Nee, ook niet. Die staan op mijn overleden PC en het zadel is na het betere sloopwerk in de kliko verdwenen. Ik kan je wel vertellen dat een hoop mensen na het zien van dat binnenwerk hun goedkope zadel met hele andere ogen zijn gaan bekijken. Er kwamen meen ik 3 schroeven uit, de rest zat met héél véél spijkers aan elkaar. Die hier en daar ook door de boom heen staken (aan de rugkant dus). Het leer was geperste reststukken, kompleet met heel veel dunne plekken, waar dan weer een stukje op gelijmd was. De boom bestond uit 2 holle schalen die op elkaar gelijmd waren (en waarvan de lijmnaad dus los was door de frictie). 2 stukken ijzer hielden de voor en achterkant bij elkaar en een stukje piepschuim moest voor een zachte zit zorgen. De beugels werden bij elkaar gehouden door een bout die zo dun was dat ie gewoon doorgebogen was.
Ook ik heb mijn zadel uit elkaar gehaald en trof praktisch hetzelfde als dubbeldun aan, geen sprake van productiefout of bad luck.
Anoniem
Geplaatst: 15-04-15 18:51
Ook ik moet helaas zeggen dat ik door schade en schande wijs ben geworden. Had ook (dacht ik) een heel leuk zadel en ik vond het maar zo vreemd dat ze er toch zo hoog mee kon steigeren, bokken en rennen. Volgens mij had ik hetzelfde zadel waar Dubbeldun het over heeft.
Toen ik dat achteraf zag schaamde ik me kapot zeg; snapte direct waar die idiote bokkensprongen vandaan kwamen, terwijl m'n instructrice zei dat ze 'gewoon stout' was, maar eenmaal op vakantie met de pony bleek bij het vakantie adres dus hoe slecht dat zadel eigenlijk lag en werd me verboden om dat zadel überhaupt nog erop te leggen, anders mocht ik daar écht het erf niet af.
TS, ik snap dat het heel naar over komt voor je op zo'n moment maar hoeveel je er ook voor betaald hebt; je paard en zijn rug zijn daar iets te veel voor waard en op zo'n moment is iedere cent die je aan zo'n zadel besteed te veel..
@Rachelle; dat is idd het zadel wat ik uit elkaar gehaald heb En TS zeg nou niet 'die van mij ziet er anders uit' want meer dan dát verschil is er ook niet
Oei, meisje...Als je voor dit prul veel betaald hebt, dan ben je lelijk te grazen genomen. Dit zadel is merkloos, in een derde wereldland in elkaar geflanst met overschomaterialen, niet veilig en niet geschikt om mee te rijden. Sorry, maar ik kan het niet anders verwoorden...
Ts, ook ik ben erin getrapt in de meuk. Goed, had er maar 75 euro voor betaald en heb het zadel nog voor 50 weten te verkopen als decoratie voor in een schuur
Denk t ook, als dat ene zadel al slecht is waarvan ik dacht dat ie goed was zal deze ook niet echt goed zijn.
sallandval
Geplaatst: 17-04-15 19:59
Nog even doorsparen en een zadelmaker laten komen. Flevo horse support komt ook aan huis met tweedehands westernzadels en passervice. Dan weet je zeker dat je een zadel hebt dat past.
Goede zadelpassers die ook tweedehands westernzadels verkopen zijn Evelien van Eurohorse en Herman of Fleur van Country Mill. Dan weet je zeker dat je een zadel koopt dat past en van goede kwaliteit is. Zonde dat je nu geld hebt betaald voor een slecht zadel, maar het zal je niet nog eens overkomen!
Die tweede is zo mogelijk nog erger. Voor 200€ koop je geen behoorlijk westernzadel. Zelfs geen oude tweedehandse. Spaar nog even door, en voor 500-700 vind je wel een nette tweedehandse van een deftig b-merk.
Mensen wat vallen jullie TS aan. T mag wel iets rustiger toch?
Ik heb bijv geen verstand van westernzadels en een leek zoals ik zie dus niet way er fout is. Wat zijn fenders? Wie legt mij een plaatje voor van een goed en fout zadel?
Ik heb ooit voor de Wiki een stukje geschreven hierover, maar naar mijn weten is daar nooit iets mee gedaan....IK heb er iig nooit feedback over gekregen.
Maar zelfs als je 1000 euro of meer neerlegt voor een nette 2e hands, kan hij nog compleet verkeerd liggen en je paard schade brengen. Zeker als leek iemand laten komen met verstand van westernzadels. Dat zijn dus niet de zadelpassers die engelse zadels hebben en wat western ''erbij'' hebben.