ervaring met decathlon

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:30

poes schreef:
Overigens heb ik wel veel shirtjes en vesten en truien en zo van decathlon maar dan uit de running, fitness en bergsport. Kwaliteit is vaak beter dan ruiter merken die drie maal zo duur zijn. ...

Hier dezelfde ervaring: prima spul.
De kipwarm rijbroek heb ik bij -10 thuis gepast en warm vond ik hem echt niet. De wind ging er ook dwars doorheen. Die ging dus terug. De pasvorm was goed, viel misschien iets klein uit.
Het fouganza dekje met zakken bevalt prima! Let wel: net als veel van die buitenrij-dekjes zijn ze alleen geschikt voor een vhz zadel.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:35

Dekens nee, paardlief had em na 2 dagen gesloopt. Nu doet ze dat bij veel dekens, dus heb ik gewoon kwaliteitsdekens gekocht.

Daar tegenover heb ik 4 jaar geleden een wit onderlegd trenshoofdstel gekocht en ik had me geen betere kunnen wensen. Op wat normale slijtage na en met niet heel geweldig onderhoud van mij doet ie het nog helemaal geweldig.

Ik heb er ooit wel eens voor de snel een cap en jophurs vandaan gehaald, maar die waren geen succes.
Hardloop en fitness spullen zitten top.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:44

Ik heb verschillende dingen van Decathlon:

Twee supergoedkope caps in leuke kleuren die me prima bevallen, ook geschikt voor een ovaler hoofd.
De rijshirts bevallen mij ook goed.
Een rijbroek, is prima. Qua maatvoering niet anders dan andere rijbroeken.
Dressuur- en springdekjes, niet uit hun goedkoopste lijn, maar ook deze vind ik fijn. Het springdekje heeft een antislip deel, daardoor heb je geen lusjes nodig.

Al met al ben ik dus een tevreden klant.

NathalietjeB

Re: ervaring met decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:49

Ook hier decathlon klant rijbroeken van hun gaan lang mee

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:54

Ik vind de rijbroeken heel fijn, niet duur, ze zitten heel lekker en houden het lang vol

Didi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:55

De jodpuhrs vind ik zelf ook erg goed! Ik lees dit onderwerp even mee want ik zoek namelijk een nieuw zadel. Maar weet iemand ook wat over de zadels van Decatlon? zijn die goed en niet al te duur?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:22

@Didi10: lees even terug ;-) Decathlon zadel niet doen!!! Kwaliteit van het leer is prut, en ze zijn opgevuld met een soort materiaal wat je niet kan laten bijvullen indien nodig. Qua prijs vallen ze wel mee, maar dan kan je beter voor een Wintec gaan. Die liggen in dezelfde prijsklasse en dan weet je dat je kwaliteit in huis haalt ;-)

Over caps: Decathlon caps hebben gewoon het nodige veiligheidslabel, dus ze zijn even veilig als andere caps. Je bezuinigt enkel op dingen als design en eventueel ventilatie van de cap.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:58

En daarnaast moe je nie bezuinigen op een zadel ofzo

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:00

Ik ben tot nu toe werkelijk altijd tevreden over alles wat ik kocht bij decathlon :j

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:17

Ik heb een 3-in-1 jas gekocht van Fouganza als winterjas voor in de stad. Heel erg tevreden over! Verder heb ik nu al een paar jaar een lichtblauwe polo uit de atletiek-afdeling. Heeft 2 zakjes met rits op de rug, super handig in de zomer als je gaat wandelen met je paard om je mobiel en ID in te stoppen. Houdt ook erg mooi kleur en model ondanks veelvuldig wassen. Het enige nadeel aan hun sportshirts, is dat ik er iets sneller in ga zweten en dat de geur van het zweet sneller vrijkomt :o Ze zitten super, maar als ik plots mezelf ruik terwijl ik dat anders nooit heb, dan word ik daar niet vrolijker van :o

Over de kipwarm heb ik getwijfeld omdat ik enkel een buitenbak ter beschikking heb en dat wil wel eens een windvanger zijn. Tel daar met regelmaat een fikse regenbui bij, en die broek leek ideaal. Toch niet gekocht, en zo te horen mag ik daar blij om zijn.

Ohja, heb ook nog kipwarm handschoenen. Waren €15, bovenkant is waterafstotend en onderkant soort van fleece? Heel erg blij mee, houden je handen heel goed warm. Véél beter dan de schreeuwelijk dure polartech van Roeckl die ik ooit had. Die zijn 1x nat geweest en het leek alsof alle warmhoud-capaciteit en waterdichtheid verdwenen was als sneeuw voor de zon. Integendeel, als ze vochtig werden in een regenbui kreeg ik in no time ijspegels van vingers. Dat heb ik met die handschoenen van decathlon niet :)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:39

De cap ging mij niet om de prijs maar vond ze er leuk uit zien. :D
Ik ga in alle rust verder kijken zou graag weer een usg willen maar daar is moeilijk te komen.
Of een dikke horka met zon dikke schaal die heeft al eens me leven gered werd eens keihard gelanceerd van een paard cap in twee stukken was niet best.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:44

De spullen die ik er gekocht heb zijn iig goed.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:49

Ik heb de Kipwarm broek, in m'n normale maat, past prima, goede kwaliteit ook.

Caps vallen klein en zitten onaangenaam (harde rand).

Levering is supersnel, prijs supervriendelijk.

JSML

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:30

Ik heb een paar jaar met een cap van Decathlon gereden, zat prima. Het enige nadeel is dat ik vrij snel zweet en mijn cap dus elke keer drijfnat was. Heb uiteindelijk toch maar een ander gekocht die wat meer lucht doorlaat en waarvan ik de voering eruit kan halen om te wassen. Dat was de enige reden om een nieuwe te kopen.
Qua broeken had ik de goedkoopste van Decathlon en die waren prima voor de prijs die je er voor betaalde, maar ze hebben toen het materiaal veranderd en toen zaten ze niet lekker meer. Nu dus broeken van Mondoni aan.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:55

iemand ervaring met de leren rijlaarzen? hoe vallen ze en hoe is de kwaliteit?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:52

De zadels van Decathlon van de serie Romeo waren super fijn en goede kwaliteit. Helaas is daar nu enkel nog de dressuurvariant van en zijn de VZH/spring eruit gegaan. De huidige zadels zijn inderdaad minder fijn geloof ik. Nadeel is idd wel de kussens, die niet met wol zijn en dus lastig/niet aan te passen zijn.

De Kipwarm broeken ging bij mij de wind veel minder doorheen dan een gewone broek, en bij is goed waterdicht. Maar verder niet echt warmer dan een gewone rijbroek, ondanks het fleecelaagje aan de binnenzijde.

Verder heb ik ook al 2 winters lang het jack romeo (uniseks bomber). Nog steeds is hij waterdicht, en doordat hij niet heel dik is en mooi kort vind ik hem heerlijk om in te rijden.

De leren laarzen zijn best prima, ik vond ze zelf niet lekker zitten, maar ik ben sowieso meer van de chaps of een jodphurrijbroek ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:56

diesel83 schreef:
Nee ik vind de caps niet fijn de rand is harde piepschuimlaag en zit echt niet fijn....daarbij is een cap echt belangrijk zal daar niet in gaan bezuinigen hoor door een goedkopere aan te schaffen...

en dat maakt dus niets uit, een goedkope en een dure cap moet aan dezelfde eisen v oldoen. Als ze niet passen, dan is het een ander verhaal. Maar ik rij dus met een cap van 15 euro van de Decathlon. Veilig en goedkoop.
Zadels en hoofdstellen hebben ze in Leeuwarden niet, dus geen idee hoe die er uit zien.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:00

in amsterdam hebben ze wel de hoofdstellen maar die zijn kei hard en ruw

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:11

Vandaag in Apeldoorn een heel mooi bruin hoofdstel gezien en was afgeprijsd. Leek van goede kwaliteit, mooi soepel. Maar ik rijd bitloos. Als ik nog met bit zou rijden, had ik hem direct gekocht!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:17

Iemand ervaring met de beenbeschermers waarbij je de binnenkant kan wisselen met andere kleurtjes?

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:21

De rijbroeken zijn duurzaam ( heb ze echt al jaren! ) net als de sokken.

En ik zweer bij de manenspray, echt de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Minder vind ik een touwhalster wat ik er heb gekocht, te stug materiaal.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:50

Ik heb al jaren broeken van de Decathlon (in 2007 gekocht) en heb daar onlangs eentje van weg gegooid omdat daar een gat in zat en ik hem niet meer wou repareren.
Ik heb onlangs ook een deken gekocht, de goedkoopste staldeken die ze hadden, en ik ben echt super tevreden over de pasmaat en hoe goed het deken blijft liggen. De stof voelt wel plastic aan maar voor die prijs heb ik alles behalve te klagen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:57

Wisselende ervaringen. Sommige dingen zou ik er wel kopen en andere dingen zou ik toch betere kwaliteit willen. Zadels, hoofdstellen zou ik daar niet kopen.
Halster zijn er altijd prima geweest. Rijbroeken kan maar die ik heb gehad vond ik niet echt geschikt voor regelmatig gebruik. Duurder is niet altijd beter maar met sommige dingen wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:59

Hier ook veel ervaring met decathlon spul, zowel rijbroeken, cap, jassen, verzorgingsspullen, hoofdstel en lang geleden een zadel. Destijds was thorowgood alleen bij Decathlon in Frankrijk te koop en nog niet in nederland. Dat is ons heel goed bevallen een heerlijk endurancezadel dat al jaren niet meer gemaakt wordt helaas moest zadel verkocht worden omdat omze oude tinker er te klein voor leek.

Juist de goedkopere dunne broeken bevallen me het beste, ze zitten heerlijk zacht en gaan lang mee.