Wat voor zadel voor mijn draver?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:57

lunabrandsen schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ik mocht eerder het zadel lenen van de mensen waar die staat maar dat mag nu niet meer.. Ik ben beginnend en mijn paard is 18 dus ik rij 1 keer in de week of 1 keer in de twee weken, ik heb ook geen les dus het is puur omdat ik het leuk vind. Mijn budget is niet zo hoog omdat ik in mijn eentje alle kosten heb voor mijn paard en pony.. dus sparen word hem ook niet :(

Als je geen zadel kan betalen, waarom heb je dan een paard en pony?

Ik zou ook graag een pony erbij hebben, maar als ik het dier niet kan onderhouden ga ik er toch geen bijkopen? :+

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:58

Als je toch maar weinig rijdt, zal ik lekker voor een fijne barebackpad gaan kijken. Daar zijn er genoeg van onder de 100,-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:58

Je woont niet zo ver van mij vandaan, en John Kool is wel een goede.
Die heeft ook goedkope zadels voor je.

Beginnend en geen les? In Hengelo zit een goede manege / vereniging waar je kan lessen.
Die lessen zijn niet eens zo heel duur :).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:06

Een passend zadel hoeft niet duur te zijn, maar voor 100,- kan je die niet vinden. Oudere goede kwaliteitszadels zijn een betere keus dan nieuwere goedkope zadels en gaan vaak ook nog langer mee. Voor iets meer geld kan je wel een wintec vinden en ik vermoed dat de schoft niet zo hoog is als we allemaal denken, maar zonder foto is dat moeilijk te beoordelen.

Wat misschien een betere optie is om een goede barebackpad aan te schaffen? Pasvorm is vaak makkelijker en ee goede heeft voldoende demping en ruggengraat vrijheid.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:56

Goedkoop kan je ze wel vinden hoor. Hou marktplaats en bokt markt in de gaten. En op sommige facebook groepen worden goedkoop zadels verkocht.

LiannePuthzy

Re: Wat voor zadel voor mijn draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:21

wintec kan je vaak tweedehands voor die prijs vinden

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:25

Wintec zou ik never nooit doen op een paard met hoge schoft. dit past namelijk vrijwel niet, en zijn deze zadels ook niet voor gemaakt.
Ik zou zeggen sparen voor een goed zadel.. misschien een thorowgood? die hebben speciale voor een hoge schoft en zijn nieuw rond de 800,-. Tweedehands zijn ze dan veel goedkoper :j

En anders zo'n zadeldek waarmee je kan rijden (zonder beugels)? die zijn +- 80...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:38

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:42

Géén barebackpad met beugels gaan gebruiken. Er is geen drukverdeling bij dergelijke pads en heel veel puntdruk, recept voor rugproblemen. Dat die dingen überhaupt verkocht worden verbaas ik me over..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:45

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:49

Barebackpad zonder beugels zijn goed voor jouw zit en zijn echt betaalbaar. Jij leert dan goed zitten en je kunt er ook mee rijden. Ze hebben vaak een beugel waar jij je dan ook aan vast kunt houden,

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:55

alleen die bovenste is met beugels de rest is zonder, vind persoonlijk die van ooteman er erg confertabel uitzien

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:56

Ik heb voor de mijne een westernzadel.
Maar ik zou een zadelmaker laten komen, zodat je zeker weet dat je een geschikt zadel hebt.

leenleen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:01

Een goed en passend zadel ga je voor €100 niet vinden. Maar kijk inderdaad naar een barebackpad, die vallen binnen je budget en geven net wat meer stevigheid dan rijden zonder zadel. Je moet alleen wel zorgen dat je een pad zonder beugels neemt..

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 13:08

Mams schiet wel is bij dus als er iets gebeurd....

Maar zadel enz. moet ik dus wel zelf betalen, ik dacht misschien is er toevallig wel een goed zadel voor dat geld. Vandaar dat ik deze vraag stel :P

Barebackpad heb ik net een beetje naar rondgekeken, lijkt me ook wel een goed idee,
maar waarom zonder beugels?

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 13:10

@Oliiviia Onderhouden gaat prima! Mijn paard alleen laten staan is ook zo sneu he..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:11

omdat zoals riannah al zij, dan de druk niet meer goed is ofzo, heb ik sinds vandaag bij geleerd

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 13:16

Aha oke, ik was iets sneller met reageren dan met lezen :+

Ik zal even kijken of ik een foto heb.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:16

Omdat als je met beugels rijd, je automatisch je druk in de beugels legt.
Bij gewone zadels vangt de boom/structuur van het zadel deze druk op die plekken op en verdeelt het over het hele zadeloppervlak.
Deze dekjes zijn daar niet voor gemaakt, waardoor je de druk op de bevestigingspunten van je beugels houd, en je dus heel snel drukplekken, spierproblemen of andere drukpunten krijgt op de rug van het paard.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:18

Ik heb ooit hier een thorogood griffin zadel voor 30 euro gekocht.De zitting was een keer niet al te netjes gemaakt maar verder alles netjes en heel. Gebruik hem nog, je moet net mazzel hebben voor iets goedkoops. Mijn andere zadel heb ik ook voor 50 euro gekocht een rossner past ook prima op mijn draver. Dit zadel laat ik nu opnieuw opvullen. Gewoon goed internet in de gaten houden misschien heb je een keertje geluk. :)

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 13:18

@Ess_Ramona

Bedoel je de Gompert?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:18

lunabrandsen schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ik mocht eerder het zadel lenen van de mensen waar die staat maar dat mag nu niet meer.. Ik ben beginnend en mijn paard is 18 dus ik rij 1 keer in de week of 1 keer in de twee weken, ik heb ook geen les dus het is puur omdat ik het leuk vind. Mijn budget is niet zo hoog omdat ik in mijn eentje alle kosten heb voor mijn paard en pony.. dus sparen word hem ook niet :(

Barebackpad lijkt mij een goed idee.

Als je maar voor eens in de week of 2 weken rijd?

Een goed zadel is erg belangrijk.
En kost het zadel meer als jou budget bied. Dan moet je maar gaan sparen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:27

€100 ben je alleen al kwijt aan een zadelpasser laten komen.
de rug van je paard verpesten doe je al snel en is een stuk duurder dan dat bedrag.

Niet gaan rijden dus of met BBP zoals al wordt voorgesteld.

Maar idd als je echt niets te besteden hebt, waarom dan een paard?

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 14:09

@_suus19_ Ik heb wel wat te besteden maar niet veel... Ik rij nu ook zonder. Ik vind het leuk om erg zorg voor te dragen en het gaat me niet perse om het rijden:)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:31

lunabrandsen schreef:
@Oliiviia Onderhouden gaat prima! Mijn paard alleen laten staan is ook zo sneu he..

Ohja?
Als je paard plots een blessure krijgt en je moet 500 euro betalen aan de DA, waar ga je dat dan halen als een zadel van 200 euro al te veel is? :=