drukverdelend zadeldek voor onder pakzadel voor ezel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: drukverdelend zadeldek voor onder pakzadel voor ezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 07:18

Antheman en Turtlelito, gaan vilt en schaap niet te warm worden? Want an sich zaten we daar ook al aan te denken maar ik had t idee dat dat in Frankrijk en Spanje veel te warm zou zijn.

Albert, ik geef de link door, maar woorden combi uniek en paard levert meestal heel hoge prijzen op... en dat gaat m niet worden.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:26

Vilt en schaap zijn juist goede opties in de warmte. Ze nemen veel vocht op en zijn ademend, dus sluiten niet af. Bovendien drogen ze relatief snel (veel sneller bijvoorbeeld dan een katoenen dekje).

Tip: nederlandse dekens van het merk Aabe. Worden tegenwoordig veel verkocht omdat ze 'retro' zijn, dus waarschijnlijk wel te vinden op marktplaats. Zijn gewone 'mensendekens', dus vouwen en er onderleggen (wel opletten dat de schoft vrijblijft, eventueel een knip op die plaats om extra ruimte te creëren en een handig iemand vragen dat netjes af te werken). Let er bij wollen dekens wel op dat het zuiver scheerwol is en niet een mix (met andere materialen).
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 07-04-15 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Re: drukverdelend zadeldek voor onder pakzadel voor ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:32

Misschien kun je eens op www.barefoot-saddle.nl kijken, veel pads en ze hebben ook verschillende inlages die je kunt gebruiken (bv de heavy duty)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:37

Breghje schreef:
Antheman en Turtlelito, gaan vilt en schaap niet te warm worden? Want an sich zaten we daar ook al aan te denken maar ik had t idee dat dat in Frankrijk en Spanje veel te warm zou zijn.

Albert, ik geef de link door, maar woorden combi uniek en paard levert meestal heel hoge prijzen op... en dat gaat m niet worden.

Dat ademt als de beste.
Maar ik zou geregeld afzadelen en ook het warme vilt/schaap eraf. Lekker grasjes laten eten, even bijkomen en weer verder.