maken beugels echt verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: maken beugels echt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:18

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:34

Ik heb een kapotte knie en rijd met GPG beugels en kan niet meer zonder!!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:46

Ik had na een uurtje of twee/drie rijden altijd last van me enkels.

Ik heb nu zo twee jaar de Sprenger beugels en die bevallen heel goed.
Er blijft meer beweging in je enkels waardoor ik veel minder last heb.
Vooral op lange buitenritten is het heerlijk. Ik merk het nu pas als ik weer in gewone beugels stap.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:47

wortelsussie schreef:
Bedankt.

Maar bijvoorbeeld deze beugels, http://www.bokt.nl/markt/ad/322389/amid ... eugels-rvs , werken deze ook een beetje het zelfde ongeveer?

Kan je niet vergelijken met die van sprenger. dit lijkt er veel op maar je moet gewoon duwen om er beweging in te krijgen, en dan denk je zulke beugels helpen niks.

Ga er eens in een winkel naar kijken dan zie je het verschil, die van sprenger kan je met 1 vinger zonder kracht in beweging krijgen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:48

Ik heb vroeger eens mijn enkelbanden opgerekt en sindsdien had ik altijd last van die enkel tijdens het paardrijden.
Nu al een aantal jaar beugels waarvan de onderkant mee beweegt en nooit meer ergens last van gehad.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:51

Voor het springen en crossen had ik de sprengers 4.4
Inmiddels mag ik niet meer springen, maar voor dressuur heb ik nu Freejump beugels. Met gewone rvs beugels blijven mijn voeten soms niet zitten. Had het gevoel dat de beugels scheef zaten en niet vast.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:04

MorganeR schreef:
210 euro :wow: is dat een normale prijs voor zo'n beugels?

Dan bedoel je zeker de Western Elastosteps via "mijn linkje".
Die van mij (combi Elastostep en Sprenger) waren nieuw € 225 (nu op bokt markt te koop voor € 125 :) )
De "gewone" Sprenger systeem 4 kost € 167

Ja, het kost wat maar dan heb je ook wat :D
Ik heb die van mij op de Equitana gekocht en daar ook een paar uur over na lopen denken. Maar mijn knie was toen zo bagger dat ik wel iets moest om te kunnnen blijven rijden. Niet meer rijden was voor mij geen optie dus ik wilde het graag proberen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:18

Ik heb gereden met de sprenger bow balance beugels. En merkte echt verschil.
Eerst kreeg ik na een half uur al last van mijn knieën en met deze beugels kon ik het veel langer volhouden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:20

Maar.... je rijd toch licht vanuit je bovenbenen/kruis?

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:20

Ik zou graag van die beugels willen proberen met zo'n geroteerd oog. Dat je beugel riem niet gedraaid over je scheenbeen loopt.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:25

Ik zweer ook bij mijn Sprenger Bow Balance stijgbeugels, voordat ik deze had kreeg ik vaak kramp met rijden dat heb ik nu niet meer. GPG beugels kan ik ook aanraden.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:28

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:37

Annoya schreef:
Ik zou graag van die beugels willen proberen met zo'n geroteerd oog. Dat je beugel riem niet gedraaid over je scheenbeen loopt.

Bij, volgens mij alle, Elastosteps is de beugelophanging volledig draaibaar. Dat is wel heel prettig inderdaad.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:50

mvdbijl schreef:
wortelsussie schreef:
Bedankt.

Maar bijvoorbeeld deze beugels, http://www.bokt.nl/markt/ad/322389/amid ... eugels-rvs , werken deze ook een beetje het zelfde ongeveer?

Kan je niet vergelijken met die van sprenger. dit lijkt er veel op maar je moet gewoon duwen om er beweging in te krijgen, en dan denk je zulke beugels helpen niks.

Ga er eens in een winkel naar kijken dan zie je het verschil, die van sprenger kan je met 1 vinger zonder kracht in beweging krijgen.

Oke dankje ga ik doen!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:29

Alleen maar positieve reacties. Dus toch de moeite waard om eens te proberen

JSML

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:09

Voordat ik ze ging kopen heb ik eerst reviews gelezen, die waren alleen maar positief (behalve over de prijs dan), toen heb ik in mijn omgeving rondgevraagd en hoorde alleen maar positieve verhalen. Op Marktplaats werden ze alleen maar gevraagd en niet aangeboden. Toen heb ik de gok genomen met het idee dat als ze na een paar weken proberen geen verlichting zouden geven dat ik ze dan op Marktplaats zou zetten. Gelijk na 1 keer rijden wist ik al dat ze zouden blijven en daar heb ik geen spijt van gehad.
Mensen die ze een keer proberen zijn ook alleen maar enthousiast.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:20

Ik heb verschillende beugels gehad.
Eerst in verband met enkelproblemen ''gewone'' flexibele beugels, zeg maar look a like sprenger.
Dit hiep zeker al een heel stuk! Daarna heb ik een ongeluk gehad met ene paard waar mijn knieen niet zonder kleerscheuren uit zijn gekomen, toen heb ik bow balance beugels van sprenger gekocht, voor dressuur prima beugels voor mij met mijn knie en enkelproblemen. Daarnaast is het brede voetbed voor mij ook erg fijn omdat zo minder druk komt op mijn middenvoetsbeentje waar ik een breukje in heb gehad. Voor dressuurwedstrijden ed heb ik sprenger system 4, gewoon omdat dit er netter uitziet en voor 1 keertje lukt het ook wel zonder het bredere voetbed. En dan heb ik sinds ik weer een beetje mag springen een combinatie van GPG adapters en bow balance beugels, dit werkt super! ERg duur allemaal inderdaad, maar het was dit of niet meer springen :P

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:41

Mijn beide enkels zijn vastgezet en ik zweer echt bij mijn GPG's!