Beugelriemen probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:33

olafgek schreef:
die bates zijn erg nduur :o waarom ga je niet voor de wintec variant? die zijn een stuk goedkoper en erg fijn in gebruik!

Ik heb inderdaad wel gekeken naar de wintec, maar ik las veel over uitlubberen en dat het misschien piept op het zadel of beschadigt. En dat moet ik niet hebben :o
Mochten mensen ze toch aanraden, er zijn verschillende versies; Welke moet ik dan hebben? en welke maat? XS, S of M want het is me niet duidelijk hoe lang die maten dan zijn, en wat normaal is.

Nies_

Re: Beugelriemen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:33

De wintec pro piepen dus niet. Van uitrekken heb ik nog nooit iets gemerkt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:35

ik heb ze en heb zelf helemaal geen probleem met uilubberen. Ik zal even kijken welk model ik heb. Ook mijn zadel raakte niet beschadigd, ze lieten helemaal geen sporen na! (ik droeg ze wel onder het zweetblad, maar daar ook geen sporen). Ik heb zelf maat M, maar ik heb vrij lange benen, en de M moest voor mij in de 2e stand.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:35

Nies_ schreef:
De wintec pro piepen dus niet. Van uitrekken heb ik nog nooit iets gemerkt.

Oh oke, en qua maat? Ik zat dan te twijfelen tussen S of M.
Ik ben ongeveer 1.68 (denk ik, geen idee eigenlijk :+ )

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:39

ik heb deze: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... iemen.html
aleen heb ik de oudere versie nog, maar ik neem aan dat dat geen verschil maakt. Heb je lange benen? Ik ben 1.70 met lange benen en heb dus de M. maar als je niet zo gek lange benen hebt als ik dan zal de S denk ik ruim voldoende zijn. (mijn beugels zijn dezelfde lengte als mijn vroegere instructeur die 1.80 was) zo heb je ene beetje een indruk

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:42

@olafgek bedankt voor alle informatie. Ik ga er nog even over nadenken en vrijdag maar eens m'n beugelriemen opmeten.

Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met de Tekna beugelriemen? Alvast bedankt :)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:46

Kun je ze niet op de een of andere manier aan het shabrak vastmaken?
Daar een lusje opmaken ofzo?
Als ze zo lang zijn kunnen ze daar vast wel bij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:54

Kunt ook zwarte haarelastiekjes om de beugels heen doen (meestal twee keer 'omslaan') en daar het flapperdeel mee vastzetten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:20

Nies_ schreef:
Lara_Silver schreef:
Je zou ook kunnen vragen of je (of de zadelmaker) een gleufje in het zadel zou mogen snijden, op de plek waar de lusjes normaal zitten. Mag ik vragen wat het merk en type van het zadel is? Lijkt me heel fijn zo'n close contact.

Nou ik zou dan zeggen dat je gek geworden bent :')

*knip*

Onzin. :) Er zijn er een hoop (vaak springericht) die het vanuit de makelij ook hebben. Zowel afgewerkt, maar ook gewoon een simpel gleufje.

http://saddlery.sa.metacdn.com/media/ca ... 0956P1.jpg

http://www.equinefit.com/images/jumping ... 01-250.jpg

Verder was het een tip, waar mee gedaan kan worden wat men wil, het siert weinig iemand daarvoor gek te noemen. ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:42

De reden waarin ik geen gleuf of lusje wil is dat de beugelriemen toch het leer kunnen beschadigen. Bij mijn vorige nieuwe zadel had ik binnen een maand lelijke plekken. Nooit meer voor mij dus. Ik heb wel een bruin zadel, misschien anders dan zwart want je ziet er alles op.

Ik heb Bates riemen, aan de prijs, maar ze bevallen uitstekend!

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:46

ingvdh schreef:
Ik heb Bates riemen, aan de prijs, maar ze bevallen uitstekend!

Ah nu wordt de (eventuele) keus nog moeilijker! Want ik vind die Bates er mooi uitzien :o Welke lengte zou het beste zijn als ik vragen mag? 70 cm of 80 cm want daar is dan ook nog weer keus uit B-)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:58

Zal morgen even opmeten, ik heb geen idee, ik vermoed dat ik 70 cm heb want ik heb korte benen.

Bij twijfel zou ik een maat groter kiezen. Korter maken is geen probleem, maar langer wel