Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en mijn merrie doet het er super op. Zou zoals meerdere hier adviseren, zou ik je naast zadelcheck etc echt ook kijken naar gevoeligheden in de stofwisseling van je paard. anne_bento schreef:Mijn pony had dezelfde klachten. 5 jarig, net onder het zadel, maar stijf en lopen als een bejaarde. Ook behandeld door osteopaat en chiropractor en ze zat helemaal vast, ook in haar rug. Niet duidelijk kreupel dus we zochten het daarin en zijn gaan rechtrichten enz.
Na maanden loste het probleem zich niet op en heb ik haar nogmaals door een dierenarts helemaal laten onderzoeken en bleek zij een ernstige peesblessure te hebben in een tussenpeesje. Nooit duidelijk kreupel op dat been geweest, geen enkele andere DA had dat bedacht. Helaas door het lange "aanmodderen" en doortrainen chronisch geworden en niet meer goed gekomen.
Ik wil hiermee zeggen, sluit ook beenproblemen niet uit, ondanks dat ze niet voor de hand liggen!
. Helaas is het waar wat Jessica zegt: veelal de meeste dierenartsen hebben geen idéé als het om PSSM gaat ... ze krijgen er gewoonweg nooit mee te maken en weten dus ook niet waar ze naar moeten kijken.Jessica schreef:Dierenartsen zijn helaas over het algemeen nog onvoldoende op de hoogte van PSSM. Kijk voor veel info even op http://www.pssm.eu, daar staat ook info over het testen. Het snelst en goedkoopst is een plukje manen trekken en dit insturen naar Animal Genetics in Amerika.
Maar Lyme is ook wel een optie, dat kan ook de symptomen geven die je beschrijft.