Ervaringen Anatomica zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:25

Focussed schreef:
Dat klinkt positief!

Ik vond een nieuw zadelmerk wat zij voeren ook erg interessant. Ik kan de naam niet meer herinneren (het zei mij ook echt niets, had er nog niet van gehoord) maar het is een merk dat modellen voert die erg lijken op die van Custom. En ik vind Custom super zitten, alleen veel slechte ervaringen van fitters hier in de buurt. Dus dit zou dan ook een hele mooie optie zijn.

Dat is Tribal. Inderdaad hele mooie zadels! Helaas kon ik er echt niet op zitten. Mijn billen zijn gewend aan een harde Stubben :) .

Odysseus

Re: Ervaringen Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 15:28

Nee geen Tribal! Die noemde ze inderdaad ook als maatwerkzadel. Het was een andere naam, iets met een L. Ik baal ervan dat ik het niet onthouden heb :')

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:29

Ikzelf heb een euroriding titan II en vind het een heerlijk zadel. Heb andere zadels geprobeerd op mijn nieuwe paard maar ben toch weer teruggekomen op dit zadel. Zeker te overwegen. En aangezien je ook openstaat voor tweedehands; check de site van zadelpasservice libertad eens, zij kan je erg goed en onafhankelijk van een bepaald merk adviseren en helpt je indien nodig ook met de zoektocht naar het juiste zadel. Succes!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:33

Focussed schreef:
Nee geen Tribal! Die noemde ze inderdaad ook als maatwerkzadel. Het was een andere naam, iets met een L. Ik baal ervan dat ik het niet onthouden heb :')

Oh, sorry! Dan ben ik blijkbaar niet zo goed meer op de hoogte :o (gelukkig maar, want ik ben heel blij met mijn nieuwe zadel).

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:51

Ik heb ook een anatomica zadel, en ook geen scheefzadel. Zadel is door 2 zadelmakers nagekeken.
zit heerlijk zacht, ligt fijn op mijn paard (met een hogere schofr).

maar denk dat bij elke zadels, goede en slechte zitten..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:01

Met anatomica heb ik niet meer ervaring dan dat ik er een keer op heb gezeten, en die zitten inderdaad heerlijk.
Zelf heb ik mijn zadel ook van Country mill (heb een County competetor), echt super service. Veel verschillende mogen uitproberen en ze waren heel aardig en behulpzaam, heel fijn. Nu heb ik dit zadel (was 700,- 2ehands) alweer een paar jaar en het is nog steeds een fijn zadel dat goed ligt.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:50

Fijne ervaringen met de Albion SLK en de Hulsebos WB4, het is maar net wat je persoonlijke voorkeur heeft maar dit zijn zeer degelijke zadel van goede kwaliteit leer.

Mijn Albion is aangemeten door Fugers Ruitersport door Ben, zeer professioneel en een aardige man!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:26

Ik heb sinds kort ook een zadel van Ninon Schutte, ben er erg tevreden over! :D Ze kijkt zowel naar de ruiter als naar het paard, iets wat ik bij veel zadelmakers mis... 'Zolang het maar voor het paard past', zo denken de meeste zadelmakers die ik heb gehad...

Ervaringen met Anatomica heb ik niet, maar heb ook al wel gehoord dat je geluk moet hebben met die zadels...

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:36

Ik was ook op zoek naar een Anatomica, ik wilde wel een tweedehandse. Goede ervaringen van stalgenoot met de Octant. Ik vind het een fijn zadel maar de wrongen zijn echt flink en zaten me in de weg. Uiteindelijk gekozen voor een MSFC Professional, vergelijkbaar met Anatomica, iets minder wrong dan de Octant maar zeker wel een aanwezige wrong. En diepe, zachte zit.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:28

Focussed schreef:

Bedoel je sella?

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:38

Na jarenlang met een Euroriding Diamant gereden te hebben, besloot ik over te stappen op Anatomica, omdat deze bij het testen zo fijn zat. Toen ik het zadel daarna dagelijks ging gebruiken, heb ik me zo ontzettend doorgereden, de vellen hingen aan mijn billen ... :o . Hierna contact opgenomen met het Drunens Ruiterhuis en zonder probleem kon ik de Anatomica ruilen tegen een nieuw Euroriding Diamant zadel. Super service dus van Drunens Ruiterhuis en blij weer met mijn oude vertrouwde Diamant zadel.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:39

Ik kan Euroriding Titan 2 sterk afraden als het gaat om schoudervrijheid. Mijn paard wordt er levensgevaarlijk onder. Zodra ik er een zadel opleg wat minder op het schoftgebied drukt, loopt ze weer als een zonnetje.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:16

@dromenlies; 1000 mensen, 1000 meningen. Ik denk dat dit afhankelijk is van de bouw van het specifieke paard, mijn titan II heb ik na laten kijken door verschillende zadelconsulenten en nooit enige belemmering op de schouders van de paarden waar het op lag, of beperkingen in de bewegingsvrijheid.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:29

Ik heb zowel de Euroriding Luxor als de Euroriding Titan II. Beide zadels zitten heerlijk, maar de Titan II heeft toch mijn voorkeur, qua zit en ligging. Mijn Haflinger loopt er super onder en ik heb juist helemaal niet het gevoel dat de schouders van mijn paard worden belemmerd. Maar zoals hierboven al geschreven, zoveel paarden, zoveel zadels............

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:56

Vind de Anatomica wel een hele diepe zit hebben en een hoge lepel, ik hou daar niet van dat je op een vaste plek wordt gezet in je zadel. De dikke kniewrongen zijn wel weel fijn maar das ook persoonlijk.
Ik ga toch echt voor de Albion's!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:52

Ben ik met je eens maar als je zoekt op bv KN dan lees je geen verhalen van staken en verzet en van Euroriding titan 2 wel een aantal hele heftige.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:34

Wat betreft zadels is er natuurlijk geen zadel dat op elk paard past. En wat bij de ene past hoeft bij de andere niet te passen.
Albion bijvoorbeeld zijn mooie zadels, maar mijn pony werd er niet blij van.
Tevens een op maat gemaakt zadel gehad (van zadelmaker die goed bekend staat) voor hem waar hij onder begon te staken.
Maar ja, daarom zijn er zoveel smaken.

Je kunt natuurlijk wel naar bepaald type kijken. Zo werd ons afgeraden voor een diepe zit te gaan (al wilden we dat sowieso niet), daardoor vallen wat zadels af.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:01

Ik heb voor mijn pony een anatomica Orion gehad en die vond ik heel fijn :j nu voor mijn paard een anatomica octant en die is ook enorm fijn! Geen scheve zadels of slecht opgevulde kussens. Echter raad ik je niet aan om een anatomica te kopen bij het drunens ruiterhuis. Idd scheef aan meten en verkeerd op vullen.
Mijn zadelmaker (Edwin Ligtvoet) was wel te spreken over anatomica :j

cent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:19

De kent en master! Kost nieuw 1.200 echt een heel fijn zadel! Kunt de boom veranderen dus op veel paarden passend te maken! Echte aanrader!

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:58

Mijn anatomica zadel is van de week nagekeken. De vulling was wat ongelijk geworden maar hij was niet scheef op de kussens o.i.d. Omdat de boommaat nog wat ruim is moet ik er wel met een pad tussen rijden. Mijn zadelmaker vond het overigens fijne zadels en had er nog niet veel problemen mee gehad!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:31

Mocht iemand nog eek anatomica 17 of kleine 17.5 inch te koop hebben staan boommaat 4 :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:41

Lees hier veel negatief over Anatomica, maar volgens mij allemaal bij Drunens Ruiterhuis...

Hier zeer tevreden over Anatomica. De Octant. Wat zit ik ontzettend fijn in dat ding en wat heeft ie altijd goed op mijn paard gelegen.

In verband met afgekeurd paard, zadel nu wel te koop... ;) dus mocht je nog eens wat willen proberen :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:03

x_Lys schreef:
Mocht iemand nog eek anatomica 17 of kleine 17.5 inch te koop hebben staan boommaat 4 :)

Ja die heb ik :)
Stuur maar een pb. Prijs notk.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:30

Hier zeer tevreden over Anatomica, minder tevreden over Drunens ruiterhuis.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:21

Ook hier ervaring met een scheve Anatomica.. Paard wat ik voor iemand rijd heeft een Octant, vind het zelf ook niet fijn wat betreft de dikke wrongen maar dat is persoonlijk :+ . Echter is het zadel volledig aangepast van het zomer en zou ik tijdelijk met een padje aan 1 kant moeten rijden voor hooguit 2 á 3 maand. Inmiddels rijd ik er nog steeds mee want als ik het padje eronder uit haal ligt het zadel nog schever helaas. Helaas ook niet mijn eigen zadel en/of paard maar het was niet mijn keuze geweest iig :).