Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMercury schreef:Ik heb voor mijn KWPN merrie een boomzadel, ding ligt heel goed en paard loopt er goed onder. Voor mijn dikke ronde Haflinger had ik wel een boomloos zadel, was voor haar nou eenmaal veel beter. Ze was iets ongelukkiger gebouwd, dikke buik, geen schoft etc en dan is het een ramp om een passend boomzadel te vinden. Zodoende was de keuze voor een boomloos zadel een hele goede keuze
Kwetal schreef:Maar het gaat me helemaal niet om alleen de Ghost... echt, gewoon het marktaandeel van boom -> versus boomloos. En ik realiseer me heel goed dat er juist op Bokt kennelijk heel veel boomloze mensen zitten. Dat de uitkomst dus niet perse representatief is voor Nederland....
Er zijn ca. een half miljoen paarden in Nederland en die hebben voor - zeg maar - 80% een zadel. Dan zouden er dus 400.000 zadels in omloop zijn - hoeveel daarvan zijn boomloos? Dat is mijn vraag. Is dat maar 1 procent (in welk geval de boomloos verkopers in een klein vijvertje zitten te vissen) of is het 10%, in welk geval we over 40.000 zadels praten.
Kwetal schreef:Maar het gaat me helemaal niet om alleen de Ghost... echt, gewoon het marktaandeel van boom -> versus boomloos. En ik realiseer me heel goed dat er juist op Bokt kennelijk heel veel boomloze mensen zitten. Dat de uitkomst dus niet perse representatief is voor Nederland....
Er zijn ca. een half miljoen paarden in Nederland en die hebben voor - zeg maar - 80% een zadel. Dan zouden er dus 400.000 zadels in omloop zijn - hoeveel daarvan zijn boomloos? Dat is mijn vraag. Is dat maar 1 procent (in welk geval de boomloos verkopers in een klein vijvertje zitten te vissen) of is het 10%, in welk geval we over 40.000 zadels praten.
Brainless schreef:Kwetal schreef:Maar het gaat me helemaal niet om alleen de Ghost... echt, gewoon het marktaandeel van boom -> versus boomloos. En ik realiseer me heel goed dat er juist op Bokt kennelijk heel veel boomloze mensen zitten. Dat de uitkomst dus niet perse representatief is voor Nederland....
Die beredenering klopt niet.
Ik heb meerdere zadels bij mijn paarden.
Bij mijn Fjord nu toevallig ook een boomloos, omdat mijn bijrijdster daar graag mee rijdt.
Maar dan heb ik nog een 2 vzh zadels en 1 dresssuur erbij (boom)
Bij mijn andere paardje heb ik een dressuur en veelzijdigheid (beide boom).
Daarnaast heb ik nog 3 boomzadels in de schuur liggen die ik nu niet gebruik.
Dus 2 paarden, 6 (bruikbare/passende) zadels, waarvan 1 boomloos.
En 3 reserve; Ik heb daardoor 8 boomzadels en 1 boomloze (op 2 rijpaardjes).