Meer geïnteresseerde in bruine Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Meer geïnteresseerde in bruine Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:27

Ik volg even, ben eventueel geïnteresseerd, maar dan zou ik eerst een testzadel willen proberen, aangezien ik nu een cherokee heb.

Maakt het uit of het maat 1 of 2 is?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:36

Sure_lee schreef:
kiki1976 schreef:
Waarom ligt een PF nou niet goed op m'n paardje |( |( |(
Vind het een super mooi zadel in het bruin <3

Minikatje, volgens mij is het zadel uit je 2e link wel een ouder zadel dan 2011 (gezien de rits op de cantle)

Hahahah Shirley hoeveel zadels heb je ondertussen al?

Ik heb 4 paardjes en 6 zadels waaronder 1 barefoot london in het bruin :7

Bedoelde idd de andere Shirley.

Maar sstttt niks zeggen |( want ik vind ze super, mijn rug vind ze super, nu alleen m'n paard nog

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:59

Deze Shirley heeft nog maar drie boomloze zadels, valt alles mee, toch :D ?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:38

Oh heb je opgeruimd :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:48

minikatje schreef:

De foto van de TS is van het nieuwere model. De nieuwere modellen (op de Drytex versies na) hebben namelijk lederen biesjes gekregen een x aantal jaar geleden. De foto's die jij post hebben nog een stoffen biesje en zijn echt al heel oud. Het veertje is niet te zien op de foto van de TS omdat hij aan de andere kant van het zadel hangt ;)

Maargoed, back ontopic. Hoop dat het lukt dames, de bruine London is erg mooi inderdaad. Je zou ook even in Duitsland en op Ebay kunnen kijken :j

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 13:29

Bedankt voor het meedenken!

Shirley schreef:
Welke maat zoek je?

Ik ben zelf opzoek naar een maat 1 zadel.

Sure_lee schreef:
Ik heb er 1 nanananana :+

Lucky for you! Ik ben jaloers -O- Als je hem ooit weg doet weet je me te vinden ;)

Pippaa schreef:
Shirley schreef:
Ik de bruine Cherokee :)F

Heb jij een Cherokee classic in het bruin? _O- Ik wist niet eens dat die bestonden!

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar? Een Cherokee Classic in bruin ben ik nog niet tegen gekomen.

siskeh schreef:
Ik volg even, ben eventueel geïnteresseerd, maar dan zou ik eerst een testzadel willen proberen, aangezien ik nu een cherokee heb.

Maakt het uit of het maat 1 of 2 is?

Wat ik (als stille meelezer) uit het centrale topic voor boomloze zadels heb begrepen is er tegenwoordig een pas-service beschikbaar voor alle modellen Barefoot. Er natuurlijk vanuit gaan dat een bruine London hetzelfde zal liggen als de zwarte variant, zou je die eens kunnen testen misschien?

Ik reken er op dat er als er 10 besteld worden dat een aantal in maat 1 en een aantal in maat 2 zullen zijn. Of dat dan 50/50 is of naar interesse, daar heb ik geen idee van.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:35

Ja, ik ken de barefootzadels zeker wel ;) ik heb nu een ouder model, en zou graag het model met de nieuwe beugelophanging proberen, aangezien ik bij mn huidige zadel in stoelzit terecht kom. daarnaast kan je met de london ook gewoon op wedstrijd starten, en niet met mijn zo stoere cherokee

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:46

Ik kom dit topic toevallig zelf al tegen :)

Officieel is het beleid van Barefoot zo dat ze een "special" zadel alleen willen maken als iemand daarvan minimaal 10 exact dezelfde bestelt, dus zelfde maat en kleur enzo.

In de praktijk willen ze daar echter wel eens vanaf wijken als ik het lief vraag, waardoor ze ook wel eens 5 dezelfde zadels hebben gemaakt bijvoorbeeld, maar dat is dan puur mazzel als ze dat voor een keertje willen doen, het is niet gezegd dat ze het altijd willen doen.

De London is er nooit standaard in het bruin geweest overigens, dit zijn altijd specials geweest :)

Ik wist eerlijk gezegd niet eens meer dat er van deze donkerbruine Softlederen versie zoals in de openingspost afgebeeld nog een partijtje gemaakt was met VPS! Maar nu ik er over na denk meen ik inderdaad dat Barefoot België er nog een paar heeft laten maken een paar jaar geleden, daar zullen deze wel van zijn. Zelf heb ik de laatste donkerbruine nog voor het VPS tijdperk laten maken meen ik, want daarna heb ik alleen nog iets van 2x de nootbruine versie laten maken, die is VEEL mooier nog vind ik namelijk O:)

Overigens is er volgens mij nooit een geheel 1 kleur bruine Cherokee gemaakt hoor, altijd met donkerdere kniestukken.

Hoewel je van de Cherokee natuurlijk wel de MyBarefoot zelf samen kunt stellen qua kleur en die zou je dan helemaal 1 kleur bruin kunnen maken :j

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:25

Pmarena, zou jij hier iets in betekenen voor ons? Misschien een oproepen op jouw sites?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:16

Mja, ik weet niet zo goed hoe ik het op de site zou moeten zetten eigenlijk... de ervaring leert dat dat bij klanten alleen maar frustratie oplevert -O- ... want dan zijn er niet genoeg mensen die er 1 willen, en de eersten die er wel graag 1 wilden zijn het wachten beu, dan stappen die er uit waardoor de latere aanmelders dus ook weer niet met genoeg man zijn en ik die teleur moet stellen, en puntje bij paaltje ben ik dan de boosdoener die het dan heeft gedaan weet je wel :=

Maar ik heb de vraag uit staan bij Barefoot hoe veel er besteld zouden moeten worden op dit moment :)

Het probleem van donkerbruin Softleder is dat ze dat verder nergens voor gebruiken en dus speciaal in moeten kopen, en zij kunnen dat ook alleen per bepaalde hoeveelheid doen, dus dan moet dat natuurlijk wel op gaan en er niet een deel van blijven liggen :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:55

Dat snap ik inderdaad wel! Bedankt voor het mailen! Hoop dat ze ons tegemoet willen komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:09

Je wilt ook echt het donkerbruine Softleder zoals gebruikt is voor het zadel op de foto in de openingspost?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:13

Maakt mij eigenlijk niet uit.. Vind het london zadel sowieso onwijs mooi en het maakt mij niet uit in welke kleur bruin.. :o

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:31

Pmarena, bedankt voor de informatie en het mailen naar de mensen van Barefoot. Ik begrijp heel goed dat je het niet zomaar op je site kan zetten omdat het zo onzeker is en van verschillende mensen afhankelijk.

Het donker bruine Softleder heeft wel mijn voorkeur maar als dat niet mogelijk is dan zou een andere kleur bruin of ander materiaal voor mij ook geen issue zijn. Ik vind het zadel van de foto uit de openingspost wel veel mooier dan de versie met de stoffen randjes. Denk dat die ook sneller slijten (zie dat nu bij mijn Cheyenne DryTex gebeuren). Maar ik begrijp dat die sowieso niet meer gebruikt worden? Van wat voor leer waren die zadels gemaakt eigenlijk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:20

Och jee, op de leren zadels is het al jaren geleden dat de nylon randjes afgeschaft zijn, was nog voor het VPS volgens mij en dat is er al sinds 2008...

Welke zadels bedoel je? (van welk leer die gemaakt waren?)

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 23:01

Ik doelde op de andere bruine Londons die als special gemaakt zijn, dus niet die van de foto maar de oudere. Niet van Softleder toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:16

Er zijn een paar keer donkerbruine gemaakt, die waren altijd van Softleder :j
En ik heb recenter dus nog een paar keer nootbruine laten maken, die waren van nubuck.

Heb bericht terug van Barefoot:

Ze willen eventueel minimaal 5 stuks maken in dezelfde maat en kleur, voor de normale prijs van de normale London. Vanaf 5 stuks is het dan haalbaar om dat voor de normale prijs te doen.

Minder dan 5, ook wanneer dat er slechts 1 is, willen ze eventueel ook wel maken maar dan komt er een meerprijs van 150 euro bij.

In principe lijkt het nu zo te zijn dat ze dat aanhouden voor speciale wensen / aanpassingen op standaard modellen / kleuren: willen ze wel maken als een soort MyBarefoot, maar omdat 1 zo'n zadel dan speciaal apart van de normale productielijnen gemaakt moet worden is dat natuurlijk wat kostbaarder (speciaal leer regelen, snijden, elk zadel apart maken en afhandelen i.p.v. in een productielijn) en komt er 150 euro bovenop de prijs om daarvoor te compenseren.

Vind dat wel netjes op zich :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:38

Oh wauw dus dat zou neerkomen op 850 euro voor een costum zadel.. Lijkt me een hele redelijke prijs!

Edit: Hoe lang zou het duren als ik er nu een bestel? Hoe werkt zoiets? Eerst betalen of betalen bij levering? Is er dan ook een voorbeeld van welke kleuren leer je kan kiezen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:45

Zadels die speciaal gemaakt worden die komen in principe achteraan de al bestaande productie-planning en die loopt zo'n 3 maanden vooruit.

Daarom is de levertijd van speciale bestellingen in principe ca. 12 weken.
Soms duurt het wat langer, soms vinde ze eerder een gaatje en dan is het wat sneller.

Maar over het algemeen is 3 maanden behoorlijk realistisch om vanuit te gaan :j

Je kan in principe sowieso alle kleuren kiezen die ze normaal ook gebruiken.
Dus het donkerbruine Softleder, of het nubuck van de andere zadels inclusief de kleurtjes van de MyBarefoots: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... yenne.html

Ik ben wel benieuwd of ze van het donkerbruine Softleder daadwerkelijk een bestelling van 1 zadel aannemen (in de toekomst ook nog) gezien ze dat normaal niet op voorraad hebben, maar ik heb gevraagd of 1 zadeltje wellicht kan omdat ze misschien nog wel een stuk leer over hebben van de Notting Hill zadels die ook van donkerbruin Softleder zijn gemaakt O:)

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:40

Wat een goed nieuws! Onwijs bedankt Pmarena! Ik vind de 150 euro extra ook zeker schappelijk. Heb je mijn voorkeuren het liefst per email?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:00

Als je echt wilt bestellen kan je het beste even mailen inderdaad want dat is een beetje raar zo op Bokt anders :P

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:46

En hoe werkt dat met betalen? Voor bestellen of na levering?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:54

In principe voor bestelling maar aanbetaling is voldoende hoor :j