Welk zadel voor dit paard.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:57

En Hidalgo dan? Of Flexee

Neall_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:00

Één van onze paarden heeft ook een hoge schoft die ver doorloopt, hij is ook ingevallen naast zijn schoft en heeft bredere schouders. We hebben vanalles geprobeerd maar uiteindelijk pastte een Kieffer Garmisch VZH het beste. Daar hebben we een paar jaar mee gereden en toen zijn we op zoek gegaan naar een dressuurzadel, de Albion lag top! Dus die 2 zijn aanraders ^^

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:54

renee16 schreef:
Boomloos, heb ik zelf weinig mee en lijkt me gezien de hogere schoft niet ideaal.

Valt mee, ik heb mijn boomloosje wel op hogere schoften gehad en dan had ik niet eens mijn smalste pommel nodig. Heeft op van alles en nog wat gelegen, en alles liep er altijd prima mee. Het is ideaal om weggevallen bespiering een kans te geven om terug te komen. Een boomzadel dat nu past, past niet meer als de eerste bespiering terugkomt. Waardoor die bespiering meteen in de knel raakt. Met boomloos heb je dat niet.

marije1109

Re: Welk zadel voor dit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:00

Met dat budget kun je (oa bij flevo horse support) ook een kent en masters kopen. Speciaal hoge schoft model op maat voor je paard! Lukt prima binnen je budget en ik steek mijn handen ervoor in het vuur!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:02

Lang doorlopende schoft en vrij steile schouder. Heb je al eens iets gepast met een opengewerkte kamer? Dat kan je schoft probleem oplossen :)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:12

Mijn paard Arabier heeft een kieffer met terug gesneden kamer ideaal voor mij niks anders meer.
Mijn paard heeft een vrij hoge schoft we waren wel zadels aan het passen de stubben met normale boom viel af ook een wintec viel af ze heeft de kieffer nu en het gaat super.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:17

Barnsby of Black County?

schellingerh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:25

wel eens aan de prestige top dressage gedacht, die is op meerdere punten te verstellen door de zadelmaker, ik had ook het probleem dat mijn kn ging bruggen, met de prestige viel dat super op te lossen

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:35

Ik zou zeggen Kent en Masters of een massimo zadel (evt. Met Franse kussens die zijn korter). Een van mijn paarden heeft ook zo'n moeilijke rug en ik heb na een zoektocht een op maat gemaakte Massimo. Zelfde prijsklasse als Kent en Master. Massimo heeft ook een mooie collectie "gewone dressuur,spring en VZ zadels. Ik dacht eerder dat massimo alleen "ijslandsachtige" zadels had. Maar niet dus! Een dressuur of springruiter kan er ook goed terecht.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:39

Passier comet? Zeer makkelijk zadel die op veel paarden past !

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:40

schellingerh schreef:
wel eens aan de prestige top dressage gedacht, die is op meerdere punten te verstellen door de zadelmaker, ik had ook het probleem dat mijn kn ging bruggen, met de prestige viel dat super op te lossen

Zelfde probleem inderdaad

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 22:21

Er komen een aantal merken voorbij waar ik nog nooit van gehoord heb!
Hier ga ik zeker eens naar kijken! En overleggen wat mijn zadelmaker ervan vind.

Passier is idd een merk dat hij noemde wat mogelijk zou kunnen passen.

Kent & Masters raadde 1 zadelmaker wel aan (high wither) de andere overigens weer absoluut niet omdat hij bang was dat dit ook zou bruggen. Wat ik dus bij veel merken/modellen zal krijgen.

KN heeft er voorheen altijd opgelegen (vorige eigenaar). Zelf rij ik nu af en toe met een KN symphonie of een Fryso. Beide niet van mij helaas. Deze lijken redelijk te liggen maar nog niet ideaal.
KN raadde mijn zadelmaker af omdat dit te dicht bij de schoft zou komen liggen en wederom, Brugt.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:37

Ainsley met traploos verstelbare boom dmv. een sleutel. Goede kwaliteit.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:23

Ik denk dat de HW van Kent en Masters zeker het proberen waard is. Met veel andere merken heb ik ook ervaring maar herken je probleem wel in mijn eigen paard. Voor hem ook nog geen passend dressuurzadel kunnen vinden. Hulsebos ligt hem wel goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:09

Prestige? :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:22

inmiddels al wat gevonden/op het oog TS?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 15:57

Nee, ook nog niet heel hard kunnen zoeken omdat ik eerst mijn huidige zadel verkocht moet hebben (of eventueel inruil).

Op het moment rij ik met hetzelfde zadel als waar ze jaren mee gelopen heeft, dit gaat, maar is niet ideaal (KN)

Mocht hier iemand in de omgeving (Eindhoven of de Kempen) een passier, kent&masters, daaleman of prestige hebben welke ik een dagje mag lenen om te passen hoor ik het heel graag!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:11

Kijk eens of Kaatjes zadels (fb) in Heeze iets voor je heeft liggen. Daar mag je ook altijd proberen :).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:39

Pattypaard schreef:
Kijk eens of Kaatjes zadels (fb) in Heeze iets voor je heeft liggen. Daar mag je ook altijd proberen :).

Haar kan ik inderdaad aanraden! Ze heeft op dit moment ook enkele nieuwe zadels liggen geloof ik.
Zelf heb ik hier een hele fijne (2ehands) Hulsebos van.
Ze werkt eventueel ook samen met een zadelpasser (http://stalnolimit.nl/zadelmakerij-zeker-vast/ )

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 18:53

Zadelmakerij Zeker & Vast ken ik en Kaatjes Zadels ook, heb inmiddels contact met hen gezocht, bedankt :).

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:21

Ts ben je al voorzien? Anders zou je mijn kent & master high wither kunnen proberen?