SimchaKatie schreef:Aidenn schreef:Ik was dit filmpje al bijna vergeten, maar helaas is mijn irritatie nu terug
Hoezo Irritatie?!
Ik heb dit filmpje zo vaak gezien dat ik er voor betaald had moeten krijgen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SimchaKatie schreef:Dit is niet overdreven. Dit is realiteit!
.xLeoniee schreef:Die prikwerking krijg je alleen als je met je handen op je tenen gaat rijden...
en dan nog niet. Want als het goed is komen de buitenkanten van het bit net uit de mondhoek, voor zo'n prikdriehoek moet het bit helemaal in de mond verdwijnen (driehoek maakt de kleiner) en dat gebeurt niet want als je aan de teugels trekt wordt het niet naar binnen geduwd
.
Finliox schreef:Een bit is zo scherp is de ruiterhand, en soms moet je je veiligheid boven de mond van je paard verkiezen. Jij geeft toch ook een ruk aan je teugels als je paard aan de kletter gaat? Alsof dat op zijn neus ineens minder vervelend voelt.

Prinstscreen uit de Animatie. Bit hangt wel erg vreemd he? Een bit kan op geen enkele wijze zo hangen, onmogelijk. Ik heb er in alle snelheid even een hoofdstel overheen gekrabbeld:

.
.Fivaldi schreef:Finliox schreef:Een bit is zo scherp is de ruiterhand, en soms moet je je veiligheid boven de mond van je paard verkiezen. Jij geeft toch ook een ruk aan je teugels als je paard aan de kletter gaat? Alsof dat op zijn neus ineens minder vervelend voelt.
Als je je beter verdiept, en bitloos gaat rijden zul je te weten komen dat dit dus niet waar is. Veiligheid met een bit is niet meer dan een illusie. Als je paard aan de kletter gaat met een bit heb je evenmin wat te zeggen. En bovendien is pijn bij angst niet de meest bevorderlijke leermethode. Wanneer je meer tijd neemt om je paard bitloos te rijden, moet je aandacht besteden aan die dingen waar je paard met een bit wel mee te rijden is. En wanneer je hem goed traint zal die daardoor ook veel relaxder zijn, en écht dingen leren, inlaats van het te negeren. En ja, druk op de neus met een touw is zonder twijfel stukken aangenamer dan een hard metalen bit in de mond, zeker ook als je niet vergeet dat niet alleen druk, maar ook ademhaling en slikken een rol speelt bij een blijer paard.
Overigens vind ik hierom het "een bit is zo scherp als de hand van de ruiter" een over-gebruikt fout statement.
Finliox schreef:Een bit is zo scherp is de ruiterhand, en soms moet je je veiligheid boven de mond van je paard verkiezen. Jij geeft toch ook een ruk aan je teugels als je paard aan de kletter gaat? Alsof dat op zijn neus ineens minder vervelend voelt.
)
)