Schuurplekken van elke deken, help..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:20

dankje wel RianneH!
ik ga eens even rond kijken op internet of ik wat kan vinden, en dan hopen dat dat de oplossing is! :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:28

Ik heb een Horseware Amigo gehad op een Tinkermerrie van 1.51m maar erg breed. 24/7 buiten. Tevens draagt zij Nika, Harrys Horse en Equitheme zonder problemen (meer merken heb ik nog niet nodig gehad). Altijd maat 195. Is wat lang, maar anders zijn ze vaak te smal.

moonfish13

Re: Schuurplekken van elke deken, help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:31

Amigo ligt op veel paarden goed! Van fries tot kwpn, lage schoft, hoge schoft.. Het is altijd afwachten maar het heeft wel grote slagingskans qua pasvorm.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:33

moonfish13 schreef:
Amigo ligt op veel paarden goed! Van fries tot kwpn, lage schoft, hoge schoft.. Het is altijd afwachten maar het heeft wel grote slagingskans qua pasvorm.

100% mee eens :j Zeker zeggen dat het past doe je niet, maar veel kans heb je wel met Amigo.

Hier een gevoelige schimmel en Amigo (bravo) ging altijd goed, en nu na 2 jaar dan toch een Rambo aangeschaft en ligt ook super zonder plekken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:34

Mag ik vragen welke maat buccas je had? Want die zounik aanraden. Maar zag dat je die al gehad had

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:37

Hier ook een paard met een zeer gevoelige huid. Geen schuurplekken meer sinds ik een amigo deken van horseware heb.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:43

RianneH schreef:
Hero is weer een type van de Amigo, maar dan zie je aan de prijs vaak wel wat de beste kwaliteit is.

Oja zat even abuis de Hero is inderdaad is van type amigo.

Ik heb zelf de amigo bravo dekens en liners

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:44

ik volg ook even!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:52

Horseware was bij mij geen succes. Ook de rambo niet.
Voor mijn paard was dominick echt de allerbeste deken!
Geweldige pasvorm, geen schuur plekken en goede bewegings vrijheid.

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 21:14

maj0 schreef:
Mag ik vragen welke maat buccas je had? Want die zounik aanraden. Maar zag dat je die al gehad had

ik dacht maat 190! (als ik het goed heb..?)

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 21:15

hoor hier veel goeie dingen over horseware, ga daar maar eens naar opzoek!

Dominick ken ik wel, maar verder geen ervaringen mee, wat voor paard heeft u als ik vragen mag Mri?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:13

Hero is geen merk van horseware.
Hero is type van amigo

Mio
Amigo
Rhino
Rambo

Rambo is het duurst en dat ligt niet alleen aan het materiaal. Model is ook heel anders dan bij amigo.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:24

Dekens met een dichte voorkant!
Arthurs westernstore heeft ze.
Die van mij bleef heel mooi in zijn vacht ervan.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:30

Hier hetzelfde probleem, sinds 2 jaar heb ik nu een amigo deken (bravo) en geen enkel plekje meer.
Zijn borst en schoft was altijd volledig kaal.
Ik heb wel een maat kleiner genomen dan normaal, hij krijgt in de winter vaak diarree en dan staat die de hele dag met zijn staart omhoog omdat hij niet wil dat het deken hem raakt. Zijn deken stopt dus nu bij de staart aanzet, daarover wel nog de staartflap, maar dus een stukje billen bloot. Ondanks dat het dus eigenlijk te klein is, heeft het nog geen enkel schuurplekje veroorzaakt.

Liners zijn ook superhandig, nu hoef ik maar 1 deken naar de wasserij te brengen ipv. 3. Liners wassen we gewoon thuis.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:34

lovemaylo schreef:
misschien een deken met fleecevoering? Of heb je dat ook als geprobeerd?

fleece voering trekt enorm :j

Een deken wat hoog sluit? Horse ware? glansspray spuiten? dekens iedere 3 weken/maand wassen? maar een deken op leggen?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:41

Ik zou ook geen fleecevoering nemen, fleece kan namelijk alleen maar met de haren mee schuiven. Dus als het naar achter schuift kan het enkel terug naar voren als het paard rolt, en als ze pech hebben gaat het net dan nog meer naar achter.
Mijn deken heeft, net zoals de liners die ik heb, een gladde voering die erg schuift. Leek me eerst erg onstabiel liggen, maar het is ideaal aangezien het deken telkens weer schuift tot waar het moet liggen.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:42

Trust Tetris deken. deze dekens hebben een dikke rand bij de hals waardoor de deken blijft liggen. Wellicht een optie? zijn wel prijzig dekens.

Daarnaast is het niet een idee om een stapmolen deken op te doen en zo nodig een gewone deken daarover heen?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 05:58

Dominick dekens. Gegarandeerd geen schuurplekken meer

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 10:13

bedankt voor alle snelle reacties! *D

Amiigo schreef:
lovemaylo schreef:
misschien een deken met fleecevoering? Of heb je dat ook als geprobeerd?

fleece voering trekt enorm :j

Een deken wat hoog sluit? Horse ware? glansspray spuiten? dekens iedere 3 weken/maand wassen? maar een deken op leggen?

de meeste dekens hebben niet meer als 400gr voering, aangezien mijn paard de hele dag buiten staan, en (jammer genoeg!) gewoon bijna geen haar erbij krijgt, red ik het niet met 400gr... ze voelt dan ook gewoon echt koud aan.. heb op het moment wel een deken wat heel hoog sluit, maar helaas... en om de 3 weken wassen blijft de deken niet echt meer waterdicht van vrees ik..? glansspray heb ik nog nooit aan gedacht! dankje!

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 10:14

Evelien4 schreef:
Trust Tetris deken. deze dekens hebben een dikke rand bij de hals waardoor de deken blijft liggen. Wellicht een optie? zijn wel prijzig dekens.

Daarnaast is het niet een idee om een stapmolen deken op te doen en zo nodig een gewone deken daarover heen?

gaat de deken die daar dan overheen gaat niet alsnog schuren..?

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 10:18

even een foto van vorige week opgezocht!
aan deze kant valt de schuurplek ''nog mee'' maar de andere kant is wat groter, en daar zitten er 2..

Afbeelding

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:19

Hier een brede quarter en zweer bij horseware! Ook de amigo en Rhino!

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 10:20

ik zat even op internet te kijken en zag dat je daar ook alleen de onderdekens hebt van ''horseware liner'' zal dit het schuren ook stoppen als er dan bijv. een regendeken overheen gaat? iemand daar ervaring mee..?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:28

Misschien wel, maar ze zijn ten eerste wel gemaakt op de pasvorm van horseware, dus je hebt kans dat als het ergens niet lekker zit, je alsnog op die plekken schuurplekken krijgt. Net een randje van je andere deken die eroverheen schuurt ofzo....
En de liners hebben een systeem waarmee je ze vastmaakt aan de horseware dekens. Er zitten geen buiksingels aan.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:51

even vraagje, de schuurplekken bij mijn pony zitten precies op de rand van de deken dus borstbeschermer zou dan boven de deken uit moeten komen om te helpen. Aangezien pony 24/7 buiten staat ben ik bang dat dan de binnenkant van de deken nat zal worden met regen. Iemand daar ervaring mee?

Andere dekens zullen namelijk niet helpen, door een blessure in de rug trekt elke deken scheef.