Heeft iemand toevallig ervaring met de Thorowgood Veelzijdigheid richting dressuur?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Scarlatt schreef:Fijn dat jullie je ervaringen willen delen !
Heeft iemand toevallig ervaring met de Thorowgood Veelzijdigheid richting dressuur?
Princesj schreef:Wat denk je, dat ik geen zadelmaker heb? Zadels waren door middel van opvullen en het wisselen van de kopijzers niet passend te maken. 2 maanden per zadel vind ik wel een erg korte houdbaarheid..
antje_vip schreef:Ik vind zelf boomloos het handigst, die is het best/makkelijkst aan te passen aan je paard. En als de vorm van je paard verandert, verandert het zadel mee! En sommige zadels zie je het amper aan dat het boomloos is, zoals bij Hidalgo.
Sizzle schreef:Dan heb je een slechte zadelmaker die jou niet het juiste zadel verkocht heeft.
Overigens is geen garantie dat als je het kopijzer kan verstellen het zadel blijft passen. Zeker bij jonge paarden kan de vorm van de rug ook nog veranderen en dan kan het zijn dat je als nog een nieuw zadel nodig hebt.
Idem met fokmerries en oudere ruinen, die krijgen nog wel eens een hollere rug en dan zijn zowel wintec als km, thorowgood niet meer goed geschikt.
. Het zadel zit wel wat hard, als je er lang mee rijdt, maar dat heb ik opgelost met een zadelbontje. Schuift niet, lichtgewicht, en mits de kamergrootte op je pony past een geweldig zadel.

Sizzle schreef:Dat geld kun je je besparen. Branderup zadels worden sinds kort niet meer bij deuber gemaakt maar bij stübben en die hebben echt geen kaas gegeten van boomloos.
Ik heb er nu 3 nagekeken waarvan bij 2 het paard er kreupel van liep en 1 zich niet meer liet aanraken op de schoft.
Het zadel ligt los van de rug ondanks dat het boomloos is en drukt volledig in de lendenen en achter de schouder.
Echt hopeloos. Daarnaast super low budget in elkaar gezet voor een hoop centen.
Toen het nog bij Deuber vandaan kwam was het een prima zadeltje voor wel te veel geld. Nu is het een bagger zadel voor nog steeds veel geld.
.Scarlatt schreef:@Toydoll, kijk dat is mooi! Ik vroeg mij af hoe jij het zadel ervaart in het algemeen, qua ligging, zitcomfort en wat jij voor verschil ervaart met een "echt" vz zadel en dressuur aangezien het er een beetje tussen ligt?