Iemand ervaring met het Equiline soundless oornetje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsiedipsie

Re: Iemand ervaring met het Equiline soundless oornetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:28

Ik heb het oornetje van equiline in maat pony. Ik kan wel het een en ander opmeten als je dat helpt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:33

ik zou full nemen als pony te klein blijkt. Een full kan je altijd kleiner naaien :D (moet ik bij mijn kwpn met minioortjes ook)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:31

Ipsiedipsie, dat zou heel fijn zijn. Vind het zo zonde als het niet zou passen.

Zoe: meteen gewoon oornetje zou ik dat geen probleem vinden. Maar ik vermoed dat dit niet eens door mijn naaimachine kan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:15

Veulen84 schreef:
Ipsiedipsie, dat zou heel fijn zijn. Vind het zo zonde als het niet zou passen.

Zoe: meteen gewoon oornetje zou ik dat geen probleem vinden. Maar ik vermoed dat dit niet eens door mijn naaimachine kan.

ik weet niet hoe handig ke bent maar met de hand en naald en draad? :p gewoon een paar keer heen en weer en het is even stevig als met de machine :p

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:47

Dorine92 schreef:
Ik weet niet of ik wel precies het juiste woord gebruik hoor... maar volgens mij mocht je het paard niet zijn zicht/gehoor/reuk afnemen. Op zich logisch maar wel vervelend dat een paard zich dus onnodig rottig moet voelen in herrie, terwijl hij verder wedstrijden lopen gewoon leuk werk vindt

Ik heb even gespiekt, er staat oriëntatievermogen. Dus dit is prima.

Zoe_97 schreef:
ik weet niet hoe handig ke bent maar met de hand en naald en draad? :p gewoon een paar keer heen en weer en het is even stevig als met de machine :p

Ik kan wel wat met naald en draad. Maar Neopreen is toch wel een ander soort stof dan ik normaal doe. Denk dat ik daar even vanaf blijft.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:05

De maten (aan de buitenkant van het oor gemeten) zijn: binnenkant 15,5cm , buitenkant 19 cm en 11 cm breedt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:36

Ik heb de full, heb 'm vandaag in de trailer gebruikt, de oren zijn redelijk ruim en heel stevig.
Ik kan evt wel meten, maar ik heb 'm op stal liggen...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:39

Vandaag op cc geweest kwam hele stoet oldtimers langs, ga ze vandaag nog bestellen!!

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:43

Divoza heeft tegenwoordig van het eigen merk ook dergelijke mutsjes. Ik heb ze nog niet in handen gehad dus over de kwaliteit ten opzichte van de equiline kan ik niets zinnigs zeggen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:46

De full valt wel erg ruim hoor! Heb zelf ook de full, mijn paard is 1.68 en hij was veelste groot. Heb het oornetje laten innemen en nu past hij beter.

Qua ervaring, alleen maar positief! (Equiline) Was me het geld dubbel en dwars waard. Gebruik hem op buitenconcours ivm speakers en in de trailer. Waar ik eerder niet zonder problemen kon losrijden kan ik nu gewoon onder de speakers doorrijden zonder dat ze er op reageert.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:55

Oh dat is een hele positieve ervaring! Leuk om te horen ik ga even opzoek of ik ze hier ergens in de winkel kan vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:57

Ik heb 'm na wat zoekwerk op internet besteld, zag later dat Ooteman ook zoiets van Eskadron heeft.
Voor de trailerangst van mijn jonge paard was het een groot deel van de oplossing, ik ben erg blij mee!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:24

Veulen84 schreef:
Dorine92 schreef:
Ik weet niet of ik wel precies het juiste woord gebruik hoor... maar volgens mij mocht je het paard niet zijn zicht/gehoor/reuk afnemen. Op zich logisch maar wel vervelend dat een paard zich dus onnodig rottig moet voelen in herrie, terwijl hij verder wedstrijden lopen gewoon leuk werk vindt

Ik heb even gespiekt, er staat oriëntatievermogen. Dus dit is prima.

Maar proppen in de oren valt ook onder het belemmeren van het orientatievermogen...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:28

Dorine92 schreef:
Maar proppen in de oren valt ook onder het belemmeren van het orientatievermogen...

Omdat dat luchtdruk verschil en evenwichtsproblemen kan veroorzaken. Net zoals water in je paard (of jou oren) dat kan veroorzaken. Dan weet zo'n paard veel slechter waar die is en verliest ie dus een deel van z'n oriëntatievermogen.

Ipsiedipsie schreef:
De maten (aan de buitenkant van het oor gemeten) zijn: binnenkant 15,5cm , buitenkant 19 cm en 11 cm breedt.

Superbedankt. Dan ga ik morgen even m'n paard d'r oortjes meten. Kijken of het past.

Nouvel schreef:
Ik heb de full, heb 'm vandaag in de trailer gebruikt, de oren zijn redelijk ruim en heel stevig.
Ik kan evt wel meten, maar ik heb 'm op stal liggen...

Ik kijk even of de pony past. Anders wordt het toch een full. Desnoods moet ik hem dan maar vermaken.

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:31

Heeft iemand van jullie het netje van Equiline in de kleur navy? Is bij jullie het netje blauw of nagenoeg zwart?