Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
                                                         KimW schreef:Zou niet adviseren om beenbeschermers op stal om te doen.. wanneer staat een paard dan zonder?
frutsels schreef:KimW schreef:Zou niet adviseren om beenbeschermers op stal om te doen.. wanneer staat een paard dan zonder?
Gewone stalbeschermers inderdaad niet, maar Back on Track is geen gewone stalbeschermer en is juist bedoeld om minimaal 8 uur om te houden voor doorbloeding. Het is speciaal voor paarden met artrose, peesblessures e.d. Door de keramische werking wordt lichaamswarmte teruggekaatst en zo bereik je hetzelfde effect als met infrarood. Continue doorbloeding zodat het herstel bevorderd en pijn verlicht wordt.
 Maar ik snap het nu wel ja. 

Perryx schreef:Horseware, mag ik vragen waarvoor jij ze precies gebruikt bij je paard? en voor de voor of achter benen?
  Ik gebruik ze voor de achterbenen. Mijn paard staat door een aandoening noodgedwongen op stal enkele maanden en krijgt daarvan flinke stalbenen. De doorbloeding in zijn (vooral achter-)benen is niet goed genoeg. Hij krijgt 's nachts de beschermers om en zijn benen komen er veel dunner onder vandaan  
  Overdag laat ik ze een paar uur af; na het rijden heeft hij ze de eerste paar uren niet nodig en zo kunnen zijn benen mooi luchten.