welke regendeken is ECHT water dicht.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:09

sanne1221 schreef:
De vacht is echt waterdicht!

Ik denk dat iedereen dat wel weet :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:12

amies100 schreef:
sanne1221 schreef:
De vacht is echt waterdicht!

Ik denk dat iedereen dat wel weet :+

Ik bezit een naaktpaard (vrij letterlijk), daar staan grof geschat 30 haren op de rug en hals. Niets waterdicht aan :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:17

Hier uitstekende ervaringen met horseware rambo. In stortregen een kurk droog paard

_Lorette_

Re: welke regendeken is ECHT water dicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:24

Wij willen ook alleen maar écht goed waterdichte dekens hebben. Als je naast 100% waterdicht ook een sterke deken zoekt: Bucas

Er zijn nog veel meer goed waterdichte dekens, maar die zijn bij ons veel sneller stuk. Zo hebben onze Kerbl Rugbe dekens de meest heftige stortbuien zonder enige probleem doorstaan. Fijne, lichte en goedkope dekens. Maar één keer bijten en je deken heeft een gigantische winkelhaak... -O-

Ik heb heel veel Horseware Rhino dekens en dat vind ik erg prettige dekens, maar helaas komt daar ook nog wel eens een gaatje in. Ook in de sterke Fedimax dekens zitten snel happlekjes.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:26

Ik heb een horseware amigo in de schuur liggen en die blijft daar lekker liggen totdat ik het ding zat ben en een keer in de kliko pleur. Nog nooit zo'n lekke deken meegemaakt. Meegenomen naar de ruitersportzaak en allerhande tests mee gedaan, geen druppel water doorlaten. Zodra dat ding op mijn paard ligt, kan ik beter geen deken opdoen. De WUG dekens van horseware hebben, tot nu toe, wel alles gehouden.
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 17-04-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:33

Koper schreef:
Rhino! Heb er nu eentje met wug en wat een fantastisch ding is dat *\o/* Ook als pony er dagen mee in de hoosbuien staat blijft ze droog.

Dit dus :j Ook de winterdeken houdt 't prima moet ik zeggen.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 14:21

Dan ga ik denk ik voor de Bucas :-) mijn paard is ontzettend smal. Sluit hij bij jullie smallen paarden goed aan zodat t dr niet in regent? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:25

De allerbeste is de nieuw zeeland van Renco. Tegenwoordig ook met hals. Ze zijn niet mooi, maar voor een redelijke prijs ben je jarenlang voorzien van een droog paard.

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:31

Inderdaad Amigo van horseware. Bucas is daar ook van dus die zullen ook wel goed zijn

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:36

Mareintje schreef:
Alle dekens van Horseware (Amigo, Rhino en Rambo) zijn super goed waterdicht. Amigo is qua prijs het meest vriendelijk en Rambo heeft echt de beste kwaliteit qua pasvorm en gebruikte materialen etc. Ik zweer zelf bij Rambo, met zo'n deken kan je jaren vooruit. Is niet goedkoop, maar via Marktplaats en een speciale Facebookpagina voor tweedehands Horseware dekens kom je soms aan leuke koopjes!

Wat is die facebook-pagina? :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:21

svb16 schreef:
Inderdaad Amigo van horseware. Bucas is daar ook van dus die zullen ook wel goed zijn

Horseware (Amigo) en Bucas zijn concurrenten :) - maar wel allebei topmerken..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:36

Celine_Famke schreef:
Nikki schreef:
Nika Horse Products

Ga ik in mee, heb al jaren deze dekens voor mijn paard. Hele fijne dekens, 100% waterdicht (nog nooit problemen mee gehad namelijk!) en past super goed!
:j

Dan heb je meer geluk dan ik. Paard was er nat onder, paste niet mooi en had een week later een grote schuurplek door die deken. Nooit nog een Nika hier!
De hals die goddank los te maken was viel ook zo strak dat ik hem niet durfde aan te doen, en dat voor een iele KWPN.

Ik heb het laatste seizoen met Waldhausen gedaan en was daar wel vrij tevreden over. Volgend jaar ga ik in de winter een Bucas Smartex opleggen, werd gek van dat continu diktes wisselen. Kennissen van mij gebruiken dat al jaren naar volle tevredenheid.
In de zomer krijgt ze niks op, eenmaal in zomervacht gaat er sowieso niks meer op tot de volgende winter, en blijft heel de dag in weer en wind buitenstaan

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:23

Het is beiden Iers, misschien zit je daar mee in de war. Horseware is Amigo, Rhino en Rambo. Bucas is Bucas :+ Bucas heeft ook weer goedkope en dure dekens, heb zelf de Smartex serie en er heeft er ooit eentje gelekt. Die deken was al jaren oud en elk jaar gewassen, die lekte iets door nadat er 1,5 dag een pak sneeuw op had gelegen. Bij een flinke regenbui lekt hij nog steeds niet. Horseware en Bucas is in principe beiden goed, bij het ene paard zit het een beter en bij het andere weer het andere. De een vindt de stay-dry voering ideaal, de ander werkt graag met de gladde liners. Deze merken hebben onderling nog veel verschil in prijs, alle waar naar zijn geld natuurlijk. Kijk gewoon bij de productspecificaties of je het nuttig vindt (sterker, beter ademend etc) en daar extra voor wil betalen.

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:35

Ik heb nog geen klachten gehoord van waterdichtheid van Horseware en HH dekens. (de merken die ik vooral gebruik en verkoop)

Uiteraard zijn de Horseware wat beter van kwaliteit (dus ook de stiksel, sluitingen en binnenvoering) maar daar is de prijs ook naar. Voor onze eigen paarden gebruiken we nu de Amigo en/of de Rambo Wug.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:39

Nika was bij mij lek, zelfs na een kleine bui. Heb nu een horseware en die bevalt super!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:59

Ik heb al een aantal winters een (destijds tweedehandse) Bucas Smartex in gebruik, dat ding is echt supersterk en het water loopt er gewoon in straaltjes van af. Al 3x professioneel laten wassen en behandelen. De deken is nog als nieuw.

Ook erg tevreden over Horseware. Ook tweedehands gekocht ooit, veel gebruikt, begint nu wat te verkleuren en de buitenstof pilt wat. Geen nat paard er onder maar vertrouw het toch niet meer voor dagen in de regen. (deze deken zou best al een jaar of 10 in gebruik kunnen zijn)

Maar ook met goedkope dekens kún je geluk hebben; een oud, ongevoerd vodje van Premiere hield tijden lang de eczeemdeken van onze pony droog bij veel regen in de zomer.

Maar, wat ook helpt: wassen met impregnerend wasmiddel en daarna behandelen met waterdicht spul voor tenten en parasols :)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:16

Bij mijn smalle paard valt de bucas erg fijn.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 01:18

ik ben zelf erg fan van de Amigo, Bucas en Wheaterbeta! :j

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 01:50

Ik zweer juist bij de Horze Avalanche dekens. Mijn paard bleef er hartstikke droog onder. Vind het zowiezo superdekens. Fijne ruime loopsplit en geen schuurplekken door het halsstuk. Voor mij geen andere meer! Zowel de regendeken als de winterdeken. Fantastisch!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:13

Ik heb ook al wel eens een goede bucas gehad, nieuw gekocht die niet zo dicht bleek als dat ie zou moeten zijn, maar heb wel dekens gehad die goed dicht zijn.
Helaas worden paardendekens nog steeds nog steeds met coatings waterdicht gemaakt, de waterkolom ligt relatief laag en het ademend vermogen ook.
Daarbij zijn coatings heel slijtgevoelig.
Hoe beter de buitenstof (hoe meer denier) hoe minder snel de coating verslijt of beschadigd.
Is de coating echter niet goed aangebracht kunnen er ook lekkages ontstaan.
Als je bijv. kijkt naar de bucas smartex staat op paardendrogist altijd een mooie omschrijving http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6336/40863
5000g/m waterdichtheid en dat is opzicht voldoende als ik van een waterdichte jas uitga maar de meeste dekens hebben maar 3000g/m.

Op de site van de paardendrogist kun je dit heel mooi vergelijken.
Ik snap niet dat ze nog geen dekens met een membraan maken, buiten dat het kostbaarder is.
Het bekenste is gore-tex maar op vandaag heeft ieder merk zijn eigen membraan, vaak ook een lagere waterdichtheid dan gore-tex maar wel meer dan een coating en in veel gevallen beter ademend.

Soms kun je pech hebben dat een deken niet goed waterdicht is terwijl ie dat wel hoort te zijn.
Geen idee ts wat er bij jouw paard steeds gebeurd, regent het niet via de hals naar binnen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:15

Absoluut Rambo!
Wel wat duurder naar gaat jaren mee en echt goed waterdicht. Pasvorm is ook super en ik ben ook erg te spreken over de extra staartlus zodat ie niet omhoog waait.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:29

Mijn smalle paard past absoluut geen bucas.
Al mijn dekens zijn van Rambo. Mijn paard staat 24/7 buiten en de Rambo dekens doorstaan alles, ook de tanden van haar jonge vriendjes in de kudde.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:33

Ik heb ook met de goedkopere merken nog nooit problemen gehad met waterdichtheid. Ik heb een regendeken van QHP, goedkoop weg kunnen halen bij een opkoop pagina. Super fijne deken. Maar ook de andere die ik erop leg, zelfs na reparatie, gewoon waterdicht.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:41

Safiera schreef:
Maar, wat ook helpt: wassen met impregnerend wasmiddel en daarna behandelen met waterdicht spul voor tenten en parasols :)

Dit heeft meestal weinig zin omdat de laag door het rollen vaak snel weer weg is. Bij Horseware zit de waterdichte laag niet op de stof maar als een extra laag tussen de buitenste en binnenste stof in.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:41

Ik ben ook heel tevreden over Bucas.
Hiervoor waterdichte dekens van het eigen merk van Drunens Ruiterhuis gehad (hals los erbij te verkrijgen) en deze zijn ook een aantal jaren mee gegaan. De pasvorm werd minder toen mijn paard ging afvallen, maar ze zijn nooit gaan lekken, zelfs na 5 jaar 24/7 buiten en 2 wasbeurten (incl. impregneren) niet.