Heel simpel gezegd: Laag springen vind ze saai, en hoog springen vind ze leuk. En nee, ik het het niet over parcoursen van 120, gewoon over 60-80. Dat vind ze leuk, wordt ze heet, enthousiast, trekt enorm op het hout aan. Of het bij mij vandaan kom? Ja dat kan, hoger vind ik ook leuker

En zeker werken wij hier rijtechnisch aan. Heeel veel in-uitjes, balkjes ruimer en wat korter. Vaak de opdracht tijdens de springles om een dubbel te springen, en dan de eerste keer 2 galopsprongen en de tweede keer 3 galopsprongen. Dit doet ze dan eigenlijk ook braaf, ze wacht netjes en blijft bij me. Maar zodra je diezelfde dubbel wat hoger zet wordt het alweer veel lastiger, vanwege dan enthousiasme.
Ik weet dat ze het kan, ik weet hoe het moet, alleen als ze zo heet wordt is het best lastig op te lossen. Dan is het toch niet erg als ik opzoek ben naar een extra hulpmiddel dat mij misschien net dan kleine beetje controle meer kan geven wat we nog missen?

Geduld heb ik, en naar die rust ben ik naar opzoek

@bigone
Tuurlijk! Dat weet ik
En er is dressuurmatig zeker nog een hoop te verbeteren, maar ik vind het altijd zo jammer dan men dan suggereert dat je maar niet moet gaan springen totdat je het dressuurmatig helemaal perfect voor elkaar hebt?
(tenminste, zo komt het op mij vaak over)Wij springen voor de afwisseling, omdat zij (en ik) het gewoon erg leuk vinden. Uiteindelijk wil ik zeker wedstrijden gaan springen, maar ik heb geen haast en dat doen we pas als ik echt 1000% tempocontrole heb.
En dressuurmatig staat ze goed aan de hulpen en heb ik wel alle tempocontrole. Het lijkt wel of ik met dressuur en springen een compleet ander paard heb

De rest van de bitjes ga ik even opzoeken! En degene die mij aanspreken ga ik even mn springintrictrice voorleggen, bedankt allemaal!
Ik ben ook benieuwd hoe ze het op de lage neusriem gaat doen.
De eerste keren springen hebben wij gewoon met een gecombineerde gesprongen, maar al snel merkte ik dat ze te heet werd en zijn we over gegaan op Mexicaans. Dit werkte 3x en daarna gewoon weer hetzelfde verhaal

Ik heb qua bitjes nog niks anders geprobeerd, en juist omdat ze opties qua neusriemen (na de lage neusriem) een beetje ophouden ben ik aan het kijken om iets anders aan te passen om zo maar te zeggen. Om dat al die neusriemen tot nu toe weinig verschil gemaakt hebben.
En @Nouvel
Daar sta ik ook zeker voor open! Vandaan dat ik "strenger bit" steeds tussen aanhalingstekens type, ik zoek gewoon een bitje waarbij ik meer controle heb, maar een zachter bitje had ik nog niet aan gedacht eerlijk gezegd
Hier ook een zeer sensibele jonge merrie met een heel gevoelig mondje. Zodra je daar een dubbelgebroken bitje in hangt is ze erg onrustig ook als ze gewoon op de poetsplaats staat met hoofdstel om.