nieuw zadel maar waar beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kalender7

Re: nieuw zadel maar waar beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:38

Probeer idd als eerste eens wat jij fijn vind! Hele klus om namelijk Eem zadel te vinden!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:09

hoe je de zoektocht begint is heel makkelijk, je kijkt eerst of er iemand ja een beetje oud maar nog goed in staat zadel wil geven.
zit dat lekker, en ook voor je paard, dan ga je eerst een kleine tijd met dat zadel rijden.
ga je wedstrijden doen?
zoek dan een zadel die je voor een lage prijs kan kopen

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:33

Ik zou eerst m'n budget gaan bepalen en dan kijken wie ik laat komen, maar zou wel iemand met goede reviews laten komen

Succes

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:24

deb_tink schreef:
Ik zou eerst m'n budget gaan bepalen en dan kijken wie ik laat komen, maar zou wel iemand met goede reviews laten komen

Succes

inderdaad(:

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 18:43

Rare tip sardientje.
Heb gewoon geld voor een goed zadel dus ga geen willekeurig zadel op mn paard leggen wat niet volledig passend is gemaakt.
En hoef ook geen zadel te zoeken wat ik voor een kleine prijs kan kopen. Heb gewoon al een zadel maar wil een echt goede voor ons allebei.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:30

Ik heb equiritme bij woody gehad anja.
Meerdere kwaliteit zadels tussen de 700 euro en 2500 euro.
Je mag er mee proef rijden en daarna wordt het zadel besteld.
Ik heb er nu 1 met verwisselbare boom zodat ik niet nu weer binnen 3 jaar een nieuw zadel nodig heb.
Moest er echt even aanwennen maar ben er nu heeel blij mee :-)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:45

Bedankt voor je tip!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:27

Zoek een goede zadelmaker, die hebben er genoeg kennis van :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:47

zodiacje schreef:
Rare tip sardientje.
Heb gewoon geld voor een goed zadel dus ga geen willekeurig zadel op mn paard leggen wat niet volledig passend is gemaakt.
En hoef ook geen zadel te zoeken wat ik voor een kleine prijs kan kopen. Heb gewoon al een zadel maar wil een echt goede voor ons allebei.

Een goed zadel is 1 die zowel jouw achterwerk als de rug van het paard past. Wat voor merk en type dat is hangt af van wat jij wil doen en wat op het paard past. Ik begrijp dat je een zadelmaker/passer weet die je vertrouwt? Laat die langskomen en overleg daarmee wat de mogelijkheden zijn voor jouw paard en jouw wensen. Die heeft ook zeker een aantal zadels die je op een bok of (als redelijk passend) op je paard kan uitproberen. Je nu vastpinnen op 1 merk is onverstandig, ook omdat hetzelfde merk zadel passend kan liggen op verschillende paarden en toch op elk dier anders kan zitten.

Je kan wel degelijk eens een westernzadel proberen. Die zitten idd heel anders, maar het kan je toch inzicht geven in wat jouw wel of niet past.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:54

schellingerh schreef:
ik heb al jaren zeer goede ervaringen met jan van rijs zelf, zowel met nieuwe als met 2e hands zadels en als er een probleem is dan word dat netjes opgelost zoals het hoort

Ik vind Jan een verschrikkelijke prutser. Legt ieder zadel dat ik hem zie doen te smal :n. Kees daarin tegen luisterd een stuk beter naar het paard. Waar Jan mijn paard kreupel kreeg kreeg Kees het weer goed :).

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 22:57

Bedankt voor je reactie tamary.

Misschien idd wel slim om me niet op 1 merk vast te pinnen.
Al vindt ik arno brandt na veel lezen wel erg interessant.
Op dit moment neig ik wel heel erg naar een zadel van hem.

Heb sowieso eind mei een afspraak met mijn vaste zadel maakster (zorzas)
Ben met haar in overleg over hoe en wat. Laat dan sowieso mijn huidige zadel bijvullen omdat ik niet met een duur nieuw zadel over het strand wil gaan sjezen dus die afspraak moest ik toch wel hebben, ongeacht wat ik ga doen.
In de tussentijd verdiep ik me verder en neem de tijd om te beslissen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:01

zodiacje schreef:
Rare tip sardientje.

sorry, je hebt gelijk