook bij Daaleman zelf.

Ik kan me voorstellen dat als je een dergelijk zadel tweedehands via marktplaats koopt, het dan erg lastig word om hem perfect passend op je paard te krijgen.

Het opsturen heb ik ook nog nooit problemen mee gehad. Zadels passen altijd perfect en afhankelijk van je paard en hoeveel je het gebruikt, zal het zadel eerder danwel later een keer nagekeken moeten worden.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:17

ik denk dan echt dat het er puur aan ligt hoe ver weg je woont. wij wonen dan gelukkig redelijk dicht bij -3 kwartier rijden- maar hij komt altijd bij ons langs (zonder voorrijkosten nog zelfs)

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:19

Ook hier niets dan lof over Daaleman. Zadels zijn eenvoudig maar zeer correct opgebouwd en duurzaam. Heb destijds een eventingzadel (nieuw) aan laten meten nadat ik het zadel bij iemand anders had uitgeprobeerd en gelijk verkocht was. Duidelijk erbij gemeld dat het op meerdere paarden moest liggen met een verschillende bouw. Heel netjes gebeurd, hij heeft allebei de paarden bekeken, op allebei kale bomen gelegd, foto's gemaakt, mijn wensen opgeschreven en is met deze kennis er een zadel omheen gaan bouwen. Ik heb het nu op een pony van 1.55 met heel veel schouder en korte rug liggen, met vrij normale schoft, als op een Engels volbloed van 1.72 met een hele hoge schoft en zeer smalle rug. In mijn ponytijd nog gekocht, maar Daaleman zei dat het zadel altijd nog helemaal precies aan het paard aangepast kon worden als ik helemaal overging naar de paarden.

Het aparte is wel, je legt het zadel erop, en het ligt gewoon keurig. Niet schuiven, niet speciaal aandacht besteden aan naar voor of achter leggen, geen padjes/bontjes/etc. , ieder dekje kan eronder, en ook op ieder paard: heb nog nooit een zadel gehad wat zo makkelijk op paarden lag.

Heb het zadel in de 3 jaar dat ik het nu heb ook geen enkele keer (hoeven) laten opvullen. En het zadel past nog steeds zoals het vanaf het begin al gedaan had. Daarnaast is het zadel gewoon heel duurzaam, ook met water/zand/modder/etc.

Voor mij niets anders meer :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:20

Ik woon op bijna 2 uur rijden, maar bij mij ook geen probleem hoor . Betaal uiteraard wel voorrijkosten.....

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 14:35

[***] schreef:
Hoe bedoel je via een winkel? Er zijn volgens mij niet zoveel winkels die Daaleman verkopen? Of koop je hem via Stubenitsky in Heemskerk?

De service heb ik ook altijd als perfect ervaren. Ook bij Daaleman zelf.

Ik kan me voorstellen dat als je een dergelijk zadel tweedehands via marktplaats koopt, het dan erg lastig word om hem perfect passend op je paard te krijgen.

Het opsturen heb ik ook nog nooit problemen mee gehad. Zadels passen altijd perfect en afhankelijk van je paard en hoeveel je het gebruikt, zal het zadel eerder danwel later een keer nagekeken moeten worden.

Ik koop het zadel inderdaad via Stubenitsky in Heemskerk. Ik ben ook van mening dat je een tweedehands zadel nooit zo passend zal krijgen als een aangemeten zadel. Daar betaal je dan ook voor maar dan weet je wat je hebt... Hoop ik ;)

Fijn dat jullie er wel weer heel erg tevreden over zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:53

Mijn laatste Daaleman heb ik ook via Stubenitsky gekocht. Prima service!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 04:42

Daaleman is goed! Das de enige zadelmaker in nederland waar ik bij zou bestellen,,zij bouwen zadel zelf op, op de bomen die uit uk komen...nou das wel de moeite waard..dat zijn zadelmakers die echt leer kunnen bewerken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:50

Daaleman is inderdaad het enige in Nederland geproduceerde zadel.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:29

Maris schreef:
Misschien is het dan veranderd. De Daaleman zadels die toen (10 jaar geleden ) werden aangemeten hadden allemaal een zeer smalle ruggegraadvrijheid.

De europese regelgeving is daarin veranderd in 2003. Er zijn specifieke eisen voor zadels. Let er maar op. Bij alle nieuwe zadels is het kanaal tussen de kussens breder. Dat werd mij verteld op mijn opleiding. :o

Ik heb heel veel respect voor Daaleman, maar ik hoop toch dat er binnenkort een tweede in Nederland is die zelf zadels maakt. Ikke zei de gek. :D Ik heb de eerste al gemaakt in Engeland. *\o/*

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:42

Hoe bedoel je dat idefix? Zijn er europese regels die bepalen dat een zadel bredere kussenkanaal moet hebben? Specifieke eisen?
Ik denk wel dat er bv het verfbad geen bepaalde looizuren meer gebruikt mochten worden bij het leer (en dat dat europees geregeld is, milieu eis.) maar het lijkt me sterk dat europa gaat bepalen hoe breed de kussenkanalen moeten zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:58

Inderdaad..

En een zadel die volledig op maat gemaakt word/ggepast word zal niet elk paard even brede ruggegraatvrijheid nodig hebben om de druk goed te verdelen. Dus dat daar eisen voor zijn lijkt me sterk.

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 10:54

Nou idefix veel succes daarmee. Voor ons net iets te laat maar spannende ontwikkeling hoor. Fijn dat je positief bent over Daaleman. Nog twee weken en dan komt hij langs....