discussie wintec moet altijd passen..!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Re: discussie wintec moet altijd passen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 17:38

Wie zegt dat wintec niet bijgevuld kan worden
Dat kan wel..

@vuurneon idd de mijne heeft precies zo rug

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:46

Wintec met cair niet :n

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:50

Ik ben zeer tevreden over wintec. Ik heb een dresuurzadel IW met cair (smal/medium) en een VZH zadel wintec 500 (medium) de IW past perfect op m'n paardje en vind m ook heerlijk zitten. Het VZH zadel gebruik ik voor een andere pony waar die weer perfect op past. Nooit geen problemen mee gehad. Ik laat de zadels passen en nakijken door een zadel maker en heb nooit zelf het kopijzer vervangen, daar dus geen ervaring mee.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:34

Estherbrink1 schreef:
Ik ben zeer tevreden over wintec. Ik heb een dresuurzadel IW met cair (smal/medium) en een VZH zadel wintec 500 (medium) de IW past perfect op m'n paardje en vind m ook heerlijk zitten. Het VZH zadel gebruik ik voor een andere pony waar die weer perfect op past. Nooit geen problemen mee gehad. Ik laat de zadels passen en nakijken door een zadel maker en heb nooit zelf het kopijzer vervangen, daar dus geen ervaring mee.

Thanks wij hebben die dus ook IW met witte boom
Een vhz nieuw model maar wide versie met een witte/lila boom
maar hoe valt spring zadel bij de schouders daar ben ik dus benieuwd naar en daarom zou ik zo zadel graag eerst willen passen.

@celiien Een cair kunnen ze bij vullen met wol

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:26

Celiien schreef:
Wintec met cair niet :n

Cair is net gemaakt om met een soort lucht met schuim bij te vullen.
Mijn zadelmaker gaf net aan die met wol moeilijk bij te kunnen vullen door de naden. Die zouden volgens hem snel loslaten eens die open geweest zijn en dat wordt dan een zwak punt op je zadel

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:26

Mijn Wintec dealer en zadelmaker geeft zelf aan dat zadels met cair wel terdege aangepast kunnen worden. Uiteraard niet zoveel als met een wol gevuld zadel, maar het kan dus wel.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:28

@Kiddokids, ik heb een IW en een springzadel, de pro jump geloof ik. Hoe bedoel je precies "hoe het valt bij de schouder"?
Laat mij nou toevallig ook één hebben met rechte rug, weinig schoft enzo :-)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:38

Ik rijd nu tijdelijk op een wintec 250 dressuur, enige zadel waar ik fatsoenlijk op kan zitten :=
Boom zou bij mijn paard niet breder kunnen, zou dan wel wat beter liggen maar dan komt die op d'r schoft. Ze loopt er heerlijk onder! Ik heb ondertussen al 8-9 zadels geprobeerd (oa kieffer, anatomica, euroriding, custom en kentaur) maar die zaten niet zo fijn als m'n wintecje :D
Bij mijn vorige pony was het niks :n die had een hoge schoft dus dat ging met geen mogelijkheid passen!
Ik ben er heel tevreden over dus. Zijn ook prima zadels voor een fjord of haflinger oid, ronde pony's zonder schoft (tuurlijk niet allemaal) maar niet voor paarden met wat meer schoft of een klote rug :n

sha_czeczin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:16

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat Wintec altijd paste, maar helaas op mijn rond geribte paard met korte rug paste hij niet. Succes met je zoektocht.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:07

Op mijn tinker lag deze eerst wel goed maar na 1.5 jaar trainen niet meer. Kussens daarentegen waren wel goed alleen bij de schouder niet meer. Overgestapt op boomloos omdat ik dit altijd al wilde.