[WN] Het leed dat een nieuw zadel kopen heet...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:35

Ik heb een BM aangeschaft om die reden.
Ik had geen zin in steeds weer wisselen van zadel dus ben boomloos begonnen totdat hij 8 jaar was en toen heb ik een boomzadel er bij gekocht.
BM gaat nooit meer weg.

TinkerTreas

Re: Het leed dat een nieuw zadel kopen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:52

BM hoor ik erg goeie verhalen over. Die zou ik nog wel willen proberen. Wie verkoopt die?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:10

België of Nederland ??

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 22:20

Ik woon in Nederland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:35

Als je eens bij mij in de buurt bent ben je altijd welkom om hem te komen uitproberen :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:50

Eventjes hier verder reageren, aangezien ik voor dit vraagje niet speciaal een nieuw topic wil openen.

Ik heb al een tijdje een Billy Cook Show reining zadel, zit heerlijk, ziet er fantastisch uit, maar helaas past het niet meer op mijn quartertje. Ook op de nieuwe paint past het niet.
Op mijn merrie ligt het zadel momenteel te dicht tegen de schoft, het is 'gezakt' waardoor het ook licht knelt om de schouders. Niet goed dus. EN ZO ONTZETTEND JAMMER!

Mijn trainer rijdt haar nu met een van zijn Bob's Avila zadels, die zit echt geweldig en past zoals het zou moeten passen. Ik ben dus op zoek naar een gelijkaardig zadel. (Blijkbaar hebben de 2 paardjes een soortgelijke rug en kan ik dan eventueel de paint ook rijden met dit zadel.)
Nu weet ik niet goed hoe ik mijn zoektocht moet starten. Arthur is 170 km verder weg, dus even heen en terug met paard zit er niet echt in. Hier in de wijde omgeving is helaas ook weinig keuze.
Een tweedehandse, of als het niet anders kan een nieuwe Bob's Avila... maar hoe zoek je hetzelfde zadel als je trainer. Hij zegt dat 't een standaard FQ 16 inch zadel is (pas 3 jaar oud). Maar is er dan niet nog iets extra waar ik moet op letten bij aankoop?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:42

Van een merk als een Bob's verwacht ik eigenlijk wel dat er een nummer op staat waar je bij de fabrikant na kunt vragen wat voor model het is (welke boom, maat etc). Dan kun je gerichter zoeken naar 2e hands.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:48

Het probleem is dus dat ik erg graag een Bob's wil, maar het liefst op mijn paardje gepast.
Arthur zit op 170 km van mij vandaan en met de trailer wordt dat echt een te grote onderneming om eventjes wat zadels te passen.
Vele zadelpassers in de buurt hebben helaas geen Bob's.
(Buiten eentje, die heeft er 4 in bestelling, die pas binnen 2 maanden geleverd worden en zo lang kan ik helaas niet wachten. Paardje staat nu in training tot volgende week en ik kan haar moeilijk nadien gewoon 'werkloos' laten staan of rijden met een zadel wat niet meer past en haar zo last bezorgen.)
Ze heeft geen moeilijke rug. Maar ik weet niet goed hoe ik het best aanpak nu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:54

Ik snap dat het geen leuk reis is om naar Adje te gaan voor een Bob's , maar als het de enige mogelijkheid is om 'live' te passen zul je wel moeten. Je kunt vooraf vragen wat hij heeft liggen, zeker als je een nummer kunt achterhalen op het zadel wat goed lijkt te passen.

Wat je verder nog kunt doen is een mal van de rug maken en hier duidelijk op aangeven waar de singelophanging moet zitten en hiermee zonder paard naar Adje gaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:56

Of Evelien van Eurohorse laten komen, of in de tussentijd een boomloos zadel lenen ergens?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:19

Heeft Evelien van Eurohorse ook Bob's?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:47

Wellicht ... De collectie wisselt steeds dus even bellen maar ...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:13

Houd er wel rekening mee dat een bobs een sportzadel is, en niet geschikt om lange ritten mee te maken door de vorm van de boom. Die is gemaakt om goed te liggen op een paard wat rond over de rug loopt. Als je er uren gaat opzitten, zal hij gaan bridgen.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 03:45

Bob zadels zijn helemaal geweldig. Hier in Canada heeft de trainer waarvoor ik werk een Bob's Fappani. Beste zadel waar ik ooit heb mee gereden! En heel bizar, maar dit zadel lijkt ook nog eens op bijna elk paard goed te passen. Als het even kon, nam ik het zadel mee naar België (tot hier toe nog geen succes om het te kopen ^^ haha).

Succes met de zoektocht! Wie zoekt die vindt :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:19

Ik heb twee bobsen, zeer goede sportzadels, maar als je er enkele uren mee gaat wandelen, hebben de paarden droge plekken...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:33

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:02

Dat is waar ! Je krijgt er altijd nog veel voor terug.