Hoofdstel met 'dubbele' neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:20

Strasshorse schreef:
Ik heb er ook zo een, vind het prettiger dan wat ik had, namelijk zo'n gewone neusriem, ind niet te strak (aansnoeren) want dan is het juist helemaal niet zo fijn voor je paardje

Maar dat geldt toch werkelijk voor ieder hoofdstel? Zelfs bitloos kun je de kaak nog breken. :+
Ik heb trouwens ook bij een dressuurstal gewerkt waar ik als opdracht ook kreeg dat ik de neusriem (bij stang en trens) zo strak mogelijk aan moest trekken, want anders ging het hoofdstel schuiven..

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:51

demo_love schreef:
Strasshorse schreef:
Ik heb er ook zo een, vind het prettiger dan wat ik had, namelijk zo'n gewone neusriem, ind niet te strak (aansnoeren) want dan is het juist helemaal niet zo fijn voor je paardje

Maar dat geldt toch werkelijk voor ieder hoofdstel? Zelfs bitloos kun je de kaak nog breken. :+
Ik heb trouwens ook bij een dressuurstal gewerkt waar ik als opdracht ook kreeg dat ik de neusriem (bij stang en trens) zo strak mogelijk aan moest trekken, want anders ging het hoofdstel schuiven..

Ja tuurlijk maar spreekt voor zich denk ik. Athans geld helaas niet voor iedereen. Wat een rare opdracht van die stal

melissapupa

Re: Hoofdstel met 'dubbele' neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:57

ik heb ook een aansnoer neusriem maar bij mij kan ik er gewoon 3 vingers tussen steken :j
het beestje moet ook geen vervelende druk op zn neus hebben met rijden

Sjira

Re: Hoofdstel met 'dubbele' neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:05

Je kan elke neusriem wel aansnoeren.

Nee de aansnoerneusriem is gewoon een gangbare neusriem hoor...