In de oven nog wel
Geen idee wat dat met je leer doet, als ik iets net wat donkerder wil hebben dan doe ik dat gewoon met olie, cream of dressing ofzo.
Goede lederolie vind ik fijn spul om nieuw, nog wat stug leer voor het eerste gebruik fijn soepel mee te maken d.m.v. dus steeds met een kwastje een laagje olie er in laten trekken totdat het een nachtje duurt voordat het leer weer droog is, dan is het genoeg geweest.
Voor gewone verzorging een goede verzorgende zadelzeep. Had vroeger altijd een blik of pot met wat zachtere zeep, zeker niet zo'n gore harde zeepstaaf gebruiken, blegh.
En mocht je het leer na goed inoliën voor het eerste gebruik dan in latere jaren toch nog een stootje willen geven qua soepelheid doordat het flink te lijden heeft gehad, dan liever cream of dressing.
Echt leervet, dat harde wat brokkelige spul zeg maar, wil ik juist absoluut niet op mijn leer want dat vind ik maar een vieze laag die alles afsluit, brrrr. Was vroeger wel handig voor goedkoop leerwerk waarvan de snijvlakken een beetje vezelig waren, dan kon je die zijkanten weer netjes strak maken door daar een vetje overheen te smeren 
De tegenwoordige creams en dressings zijn toch wel erg fijn spul hoor 
Ik vond Carr & Day & Martin altijd wel fijne onderhoudsmiddelen hebben, en Rapide