Ik heb de singel nu bijna anderhalf jaar en nog steeds super tevreden. Mijn paard krijgt er geen kale plekken van, welke ze met een andere singel wel steeds had als er geen bontje om zat. Het leer is heerlijk zacht en bij mij blijft die ook heerlijk zacht. Kortom een super fijne singel voor een nette prijs!
Hij komt vandaag binnen. Duurde wel erg lang, mijn maat was niet uit voorraad leverbaar. Ga hem vanavond meteen proberen op de training. Zal jullie volgende week even laten weten of en hoeveel verschil ik merk!
Ik wil ook graag de singel bestellen en zat eigenlijk op reactie te wachten. Ben erg benieuwd hoe de singel jullie op langer termijn bevalt. Mijn huidige singel trekt voor mijn gevoel mijn zadel scheef, de voorkant wordt harder naar beneden getrokken. Waardoor je steeds op de kiep zit.
Ik ga er niet vanuit dat deze singel in eens al m'n problemen oplost maar hij leek me wel erg fijn.
Maak je met aansingelen wel eerst de achterste stoot vast? Kan misschien ook wat schelen Hier nog steeds super tevreden, bijna een jaar in gebruik nu, nog steeds als nieuw.
Ik loop stage bij de eigenaaresse van de webshop en ze heeft hem zelf ontworpen, ze ontwerp de meeste spullen waar haar merk opstaat op de manier zoals andere mensen het ook ervaren. Ze kijkt waar ze tegen aan loopt op stal en dat is ook zo met deze singel. Elastiek is altijd fijn, omdat het toch iets meerekt. Het grote oppervlak van de singel zorgt ervoor dat de druk beter verdeeld wordt en het leer voorkomt ook singelwondjes (ervaar ik thuis zelf met leren singels in tegenstelling tot neopreen) met de flappen met klittenband verberg je de overige riempjes gemakkelijk. Nu ga ik eerlijk zijn en na veel gebruik en niet goed schoonmaken kan het klittenband niet helemaal goed meer plakken maar dat is het enige.
Misschien als jullie het leuk vinden om kennis te maken met meer spullen van Topfithorseshop kunnen jullie 17 sept. Naar het gratis evenement komen bij haar op stal. Er worden ook een paar clinics gegeven. Het is in Woudenberg op de Laagerfseweg.
DWensink
Geplaatst: 06-09-16 12:28
Ik ben tot nu toe ook erg tevreden over de singel! Paard heeft nooit singelnijd gehad maar keek tijdens het aansingelen wel vaak achterom en bouwde veel spanning op. Nu is en blijft ze steeds ontspannener bij het aansingelen. Ook lijkt het of tijdens het rijden de spanning veel makkelijker afvloeit. Kan ook merken dat ze toch meer bewegingsvrijheid heeft als met een neopreen singel oid. Het leer is inderdaad lekker zacht en makkelijk te onderhouden.
Sinds ik de singel gebruik is er een stuk minder spanning, trainen we een stuk fijner en het paard lijkt er ook erg content mee. Of het allemaal alleen door de singel komt weet ik niet maar heb zeker geen spijt van de aankoop en vind het zeker het proberen waard.
Ik zal over een aantal maand nog wel laten weten of hij nog steeds zo goed bevalt!
Heb trouwens wel bijna 2 weken moeten wachten tot in hem binnen had...
Alice13
Geplaatst: 06-09-16 12:43
Super bedankt voor jullie reacties. Mijn huidige leren singel ziet er nog uit als nieuw ik ben wel heel zuinig maar wel bedankt voor de tip over het klittenband. Dat wordt gewoon extra opletten.
Nu twijfel ik alleen nog over de maat. Mijn huidige dressuur singel is 65 cm. De gesp dit hierbij wel beetje op hoogte Vd elleboog. Ik weet niet of dit juist is of ik juist langer of korter zou moeten hebben.
Wat denken jullie? Ik heb ff foto bijgevoegd waarop hoop ik een beetje te zien is. Benieuwd waar jullie voor zouden kiezen.
Ik heb vandaag mijn Topfit singel binnen gekrgen! Ben heel benieuwd, ga hem vanavond maar even uitproberen. Heb normaal een 55 cm singel in gebruik maar had nog gaten over naar boven. Nu heb ik de 60 van deze singel, hopelijk past het. Zal vanavond hier even over berichten.
Daphneeeej
Geplaatst: 06-09-16 21:29
Nou heb er voor het eerst mee gereden. Mijn paard weet nog niet wat hij er van moet vinden.. Zal wel wennen zijn.
Ik rijdt normaal op gad 5 aan bijde kanten met een singel zonder elastiek van 55 cm. Heb ban de Topfit de 60 (met elastiek en kom dan uit op 6 gaten aan elke kant.
Op stal hadden ze een soort gelijke singel v een ander merk. Die is voor mijn merrie te kort
Hij is iets korter dan mijn eigen singel v 65 cm dus ik neem sowieso geen kortere heb ik me bedacht.
Op aanraden van iemand heb ik vandaag met neopreen singel met elastiek gereden. Hiermee lag mijn zadel al een stuk fijner dan met mijn huidige singel. Dat aansingel systeem wat ik heb is mooi maar niet handig bij mijn merrie.
odenxia
Geplaatst: 28-09-16 09:50
Ik ben ook wel erg benieuwd naar jullie maat singel voordat ik hem aan wil schaffen.
Heb nu een neopreen erom van 55cm, zou ik deze dan ook in 55 cm moeten nemen of beter korter of langer?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Daphneeeej
Geplaatst: 28-09-16 11:52
Ik zou hem iig niet langer nemen, evt 1 slag kleiner zou kunnen maar mijn advies is gewoon dezelfde maat als dat je nu hebt (tenzij je al op de aller bovenste gaatjes aangesingeld zit)
Ik zie volgens mij een aantal mensen voorbij komen die een tijd geleden in het Fairfax topic zaten (net als ik ), ik heb toentertijd ook een Fairfax gehad, maar merkte geen enkel verschil en hij is extreem duur.
Nu voor mijn jonge paard de Topfit singel sinds een paar weken en hij bevalt prima. Mijn paard had overigens geen enkel probleem met aansingelen, maar goed, het oog wil ook wat , dus heb ik deze gekocht. Op advies van de webshop heb ik een langere besteld dan die ik normaal gebruik. Ik vind het wel prettig als het einde van de singel dichtbij mijn zadel zit, geen idee waarom, maar dat voelt zo . Verder een mooie, kwaliteitssingel, niets op aan te merken tot dusver.
Elastiek ziet er supersterk en stevig uit. Ik heb de mijne nog niet zo lang, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het snel uit zal rekken.
Daphneeeej
Geplaatst: 28-09-16 12:12
Alice13 schreef:
Hoe is het elastiek? Ik heb nu geen elastieken singel, laatst eentje geleend en daarbij rekte het elastiek mega ver uit.
Tot nu toe zit er lichte rek in het elastiek. zal misschien dus 1 gat schelen aan beide kanten tenopzichrw van geen elastiek. Maar dat is het gevaar met elastiek, mensen gaan vaak te snel toch harder aansingelen dan nodig is.